Po pożarze w Aksamie (w nocy 12 lipca) z zakładu zostały zgliszcza. Spłonęły hale produkcyjne i magazyn produktów. Ocalał biurowiec i mniejsze budynki.
Słynne słowa Adama Klęczara
Adam Klęczar, kilka dni po pożarze, w rozmowie z dziennikarzem "Gazety Krakowskiej". wypowiedział słynne słowa: "nikogo nie zwolnię". Zaimponowało to Polakom. Czy medialny szum i zdjęcia pustych półek w sklepach wpłynęły na wzrost sprzedaży?
- W końcu niejedna akcja w mediach społecznościowych nigdy nie znalazła swojego przełożenia w twardych danych sprzedażowych. Tym razem liczby są imponujące! - podkreśla Magdalena Garus, PR Manager w Listonic Sp. z o.o.
Z danych aplikacji Listonic, służącej do tworzenia list zakupów, wynika, że marka Beskidzkie zanotowała w lipcu wręcz niespotykany na co dzień wzrost zainteresowania.
Przez ostatnie miesiące udział marki Beskidzkie w kategorii paluszków i krakersów był stabilny i wynosił około 14-18 procent. Po pożarze i fali wsparcia w mediach społecznościowych w lipcu udział ten wzrósł do 49,1 procent. W sierpniu wzrost ten był jeszcze bardziej imponujący, osiągając 58,4 procent - mówi Magdalena Garus.
"Paluszki Beskidzkie" najpopularniejszą przekąską
Dane z Listonic znajdują potwierdzenie w analizach paragonów przeprowadzonych przez Centrum Monitorowania Rynku (CMR). Tam porównano dane z drugiego i trzeciego tygodnia lipca. Wnioski są takie, że w sklepach niezależnych i tzw. miękkiej franczyzy (do 300 m kw.) obroty Aksam wzrosły o około 10 proc. W czwartym tygodniu wzrost ten wyniósł ponad 40 proc. (w porównaniu do trzeciego tygodnia). - W tym samym czasie sprzedaż całej kategorii słonych przekąsek, takich jak paluszki, precle i talarki, wzrosła o 13 procent — informuje Monika Magryta, analityk CMR.
- Mają szalone pomysły! Doczepili motocykl do paralotni i polecieli!
- Jedź nad Jezioro Mucharskie. Pogoda jest idealna na wyprawę
- „Pojezierze Olkuskie” się rozrasta. Docelowo będzie miało prawie 80 hektarów
- Aksam po pożarze staje na nogi. Uruchomiono produkcję „Paluszków Beskidzkich”
- Sześć muzeów, które powinieneś zobaczyć. Najciekawsze i najnowocześniejsze
- Licytacje komornicze domów i mieszkań w naszym regionie
Aksam, obok Lajkonik Snacks, jest jednym z czołowych producentów słonych przekąsek. Zgodnie z danymi CMR, te dwie firmy odpowiadają za 75 proc. udziału w wolumenie sprzedaży oraz 77 proc. w obrotach.
Aksam znów produkuje przekąski. Miesiąc po pożarze otwarto dużą halę. Na razie przywrócono część produkcji sprzed pożaru. - Z czasem w tej hali hali będziemy montować kolejne linie produkcyjne. Z kolei jesienią, w wynajętej hali, rozpoczniemy produkcję paluszków o smaku sera i cebulki, a już pierwszym kwartale 2025 roku wrócimy do mocy produkcyjnych sprzed pożaru – zapowiada Artur Klęczar, wice prezes Aksamu.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Oświęcim się bawi. Koncerty z gwiazdami i wiele innych atrakcji
- Nowy most nad Sołą. Cała konstrukcja będzie mieć ponad 460 metrów!
- Zabytkowa kopalnia Jawiszowice ma szansę być hitem turystycznym regionu
- Na Rynku w Oświęcimiu stanęły drzewa... w skrzyniach. WIDEO
- Kiedyś żyli tutaj Wiślanie. Niezwykłe znaleziska. Pierwsze takie na południu Polski
- Turyści paraliżują życie mieszkańców osiedla Pileckiego w Oświęcimiu
Park Zatorland - poznaj historię dinozaurów
