Kęty chcą nowej trasy BDI. Już bez Wadowic

Bogumił Storch
Według wyliczeń inwestora, jazda BDI byłaby krótsza nawet o godzinę. GDDKiA
Burmistrz Kęt Krzysztof Klęczar apeluje do rządu o szybszą budowę trasy BDI. Przeciw jest z kolei burmistrz Wadowic Mateusz Klinowski.

Burmistrz Kęt w liście otwartym, skierowanym m.in. do premier Beaty Szydło, marszałków Sejmu i Senatu, wojewody śląskiego i małopolskiego oraz posłów prosi o jak najszybsze rozpoczęcie budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej.

Przypomnijmy. Przyszłość inwestycji stanęła w miejscu we wrześniu ubiegłego roku z powodu postępowania odwoławczego w sprawie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tej inwestycji.

Decyzję tę zaskarżyła gmina Wadowice. Burmistrz Mateusz Klinowski uważa, że trasa proponowana przez Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad jest zaplanowana ze szkodą dla miasta. Klinowski ostrzega, że wybrany wariant południowy oznaczałby poprowadzenie drogi przez tereny zabudowane: część Wadowic, Chocznię i Zawadkę.

- Tam jest prawie 120 budynków do wyburzenia, transport przebiegałby pod oknami tysięcy mieszkańców - mówi Klinowski. Nie ukrywa, że jest zdecydowanym przeciwnikiem tej inwestycji. - Nie przyczyni się ona do rozwoju Wadowic, które mają być miastem turystycznym - zaznacza.

Takie stanowisko irytuje samorządowców z pozostałych gmin, przez które ma przebiegać nowa droga, w tym właśnie burmistrza Kęt. Jego zdaniem, powinna ona być wybudowana z pominięciem Wadowic i tym samym opór burmistrza Klinowskiego przestanie być przeszkodą.

Obecnie trasa z Bielska-Białej do Krakowa wynosi 80 kilometrów. Przejazd nią zajmuje ponad dwie godziny. Według wyliczeń inwestora, jazda BDI byłaby krótsza nawet o godzinę. Koszt całej inwestycji oszacowano na ok. 3,6 mld zł.

Kiedy dostaniesz pieniądze za rozliczenie PIT? To zależy od Ciebie.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

L
Luki

Najpierw nich Klinowski zapewni swoim mieszkańcom pracę na miejscu w Wadowicach, aby nie musieli przeciskać się DK 52 do Krakowa , kto jeździ wie o czym mówię. Dokoła Paryża są autostrady i turyści potrafią zjechać na kawę, a tiry jadą dalej tylko tyle, że bezpieczniej.
Poza tym myślę , że więcej mieszkańców z Wadowic pracowałoby w Krakowie czy Bielsku Białej jeśli dojazd trwałby ok 30 min.

A
ADA

Klinowskiego powinni na taczce gnoju wywieźć. Główny hamulcowy regionu. A ten kolczyk to mu pasuje jak świni siodło. Ale w sumie wygląd od razu zdradza jego orientacje.

I
Ile mozna czekac

Zlitujcie sie i wybudujcie nam ta droga. Teraz przejazd Bielsko-Krakow to istna tortura. Nie dosc ze duzy ruch to jeszcze zawalidrogi jadacy 40 km/h :(

p
plackorz

może lepiej opracować opcję z Zatorem tam ludzie są przychylni

G
Gość

Niech w koncu zaczna budowac ta droga bo teraz to jest jedna wielka zenada. Wybudowac ja czym predzej

k
krychpe

kto często jeździ z Bielska do Krakowa wie o co chodzi to jest teraz koszmar przejechać tą trasę w godzinach szczytu chociaż prawdę mówiąc godziny szczytu na tej trasie to czas umowny trwający od wczesnych godzin porannych do późnego wieczora

M
Małopolanin

Nie zgadzam się z opinią k.w.
To ma być właśnie droga tranzytowa, klasy "S", zapewniającą bezpośredni dojazd z Małopolski do Europy Południowej (Austria, Włochy) przez Bielski, Cieszyn i dalej Ołomuniec i Brno w Czechach, a także łączność Małopolski z Podbeskidziem, czyli rejonem bielskim i żywieckim a nie Śląskiem! Kto tam jeździ ten wie o co chodzi! A w Małopolsce osią komunikacyjną jest A4 a nie zakopianka ! Od Głogoczowa do Krakowa to droga klasy niższej niż GP!!!

k
k.w.

Trzeba zaznajomić się z całym przebiegiem trasy. Ma ona służyć mieszkańcom województwa śląskiego i małopolskiego, a nie ma to być tranzyt z Czech.

A
Azx

Patrząc na mapę uważam, że dotychczas zaplanowany przebieg BDI
jest bezsensowny. Jaki jest sens prowadzić ruch z Bielska i Czech przez Wadowice, Kalwarię i Głogoczów? Przecież na zakopiance już teraz jest brak przepustowości!
Tę drogę prowadziłbym bez zmiany z Bielska do Andrychowa a dalej na północ od Wadowic w kierunku Brzeźnicy i dalej wzdłuż Wisły, ominąć Skawinę od północy i wejść na obwodnicę Krakowa na węźle Sidzina, po dokonaniu jego rozbudowy.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3