- Do około połowy listopada zostaną udostępnione użytkownikom w całości ciągi piesze na odcinku od ul. Woronicza do ul. Powstańców. Do końca października ma się zakończyć przebudowa infrastruktury podziemnej w ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej i ul. Siewnej – tam, gdzie obecnie trwają prace budowlane. Druga z tych ulic powinna zostać otwarta do ruchu do 10 listopada - informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Na przełomie października i listopada mają rozpocząć się prace bitumiczne na odcinku od ul. Chlebowej do ul. Powstańców. Do 10 listopada wykonawca deklaruje ułożenie tam przedostatniej, wiążącej warstwy asfaltu.
Z kolei do 15 listopada na podobnym etapie, a więc z warstwą wiążącą powinien być wybudowany odcinek od ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej do wiaduktu linii kolejowej nr 95.
- Warto też dodać, że sukcesywnie na całej inwestycji montowane są sygnalizatory świetlne, oświetlenie uliczne i pętle indukcyjne. Rozpoczęto także prace przygotowawcze związane z aranżacją zieleni. Nasadzenia 371 drzew i ok. 17 tys. krzewów mają się zakończyć w listopadzie - dodają w magistracie.
Z istotnych zmian w organizacji ruchu, które będą wprowadzane w najbliższych tygodniach, w drugim tygodniu listopada ruch pojazdów na skrzyżowaniu ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej i al. 29 Listopada zostanie przekierowany na jezdnię wschodnią.
Zgodnie z planem, wszystkie elementy rozbudowy al. 29 Listopada powinny się zakończyć do 30 listopada. Pozwolenie na użytkowanie powinno zostać wydane przed świętami Bożego Narodzenia.

Unieważniono ważny przetarg na przygotowanie budowy trasy S7...
Przypomnijmy, że prowadzona na zlecenie ZIM inwestycja polega na rozbudowie al. 29 Listopada na odcinku ok. 2,6 km od ul. Woronicza do granicy miasta poprzez poszerzenie jej do dwóch jezdni posiadających po dwa pasy ruchu, odcinkowo z dodatkowym pasem dla komunikacji zbiorowej. W ramach zadania powstaje 5,3 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, 3,8 km buspasów, a tam gdzie to konieczne, ustawione zostaną ekrany akustyczne. Projekt przewiduje łącznie przebudowę i budowę aż 15 skrzyżowań z ulicami dochodzącymi do wylotówki na Warszawę. Przebudowane zostały dwa wiadukty kolejowe, a także infrastruktura techniczna.
- Po zakończeniu realizacji tej inwestycji, arteria wylotowa na północ będzie miała właściwe parametry techniczne, a zastosowane rozwiązania zminimalizują wpływ tej drogi na otoczenie. Poprawi się płynność ruchu, przez co skróci się czas podróży, zmniejszy się emisja hałasu i spalin. Sprawniej będzie działać komunikacja autobusowa, a to dzięki budowie buspasów. Dodatkowo, modernizacja istniejącej infrastruktury i budowa nowej – szczególnie kanalizacji deszczowej uchroni ten rejon miasta przed zalewaniem wodą z deszczów nawalnych. Co ważnie, po zakończeniu zadania utworzone będą zielone skwery w rejonie ulic Chlebowej, Rybianka i Felińskiego - wyliczają w urzędzie.
FLESZ - Jakie auta sprzedają się w Polsce najlepiej?

- Co pasażerowie komunikacji miejskiej robią źle? Przegląd najgorszych zachowań
- Fryzury dla kobiet po 40. i 50. Zobacz, jak się czesać, aby odjąć sobie lat!
- Oto najbardziej luksusowe ulice Krakowa. Tutaj mieszkania kosztują krocie!
- TOP 10 rzeczy, które musisz wiedzieć o Krakowie, przyjeżdżając tu na studia!