https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Krajobraz wzdłuż ul. Kocmyrzowskiej mocno się zmienił. Będzie szeroka droga, ale wyciętych drzew jednak żal

Marcin Banasik
Dwa zdjęcia, które pokazują, jak wycinka drzew potrafi zmienić krajobraz
Dwa zdjęcia, które pokazują, jak wycinka drzew potrafi zmienić krajobraz Marcin Banasik
Pierwszy etap przebudowy ul. Kocmyrzowskiej obejmuje odcinek od ul Bukszpanowej do budowanego właśnie węzła Grebałów. To właśnie wzdłuż tego fragmentu jezdni wycięto drzewa. Likwidacja drzewostanu jest konieczna z powodu poszerzenia ulicy. Po przebudowie Kocmyrzowska ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Po 1 listopada zaczną się bardziej zaawansowane prace, które będą się wiązały z przebudową całej infrastruktury, od podziemnej, przez jezdnię, torowisko, chodniki i drogi dla rowerów.

Prawie 500 drzew

Według przeprowadzonej wcześniej inwentaryzacji do wycinki zakwalifikowano 464 drzewa. Ostateczna liczba drzew do wycinki może jednak się zmniejszyć. Likwidacja drzewostanu jest konieczna z powodu poszerzenia ulicy. Po przebudowie Kocmyrzowska ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.

Bez większych utrudnień do 1 listopada

Na razie trwają prace przygotowawcze, co nie przekłada się na utrudnienia dla kierowców. Tak będzie do 1 listopada. Później zaczną się bardziej zaawansowane prace, które będą się wiązały z przebudową całej infrastruktury, od podziemnej, przez jezdnię, torowisko, chodniki i drogi dla rowerów. Prace mają potrwać 17 miesięcy, ale w ten okres nie są wliczane miesiące zimowe, więc w praktyce mowa o prawie dwóch latach.

Przebudowa Kocmyrzowskiej

Po przebudowie ul. Kocmyrzowska będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, obustronne zieleńce z drzewami i krzewami, chodniki i drogi dla rowerów. Rozbudowana zostanie linia tramwajowa, a w miejscu dotychczasowej pętli tramwajowej Wzgórza Krzesławickie powstanie pętla tramwajowo-autobusowa, z terminalem pasażerskim. Wcześniej musi zostać przebudowana cała infrastruktura podziemna, powstanie też zbiornik retencyjny.

Trzy etapy

Na przebudowę czekają łącznie trzy odcinki i że po zakończeniu prowadzonych obecnie prac będą jeszcze prowadzone kolejne etapy. Pierwszy etap to odcinek od węzła Grębałów na drodze ekspresowej S7 do ul. Bukszpanowej. Drugi etap to fragment od Bukszpanowej do granic miasta, a trzeci od węzła Grębałów do ul. Bulwarowej.

Bolt nagra pasażerów

od 16 lat
Wideo

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krakus Krakoski
No i bardzo dobrze- miasto się rozwija. I tak te ulice są śmiesznie małe
W
Witold
Może ktoś odpowie na pytanie, ile mniej trzeba byłoby wyciąć drzew, gdyby zamiast dwóch, zbudować jedną ścieżkę rowerową po jednej stronie ulicy?
W
Wolter
10 października, 14:09, Devil:

Oh Wolterrr masz zryty łeb jak pod domem mym skwer.

Ty jeszcze gorzej

D
Devil
Oh Wolterrr masz zryty łeb jak pod domem mym skwer.
W
Wolter
Mi nie żal tych drzew. Tym bardzuej ze większość to topole, ktore są zwyczajnie br[orbaźliwe]e jak sa stare. Takie bieda drzewo sadzone za komuny wszedzie. Poza tym, pełno roślinnosci wszedzie dookola - jak se ktoś chce poskrobać korę albo posłuchać ptaka - niech ruszy swój gruby zad i przrjdzie te kilka metrów. Tylko na zdrowie wyjdzie.

Wolę sto razy wygodna ulice i odnowiona linie tramwajową. Dotychczasowa infrastruktura tutaj to relikt PRLu. Nadaje się jedynie do filmów osadzonych w tamtych czasach.
m
mnie nie żal
Pan powiedział "czyńcie sobie Ziemię poddaną" to czynimy... i eksploatujemy ile wlezie.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska