https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Co pod estakadą PKP? Przyjdź na konsultacje! [ZDJĘCIA]

Piotr Rąpalski
Urząd Miasta Krakowa zaprasza na kolejny cykl konsultacji poświęconych możliwościom zagospodarowania obszaru pod budowaną obecnie estakadą kolejową między ul. Kopernika a ul. Miodową. Najbliższe spotkania odbędą się już 18 i 19 września.

WIDEO: Krótki wywiad

W ubiegłym roku Urząd Miasta rozstrzygnął tzw. konkurs ideowy na zagospodarowanie terenu pod estakadą kolejową powstającą w rejonie Grzegórzek. Obecnie - w oparciu o wyniki konkursu - urzędnicy współpracując z mieszkańcami, lokalnymi przedsiębiorcami i innymi użytkownikami okolic estakady zaplanują dalsze działania związane z urządzeniem tej przestrzeni. W efekcie powstaną wytyczne dla zagospodarowania tego obszaru.

W pierwszej kolejności będzie można porozmawiać na temat dwóch odcinków estakady i jej okolic:

  • środa, 18 września, godz. 17.00 - Szkoła Podstawowa nr 10, ul. Blachnickiego 1. Spotkanie dotyczące odcinka estakady kolejowej pomiędzy ul. Kopernika a ul. Dietla i Grzegórzecką;
  • czwartek, 19 września, godz. 17.00 - Szkoła Podstawowa nr 10, ulica Blachnickiego 1. Spotkanie dotyczące odcinka pomiędzy ul. Dietla i Grzegórzecką a ul. Miodową, w tym targu, węzła transportowego i terenów sportowych.

Kolejne spotkania odbędą się w październiku:

  • środa, 2 października, godz. 17.00 - HistoryLand, pl. Jana Nowaka Jeziorańskiego 3. Dyskusja o całym obszarze pod estakadą;
  • wtorek, 15 października, godz. 18.00 - prezentacja wyników konsultacji (miejsce spotkanie zostanie podane w terminie późniejszym);

Na spotkania urzędnicy zapraszają wszystkich zainteresowanych. Uwagi i opinie na temat terenu pod estakadą można przesyłać także za pomocą poczty mailowej na adres: [email protected].

Przypomnijmy, że już wcześniej pojawiały się głosy, które sugerowały, by teren ten przeznaczyć na przykład pod parking lub skwer z obiektami do rekreacji. Dodajmy, że teren pod estakadami odsłonił się częściowo po tym jak robotnicy usunęli kawałek ziemnego nasypu kolejowego. Zniknęła naturalna bariera pomiędzy Grzegórzkami a Starym Miastem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Przekoleś
17 września, 21:26, Gość:

kolejne lipne konsultacje. Przyjdzie 30 osób, połowa to pseudo aktywiści chcący z miasta zrobić skansen, czyli tylko rowery i nic więcej.

w XXI wieku urzędnicy nie potrafią zorganizować internetowego wyboru dla blisko milionowego miasta. Zamiast tego 30 osób ma decydować o tej lokalizacji.

A potem gazeta napisze że mieszkancy zadecydowali, śmieszne

Czy ktoś komuś broni iść na te konsultacje? Ja się przejdę z ciekawości, bo w sumie nigdy nie byłem.

Pytanie jak wykorzystać ten teren? Parkingi tak, ale wyłącznie dla okolicznych mieszkańców, a nie przyjezdnych. Myślę, że teren ten jest na tyle duży, że znajdzie się miejsce dla wszystkich.

T
T
17 września, 22:06, Olo:

Konsultacje? Super. Znowu się wyda kilkaset tysięcy złotych z budżetu miasta. Tego i tak nikt nie kontroluje. A poza tym co z tych konsultacji, skoro teren nie jest miasta tylko PKP

Bo to pierwszy raz wspólną kasę się wydaje bez sensu?

G
Gość
Widac lobby parkingowe w akcji. Jakby jakims cudem udaloby sie zrobic jakąs szzybką kolej przez miastto to wszyscy ktorym sie nie chce 500 metrow przejsc z rana ze wscieklosci by oszaleli chyba. Nawiasem kto sie zgodzil zeby symbol tej czesci miasta czyli zabytkowy wiadukt znikl?
J
Ja
Parkingi!!!!!!
P
Pasternik
Taki odcinek długi, to może strzelnica :)
z
zx
zaraz znajdą się "aktywiści" którzy zarzucą tym, co chcą parking, że w mieście panuje "samochodoza", że "blachosmrody" ich trują i w ogóle są winne wszelkiemu złu tego świata a przynajmniej miasta.

A tymczasem jest odwrotnie. Zauważcie, że z parkingiem i z innymi objawami rzekomej lawiny aut jest tak: samochody są ludzi, którzy tu mieszkają. Nie ma auta bez właściciela. Nie ma właściciela auta, który trzyma je po to, żeby komuś zrobić na złość. Każdy potrzebuje samochodu i tyle.

Pretensje można mieć do tego, że miasto zostało za bardzo zagęszczone. I przez to mamy ścisk. Ale to wina urzędników bez wizji i planowania. Teraz musimy się odgrzebać.... bo Grzegórzki są OK, ale to zawsze będzie dzielnica użytkowa a nie Stare Miasto.
G
Gość
Myślę, że powinien tam powstać P
O
Olo
Konsultacje? Super. Znowu się wyda kilkaset tysięcy złotych z budżetu miasta. Tego i tak nikt nie kontroluje. A poza tym co z tych konsultacji, skoro teren nie jest miasta tylko PKP
G
Gość
kolejne lipne konsultacje. Przyjdzie 30 osób, połowa to pseudo aktywiści chcący z miasta zrobić skansen, czyli tylko rowery i nic więcej.

w XXI wieku urzędnicy nie potrafią zorganizować internetowego wyboru dla blisko milionowego miasta. Zamiast tego 30 osób ma decydować o tej lokalizacji.

A potem gazeta napisze że mieszkancy zadecydowali, śmieszne
x
x
kurde okazja na parking jest to będziemy udawali, że nie są potrzebne?
d
dada
Zbudować tam sześciopiętrowe parkingi na hulajnogi i drony .
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska