https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Cztery firmy złożyły oferty w przetargu na trzeci pas na autostradzie A4 od węzła Kraków Południe do wiaduktu w ciągu ul. Kąpielowej

Piotr Tymczak
Trzeci pas prawej jezdni autostrady A4 (kierunek od Katowic do Rzeszowa) ma powstać od węzła Kraków Południe do wiaduktu w ciągu ul. Kąpielowej
Trzeci pas prawej jezdni autostrady A4 (kierunek od Katowic do Rzeszowa) ma powstać od węzła Kraków Południe do wiaduktu w ciągu ul. Kąpielowej GDDKiA
W przetargu ogłoszonym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na projekt i budowę trzeciego pasa prawej jezdni A4 (kierunek od Katowic do Rzeszowa), od węzła Kraków Południe do wiaduktu w ciągu ul. Kąpielowej, wpłynęły cztery oferty. Najniższą cenę (ponad 14 mln zł) zaoferowało Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy. Najwięcej za wykonanie zadania zaproponowała firma SARIVO Infrastruktura z Krakowa - ponad 16 mln zł. Komisja przetargowa oceni teraz oferty i wskaże tę najkorzystniejszą.

FLESZ - Nie będzie szlabanów na państwowych autostradach?

Oferty w przetargu złożyły firmy:

  • Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe, cena: 14 480 790 zł;
  • SARIVO Infrastruktura - 16 435 326,17 zł;
  • COLAS Polska - 14 873 533,49 zł;
  • Eurovia Polska - 16 270 099,92 zł.

Wszyscy wykonawcy zadeklarowali chęć skrócenia czasu na wykonanie zadania o dwa miesiące, stąd termin realizacji wyniesie 26 miesięcy od daty zawarcia umowy.

W Krakowie postępują prace związane m.in. z budową Trasy Łagiewnickiej - na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach tej inwestycji powstaje też linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Koszt całego przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł.Zakończenie inwestycji wyznaczono do końca 2021 r.

Wielka metamorfoza Krakowa. Te projekty bezpowrotnie zmienia...

Zadaniem wykonawcy, który zostanie wyłoniony w przetargu, będzie zaprojektowanie i wykonanie dodatkowego pasa ruchu na jezdni autostrady A4 na długości 900 m, od węzła Kraków Południe stronę węzła Kraków Łagiewniki, do punktu, w którym już istnieje trzeci pas. Przebudować trzeba też łącznicę z węzła Kraków Południe od strony Zakopanego w kierunku Rzeszowa, wybudować ekrany akustyczne i drogę serwisową, która docelowo będzie drogą gminną (ul. Dzikiej Róży).

Odcinek, na którym zostanie dobudowany trzeci pas ruchu, stanowi fragment Południowej Autostradowej Obwodnicy Krakowa z bardzo dużym natężeniem ruchu. Według pomiarów wykonywanych w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu, w 2015 r. przejeżdżało tym odcinkiem średnio ponad 53 tys. pojazdów na dobę.

- W godzinach szczytów komunikacyjnych, wyjazdów i powrotów weekendowych oraz wakacyjnych liczba pojazdów znacząco wzrasta i tworzą się kilkukilometrowe zatory. Poszerzenie jezdni o dodatkowy pas ruchu w kierunku wschodnim korzystnie wpłynie na płynność ruchu, usprawniając przejazd i poprawiając bezpieczeństwo podróży - podkreślają w GDDKiA.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

c
czytelnik

A kiedy skonczono obecny odcinek aurostrady ? NIe dawno , wiec swiadczy o tym ze projektodawcy to ludzie ograniczeni i bez wizji w przyszlosc !!! Zalozenia dla nowych projektownanych drog powinny wyprzedzac dzien dzisiejszy minimum 25 lat , to wtedy nie trzeba bedzie robic dorubek . A moze to oto chodzi by robic , miec i na dlugo starczylo ?

k
kierowca

Czy to coś ciągle zablokowane można nazwać autostradą? Coś pismakowi się pomyliło.

A tak wogóle gdzie w tej bidnej polsce jest tzw. autostrada ..?

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska