FLESZ - Oto najbrudniejsze miasta w Polsce. Wyniki raportu zaskakują
Wagon, jak tylko przejdzie końcowe odbiory techniczne, wyjedzie na tory, aby wozić pasażerów na regularnej linii
- informują w MPK w Krakowie.
Spośród 110 nowych tramwajów Lajkonik zamówionych przez MPK, tylko cztery będą wyposażone w innowacyjny system pozwalający na jazdę bez korzystania z sieci trakcyjnej. - Warto jednak podkreślić, że wszystkie pozostałe wagony będą miały instalację
umożliwiającą zamontowanie tego systemu. A to oznacza, że w przyszłości umożliwi to eksploatację tramwajów na odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej, np. w ścisłym centrum miasta, gdzie znajdują się cenne budowle zabytkowe - zaznaczają w MPK.
Kraków. Ogromne kolejki do punktu sprzedaży biletów MPK na K...
Przypomnijmy, że pierwszy wagon z innowacyjnym rozwiązaniem (o numerze RY825) przyjechał do Krakowa w grudniu 2019 roku. Pasażerów zaczął wozić pół roku później w czerwcu 2020 roku. Testy przejazdu nowego tramwaju bez pantografu na regularnej linii MPK rozpoczęło w grudniu 2020 roku. Przejazd tramwaju bez korzystania z sieci trakcyjnej odbywał się wtedy na linii nr 18 (Czerwone Maki P+R – Krowodrza Górka) w ścisłym centrum miasta w rejonie I Obwodnicy.
- Chcesz zaoszczędzić? Wyjmij te urządzenia z gniazdka
- Budowa S7 w Krakowie pomiędzy Mistrzejowicami i Nową Hutą [WIZUALIZACJE, MAPY]
- Zarobki w wojsku. Tyle zarabiają teraz żołnierze od szeregowego do generała
- Podatek cukrowy 2021 zrujnuje budżet Polaków! Coca-cola na wagę złota. MEMY
- Ciepło, ale oszczędnie. 9 porad, jak obniżyć rachunki za ogrzewanie
