WIDEO: Krótki wywiad
Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe budują trzy równoległe do siebie mosty, jeden szerszy na środku i dwa węższe po bokach. Planowana kładka miałaby zostać zrealizowana do końca 2021 roku w ramach inwestycji prowadzonej przez PKP PLK.
- Półkilometrowa przeprawa połączyłaby Grzegórzki z Zabłociem. Inwestycja objęłaby również realizację najazdów łączących kładkę z sąsiadującymi ciągami pieszo-rowerowymi. O jej powstanie zabiegali od lat aktywiści z Podgórza - podkreślają urzędnicy miejscy.
– Jeśli uda nam się udało połączyć oba brzegi Wisły i dwa ciągi, które powstają na skutek modernizacji linii kolejowej oraz tego, co się dzieje na ulicy Grzegórzeckiej, Kopernika czy Miodowej z tym co zostało już zrobione na odcinku od ulicy Dekerta do ul. Limanowskiego, ciągiem pieszo-rowerowym (...) to wydaje mi się, że byłby to ogromny sukces ze strony miasta w bardzo krótkim czasie – mówi Jerzy Muzyk, zastępca prezydenta ds. zrównoważonego rozwoju.
Aby budowa doszła do skutku, Rada Miasta Krakowa musi przegłosować uchwałę w sprawie zmiany budżetu Wieloletniej Prognozy Finansowej w zakresie środków na realizację tego przedsięwzięcia.
- Z mojego spotkania z wiceprezydentem Jerzym Muzykiem wynika, że środki mają być przesunięte m.in. z planowanych 50 mln na rewitalizację kamieniołomu Libana i 4,5 mln z rewitalizacji Zakrzówka - mówi radny miejski Łukasz Maślona. - Takie przesunięcie pieniędzy uważam za słuszne, ta kładka jest potrzebna i może powstać w rekordowym tempie - dodaje.
- Sekrety stadionu Wisły Kraków. Nieznane zakamarki! [ZDJĘCIA]
- Tu wiedzą, jak się "polewa". Wsie z alkoholem w nazwie
- Czy znasz tablice rejestracyjne z Małopolski? [QUIZ]
- GIS ostrzega przed koronawirusem. Sprawdź listę krajów
- A może zamieszkać na wsi? Wystarczy niespełna 100 tys. zł!
- Jak Trasa Łagiewnicka zmieni Kraków? Zobacz jej wizualizacje
