FLESZ - Rewolucja w PKP Intercity
Obecnie przejazd w Przylasku Rusieckim to przejazd tzw. kategorii D, a więc bez sygnalizacji ostrzegawczej i rogatek. Ze względu na zwiększony ruch pociągów na tym odcinku trasy kolejowej nr 95 (duża obwodnica kolejowa Krakowa) oraz coraz większą liczbę pojazdów poruszających się po ul. Rzepakowej, zdecydowano o jego modernizacji. Dzięki niej przejazd będzie wkrótce dostosowany do wymogów kategorii B (czyli z sygnalizacją i rogatkami). O tę zmianę apelowali radni miejscy i dzielnicowi, a także miejska spółka Kraków Nowa Huta Przyszłości. Ostatnio radni miejscy zagłosowali za współfinansowaniem tej inwestycji ze środków gminy.
Kraków. Centrum miasta czeka wielka rewolucja. Planują zielo...
W tym sezonie ruszy po przebudowie kąpielisko w Przylasku Rusieckim wraz z terenem rekreacyjnym, którego łączny obszar to prawie 30 hektarów. Będzie tam odnowiona plaża, ale też przebieralnie, toalety, monitoring i prawie kilometr nowych pomostów. Spodziewamy się, że miejsce to stanie się popularne nie tylko wśród nowohucian, ale też mieszkańców innych dzielnic Krakowa i jego okolic. A to dopiero pierwszy etap naszych działań na tym terenie w ramach projektu „Kraków – Nowa Huta Przyszłości”. Ponadto, w ostatnich latach, pojawia się tutaj coraz więcej inwestycji mieszkaniowych. Dlatego z wielką satysfakcją przyjmujemy deklaracje inwestycyjne PLK - mówi Artur Paszko, prezes zarządu Kraków Nowa Huta Przyszłości S.A.
Przejazd drogowo-kolejowy na ul. Rzepakowej ma zostać zmodernizowany jeszcze w tym roku. - Przebudowa przejazdu to przykład dobrej współpracy Miasta z PLK – wskazuje Jerzy Muzyk, zastępca prezydenta Krakowa ds. zrównoważonego rozwoju. - Cieszymy się także, że kolejnym krokiem będzie budowa w tej okolicy nowego przystanku kolejowego. Dzięki niemu i planowanej sezonowej linii autobusowej, która ma ruszyć już tego lata, sprawimy, że kompleks zbiorników wodnych w Przylasku Rusieckim będzie bardziej dostępny - dodaje.
Nowe przedsięwzięcie w Przylasku Rusieckim zostało wpisane do ogólnopolskiego programu budowy przystanków kolejowych. Najpierw musi powstać niezbędna dokumentacja koncepcyjna. Kolejnym krokiem, po zatwierdzeniu środków na tę inwestycję, ma być ogłoszenie przetargu na jej realizację w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Przystanek ma powstać w ciągu kilku najbliższych lat.
Dla osób, które zdecydują się jednak przyjechać do Przylasku Rusieckiego samochodem, przygotowane będą dwa parkingi. Mniejszy, na prawie 60 aut, realizowany w ramach prowadzonej przebudowy wokół akwenu nr 1 oraz drugi, na około 300 pojazdów. Kraków Nowa Huta Przyszłości S.A. – gospodarz tego terenu – czyni starania o budowę jeszcze jednego parkingu sezonowego, również na 300 samochodów. Przy zbiorniku wodnym postawiono już także stojaki na rowery.
Przypomnijmy, że Nowa Huta Przyszłości to centrum nowych technologii, biznesu i wypoczynku, które ma powstać na terenach poprzemysłowych. Projekt został podzielony na cztery główne zadania. Najbardziej zaawansowane są prace zmierzające do utworzenia Centrum Rekreacji i Wypoczynku „Przylasek Rusiecki” oraz Parku Naukowo – Technologicznego „Branice”. Kolejne dwa zadania to Centrum Wielkoskalowych Plenerowych Wydarzeń Kulturalnych „Błonia 2.0” oraz Centrum Logistyczno-Przemysłowe „Ruszcza”.
Tak ma wyglądać newralgiczna linia kolejowa w Małopolsce! [W...
- Krakowskie absurdy budowlane. Deweloper płakał, jak to wymyślał
- To powinieneś wiedzieć o zakrzepicy
- Termy z basenem na stadionie Wisły są już gotowe. Byliśmy w środku
- Ile zarabia kasjer, a ile sprzedawca? Oto zestawienie płac w 18 znanych zawodach
- Pstryknij wraka! Pomóżmy Krakowowi pozbyć się zdezelowanych aut z ulic i chodników
