Kraków. Mieszkańcy dojadą pociągiem do nowego kąpieliska. Powstanie przystanek kolejowy w Przylasku Rusieckim

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Będzie modernizacja przejazdu kolejowego i przystanek dla podróżnych w Przylasku Rusieckim, dzięki któremu mieszkańcy Krakowa i okolic dojadą pociągiem do popularnego kąpieliska. Nowa Huta Przyszłości S.A.
Rada Miasta Krakowa zagłosowała za przyjęciem zmian do tegorocznego budżetu. Dzięki temu gmina będzie mogła dofinansować przebudowę przejazdu drogowo-kolejowego przy ul. Rzepakowej kwotą 500 tys. zł. Głównym inwestorem będzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Przejazd ma być przebudowany jeszcze w tym roku. Jeszcze w tym roku ma też powstać dokumentacja niezbędna do wybudowania tam przystanku kolejowego. Przedsięwzięcie to ma być realizowane w ciągu kilku najbliższych lat. Dzięki niemu mieszkańcy będą mogli dojechać pociągiem do powstającego w Przylasku Rusieckim kąpieliska.

FLESZ - Rewolucja w PKP Intercity

Obecnie przejazd w Przylasku Rusieckim to przejazd tzw. kategorii D, a więc bez sygnalizacji ostrzegawczej i rogatek. Ze względu na zwiększony ruch pociągów na tym odcinku trasy kolejowej nr 95 (duża obwodnica kolejowa Krakowa) oraz coraz większą liczbę pojazdów poruszających się po ul. Rzepakowej, zdecydowano o jego modernizacji. Dzięki niej przejazd będzie wkrótce dostosowany do wymogów kategorii B (czyli z sygnalizacją i rogatkami). O tę zmianę apelowali radni miejscy i dzielnicowi, a także miejska spółka Kraków Nowa Huta Przyszłości. Ostatnio radni miejscy zagłosowali za współfinansowaniem tej inwestycji ze środków gminy.

Kraków. Centrum miasta czeka wielka rewolucja. Planują zielo...

W tym sezonie ruszy po przebudowie kąpielisko w Przylasku Rusieckim wraz z terenem rekreacyjnym, którego łączny obszar to prawie 30 hektarów. Będzie tam odnowiona plaża, ale też przebieralnie, toalety, monitoring i prawie kilometr nowych pomostów. Spodziewamy się, że miejsce to stanie się popularne nie tylko wśród nowohucian, ale też mieszkańców innych dzielnic Krakowa i jego okolic. A to dopiero pierwszy etap naszych działań na tym terenie w ramach projektu „Kraków – Nowa Huta Przyszłości”. Ponadto, w ostatnich latach, pojawia się tutaj coraz więcej inwestycji mieszkaniowych. Dlatego z wielką satysfakcją przyjmujemy deklaracje inwestycyjne PLK - mówi Artur Paszko, prezes zarządu Kraków Nowa Huta Przyszłości S.A.

Przejazd drogowo-kolejowy na ul. Rzepakowej ma zostać zmodernizowany jeszcze w tym roku. - Przebudowa przejazdu to przykład dobrej współpracy Miasta z PLK – wskazuje Jerzy Muzyk, zastępca prezydenta Krakowa ds. zrównoważonego rozwoju. - Cieszymy się także, że kolejnym krokiem będzie budowa w tej okolicy nowego przystanku kolejowego. Dzięki niemu i planowanej sezonowej linii autobusowej, która ma ruszyć już tego lata, sprawimy, że kompleks zbiorników wodnych w Przylasku Rusieckim będzie bardziej dostępny - dodaje.

Nowe przedsięwzięcie w Przylasku Rusieckim zostało wpisane do ogólnopolskiego programu budowy przystanków kolejowych. Najpierw musi powstać niezbędna dokumentacja koncepcyjna. Kolejnym krokiem, po zatwierdzeniu środków na tę inwestycję, ma być ogłoszenie przetargu na jej realizację w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Przystanek ma powstać w ciągu kilku najbliższych lat.

Dla osób, które zdecydują się jednak przyjechać do Przylasku Rusieckiego samochodem, przygotowane będą dwa parkingi. Mniejszy, na prawie 60 aut, realizowany w ramach prowadzonej przebudowy wokół akwenu nr 1 oraz drugi, na około 300 pojazdów. Kraków Nowa Huta Przyszłości S.A. – gospodarz tego terenu – czyni starania o budowę jeszcze jednego parkingu sezonowego, również na 300 samochodów. Przy zbiorniku wodnym postawiono już także stojaki na rowery.

Przypomnijmy, że Nowa Huta Przyszłości to centrum nowych technologii, biznesu i wypoczynku, które ma powstać na terenach poprzemysłowych. Projekt został podzielony na cztery główne zadania. Najbardziej zaawansowane są prace zmierzające do utworzenia Centrum Rekreacji i Wypoczynku „Przylasek Rusiecki” oraz Parku Naukowo – Technologicznego „Branice”. Kolejne dwa zadania to Centrum Wielkoskalowych Plenerowych Wydarzeń Kulturalnych „Błonia 2.0” oraz Centrum Logistyczno-Przemysłowe „Ruszcza”.

Tak ma wyglądać newralgiczna linia kolejowa w Małopolsce! [W...

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek

Dlaczego nie wiadukt? Przejazd z rogatkami i z sygnalizacją to niekończące wyczekiwanie pojazdów - w tym autobusów.

Dodaj ogłoszenie