https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowe autobusy przeznaczone do jazdy wąskimi ulicami

Piotr Tymczak
MPK Kraków
W poniedziałek, 26 października, do Stacji Obsługi Autobusów MPK Bieńczyce przyjechały trzy autobusy marki Autosan o długości 8,5 m. Tym samym zrealizowany został kontrakt podpisany 28 maja 2020 roku.

FLESZ - Rewolucja w PKP Intercity

Autobusy Autosana są wyposażone w silniki spełniające najwyższą europejską normę Euro 6. W środku łącznie są dostępne 63 miejsca dla pasażerów, w tym 15 miejsc siedzących. Każdy z autobusów jest niskopodłogowy, wyposażony w klimatyzację oraz porty USB umożliwiające ładowanie baterii telefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych. Wewnątrz autobusów są także zamontowane poduszki naścienne umożliwiające oparcie osób stojących. Podłoga w autobusach jest pokryta gładką wykładziną z materiału antypoślizgowego. W komorze silnika jest zamontowany automatyczny system gaśniczy.

"Zakup małych autobusów wynika z potrzeby świadczenia usługi przewozowej na trasach, gdzie nie są w stanie kursować autobusy o standardowych wymiarach" - wyjaśniają w urzędzie.

Po dostawie trzech nowych pojazdów MPK posiada już 36 autobusów Autosana typu midi. Są one wykorzystywane m.in. na tych liniach, których trasa prowadzi przez bardzo wąskie ulice, takie jak ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej czy drogi w rejonie szpitala okulistycznego w Nowej Hucie.

Zakup nowych pojazdów tego typu zwiększy liczbę małych autobusów w taborze MPK i ma sprawić, że przewoźnik nie będzie już musiał wypożyczać tego typu pojazdów, aby móc realizować usługę przewozową na wąskich drogach.

Koszt zakupu trzech autobusów typu midi to 2 874 000 zł netto.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek

Jedna rzecz małe autobusy a druga, to powinni tak projektowac jezdnie, by pełnowymiarowy autobus swobodnie mijał się z podobnym pojazdem jadącym z przeciwka bez konieczności drastycznego zmniejszenia szybkości i tarcia kołami o krawężnik. Niestety, często jest tak, że autobus z autobusem może się minąć tylko przy jeździe na pierwszym biegu oraz trąc kołami o krawężniki, gdyż nawet nowe jezdnie wyznaczają tak, by pas ruchu miał 3 metry szerokości, podczas gdy dla autobusu potrzeba pasa ruchu o szerokości 3,5 metra (autobus wraz z lusterkami zewnętrznymi może mieć nawet nieco ponad 3 metry szerokości, np. Solaris Urbino z lusterkami ma 3,03 m., czyli 3,5 metra pasa ruchu to konieczne MINIMUM dla autobusu).

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska