Na swoim profilu na FB Andrzej Kulig napisał:
"Zgodnie z zapowiedziami, w Zarządzie Transportu Publicznego w Krakowie odbyło się dzisiaj kolejne spotkanie z operatorami hulajnóg elektrycznych ws. rozwiązania problemu niewłaściwie zaparkowanych pojazdów. Poinformowaliśmy przedstawicieli trzech firm o zakończeniu okresu bezpłatnego korzystania z miejskiej przestrzeni. Zaproponowaliśmy również wprowadzenie miejskiego patrolu, który byłby finansowany przez operatorów z kar za nieprawidłowo zaparkowane hulajnogi, jak i z opłat za korzystanie z terenów należących do gminy. Porządkowanie miałoby być oparte o katalog zdjęć nieprawidłowo pozostawionych hulajnóg"
I dalej:
"Cieszy mnie fakt, że druga strona podjęła bardziej stanowcze działania w sprawie ograniczenia chaosu przestrzennego. W czasie spotkania operatorzy trzech firm poinformowali nas, że od piątku, 12 maja w punktach mobilności, w obrębie drugiej obwodnicy wprowadzono limit maksymalnej liczby zaparkowanych hulajnóg. Operatorzy ustalili, że w każdym z punktów mobilności może być zaparkowanych równocześnie 30 hulajnóg (po 10 z danej firmy).
Rozmowy są kontynuowane, o kolejnych ustaleniach będę Państwa informował."
Przedstawiciele operatorów poinformowali o wprowadzonych przez siebie autoregulacjach. Od 12 maja trzy firmy wprowadziły w swoich aplikacjach limit maksymalnej hulajnóg w punktach mobilności na obszarze ograniczonych drugą obwodnicą. Operatorzy ustalili, że w każdym ze 103 punktów w centrum Krakowa może być zaparkowanych jedynie 30 hulajnóg (po 10 z danej firmy).
Jednocześnie operatorzy wystąpili z wnioskiem o wyznaczenie nowych punktów mobilności, a także o możliwość wprowadzenia drugiego rodzaju takich miejsc, np. z wykorzystaniem istniejących stojaków rowerowych. W tych punktach użytkownicy mogliby zakończyć i rozpocząć wypożyczenie, ale w odróżnieniu od obecnych punktów mobilności, nie byłyby tam rozkładane hulajnogi przez samych operatorów, a także limit maksymalnej liczby hulajnóg byłby znacząco niższy.
Do czwartku, 18 maja, operatorzy mają przesłać do Zarządu Transportu Publicznego propozycje nowych lokalizacji punktów mobilności wraz z zaznaczeniem, które parkingi w centrum Krakowa są ich zdaniem najważniejsze i w ich opinii wymagają powiększenia pojemności.
Rozmowy będą kontynuowane.
Abonament na loty, Polska krajem pilotażowym

- Najlepsze punkty widokowe na Tatry. TOP 10 miejsc, które Cię zachwycą!
- Nowa Huta to nie tylko aleja Róż. Tajemnicze rejony dzielnicy dobre na wyprawę
- Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa z drona. Widać asfalt, tunele, wiadukty. Sporo!
- Kraków lat 70. Matura pod portretem Gomułki i pierwsze w mieście przejście podziemne
- Nowy sezon na zamku w Dobczycach rozpoczęty. Te atrakcje przyciągają turystów!