https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Opóźnienie w budowie Unity Tower. Szkieletor wciąż stoi, kompleks nie będzie gotowy w połowie roku [NOWE ZDJĘCIA]

Piotr Ogórek
Przebudowa szkieletora i budowa Unity Centre
Przebudowa szkieletora i budowa Unity Centre Joanna Urbaniec
Przebudowa niesławnego szkieletora przy rondzie Mogilskim, wraz z budową kompleksu czterech nowych budynków, miała się zakończyć w połowie 2019 roku. Już wiadomo, że ten termin nie zostanie dotrzymany. W lipcu inwestorzy mają ujawnić dalsze plany i poinformować o nowym, możliwym terminie ukończone Unity Centre wraz z wieżą Unity Tower.

Szkieletor przy rondzie Mogilskim przez dziesiątki lat był szpetnym symbolem miasta. Niedokończony budynek NOT straszył przez 37 lat. Wielu inwestorów próbowało dokończyć inwestycję, ale nad budynkiem wisiało wręcz fatum, bo ciągle się nie udawało. W końcu w marcu 2016 roku, po licznych perturbacjach, ruszyła przebudowa za którą odpowiada firma GD&K Group.

Czyżby jednak fatum wróciło? Szkieletor, przemianowany na Unity Tower, wraz z kompleksem budynków Unity Centre, miał być gotowy pod koniec czerwca 2019 roku. Tego terminu jednak nie uda się dotrzymać, co każdy widzi gołym okiem przechodząc w rejonie ronda Mogilskiego. Do zrobienia wciąż jest sporo.

- Myślę, że w lipcu pojawią się konkretne daty i terminy zakończenia inwestycji. Zaawansowanie prac jest znaczne, ale budowa pod koniec czerwca się nie zakończy - zaznacza Marcin Mróz, kierownik projektu Unity Centre.

Cztery budynki wokół wieży są w stanie surowym zamkniętym, montowane są instalacje. Unity Tower cały czas jest w fazie przebudowy i uzupełniania konstrukcji o elementy żelbetonowe. Wznoszony jest szyb windy z tyłu budynku. Aktualnie doszedł on do 22 kondygnacji (pięter będzie 27).

Początkowo planowano, aby budynki okalające szkieletora były oddawane stopniowo, zaś Unity Tower z końcem 2019. W grudniu 2017 roku zrezygnowano jednak z etapowania i zdecydowano o jednym terminie zakończenia budowy. Czy takie rozwiązanie jest nadal aktualne, dowiemy się w lipcu.

Największa inwestycja biurowa w Krakowie

Unity Centre to największe obecnie realizowane w Krakowie deweloperskie przedsięwzięcie komercyjne. W ramach inwestycji powstaje pięć budynków, a ich łączna powierzchnia przeznaczona do użytkowania wynosić będzie 50000 m2.

Kompleks składa się z trzech budynków biurowych: Unity Tower, University Office i Eastern Office oraz budynku hotelu Radisson RED i apartamentowca Unity Residence.

Cały kompleks ma być otwarty i tętnić życiem. Pomóc ma w tym dogodna lokalizacja, ale także wprowadzane przez dewelopera rozwiązania. W obrębie centrum zaprojektowany został nowy miejski plac z restauracjami, kawiarniami, butikami, sklepikami oraz drobnymi usługami. Planowana jest również lokalizacja przychodni oraz centrum fitness. Na najwyższym piętrze wieży Unity Tower będzie restauracja z ogólnodostępnym tarasem widokowym. Przewidziano parking podziemny na 530 miejsc oraz udogodnienia dla rowerzystów.

Głównym elementem kompleksu będzie mierzący 102,5 metra budynek Unity Tower. Generalnym wykonawcą jest firma Strabag, a kontrakt wart jest 380 mln zł.

WIDEO: ZAKAZ WSTĘPU - Wieża Kontroli Ruchu Lotniczego Kraków Airport

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Grino
2019-05-29T15:17:32 02:00, Olo:

50 000 m2 powierzchni i 530 miejsc parkingowych. I właśnie pozwoleniem na takie inwestycje mieszkańcy za chwilę będą zawdzięczali opłaty w wysokości 10 zł za godzinę parkowania w mieście.

2019-05-29T15:32:36 02:00, Hutas:

Mamy 2019 rok, aspirujemy do państwa "zachodniego", najwyższy czas skończyć z rozumowaniem "transport=samochód=parking". Unity Tower znajduje się jednym z najlepiej skomunikowanych miejsc w Krakowie, zarówno pod względem transportu szynowego, autobusowego, jak i ścieżek rowerowych. Jak dla mnie nie musi tam w ogóle być parkingu.

W USA milionowe miasta opierają swój transport na samochodach. BA!! Sam pracując w NYC, korzystam wyłącznie z samochodu. Codziennie dojeżdżam samochodem z Clifton do dzielnicy Hell’s Kitchen w NYC i nie mam problemu z miejscem parkingowym, bo wiele budynków posiada parkingi pod abonamenty. W Krakowie, jak przyjeżdżam do centrum, to szukam 15-20min miejsca a nowo zapowiedziany ceny 9zł za godzine parkowania, jak na realia Polskie to przegięcie. Kraków jest najdebilniej zarządzanym miastem jakie znam(liczę miasta od około 1mln mieszkańców i więcej)

l
lopez
klątwa wraca..... Ogórze matole wez łopate w dłonie i do roboty!
j
jajajaja
Ogórek pajacu jeszcze cie nie zwolnili? Cpunie!!!!!!
a
aka
rozebrać to paskudztwo...;, autora decyzji zezwalającej "osadzić na Montelupich".
G
Gość
klątwą jest ohydny szkielet! a nie budowa szkieletora!
g
gość
2019-05-29T15:17:32 02:00, Olo:

50 000 m2 powierzchni i 530 miejsc parkingowych. I właśnie pozwoleniem na takie inwestycje mieszkańcy za chwilę będą zawdzięczali opłaty w wysokości 10 zł za godzinę parkowania w mieście.

2019-05-29T15:32:36 02:00, Hutas:

Mamy 2019 rok, aspirujemy do państwa "zachodniego", najwyższy czas skończyć z rozumowaniem "transport=samochód=parking". Unity Tower znajduje się jednym z najlepiej skomunikowanych miejsc w Krakowie, zarówno pod względem transportu szynowego, autobusowego, jak i ścieżek rowerowych. Jak dla mnie nie musi tam w ogóle być parkingu.

2019-05-29T16:32:23 02:00, .:

A rozumiesz słowo "aspirujemy"?

Hutas wychodzi z założenia, że jak mieszka z rodziną na 42 m2 kawalerki w Hucie, skąd jedzie do centrum jeden tramwaj, to jest w centrum świata. A tymczasem do pracy w mieście dojeżdżają też inni, którzy muszą się kilka razy przesiadać, żeby dotrzeć do celu. Więc korzystają z samochodów. A że nie ma po drodze realnych parkingów z komunikacją do centrum to nie mają innego wyboru. Ale pan Hutas wie lepiej. Chociaż czasem mógłby spojrzeć dalej, niż na czubek własnego nosa

.
2019-05-29T15:17:32 02:00, Olo:

50 000 m2 powierzchni i 530 miejsc parkingowych. I właśnie pozwoleniem na takie inwestycje mieszkańcy za chwilę będą zawdzięczali opłaty w wysokości 10 zł za godzinę parkowania w mieście.

2019-05-29T15:32:36 02:00, Hutas:

Mamy 2019 rok, aspirujemy do państwa "zachodniego", najwyższy czas skończyć z rozumowaniem "transport=samochód=parking". Unity Tower znajduje się jednym z najlepiej skomunikowanych miejsc w Krakowie, zarówno pod względem transportu szynowego, autobusowego, jak i ścieżek rowerowych. Jak dla mnie nie musi tam w ogóle być parkingu.

A rozumiesz słowo "aspirujemy"?

H
Hutas
2019-05-29T15:17:32 02:00, Olo:

50 000 m2 powierzchni i 530 miejsc parkingowych. I właśnie pozwoleniem na takie inwestycje mieszkańcy za chwilę będą zawdzięczali opłaty w wysokości 10 zł za godzinę parkowania w mieście.

Mamy 2019 rok, aspirujemy do państwa "zachodniego", najwyższy czas skończyć z rozumowaniem "transport=samochód=parking". Unity Tower znajduje się jednym z najlepiej skomunikowanych miejsc w Krakowie, zarówno pod względem transportu szynowego, autobusowego, jak i ścieżek rowerowych. Jak dla mnie nie musi tam w ogóle być parkingu.

.
2019-05-29T15:17:32 02:00, Olo:

50 000 m2 powierzchni i 530 miejsc parkingowych. I właśnie pozwoleniem na takie inwestycje mieszkańcy za chwilę będą zawdzięczali opłaty w wysokości 10 zł za godzinę parkowania w mieście.

Spokojnie. To tylko 1 samochód na ponad 94 m2 powierzchni biurowej.

O
Olo
50 000 m2 powierzchni i 530 miejsc parkingowych. I właśnie pozwoleniem na takie inwestycje mieszkańcy za chwilę będą zawdzięczali opłaty w wysokości 10 zł za godzinę parkowania w mieście.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska