O planach dotyczących otwarcia węzła przesiadkowego wraz z parkingiem P+R i towarzyszącą infrastrukturą słyszeliśmy i pisaliśmy nie raz. Pierwsze konkrety w tej kwestii zaczęły się pojawiać wraz z otwarciem budynku dworca w Swoszowicach w marcu br. Wówczas typowano, że węzeł przesiadkowy uda się otworzyć jeszcze w II kwartale br. Tymczasem mijały kolejne miesiące, niecierpliwość mieszkańców rosła, a infrastruktura pozostawała zamknięta.
O powody tej sytuacji pytamy urzędników miejskich. Jak tłumaczy nam Kamil Popiela z biura prasowego UMK, na opóźnienia złożyły się przedłużające się i długotrwałe negocjacje z zarządcami sieci w sprawie zapisów umów o dostawę energii co spowodowało opóźnienie robót budowlanych. Zakończono je dopiero w grudniu 2021 roku.
- Następnie została sporządzona przez wykonawcę dokumentacja powykonawcza, która dalej opiniowana była m.in. przez miejskie jednostki organizacyjne i PKP PLK S.A. Powyższe okoliczności spowodowały konieczność przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia uzupełniającego Inżynierowi Projektu, który sprawował nadzór nad realizacją inwestycji. Bez udziału Inżyniera nie było możliwe przeprowadzenie odbiorów technicznych poszczególnych branż – zaznacza Kamil Popiela
Umowa na dalsze pełnienie nadzoru nad realizacją inwestycji została zawarta 29 kwietnia 2022 r., co umożliwiło podjęcie dalszych działań zmierzających do przeprowadzenia odbiorów technicznych.
- Złożony został wniosek do Urzędu Dozoru Technicznego w zakresie przeprowadzenia badania technicznego stacji ładowania pojazdów elektrycznych zlokalizowanych na parkingu P+R - dodaje urzędnik
Po zakończeniu odbiorów technicznych w połowie lipca br., planowane jest złożenie wniosków o wydanie pozwolenia na użytkowanie, a następnie, po uzyskaniu tych decyzji, przeprowadzenie odbioru końcowego – ostatecznego. Kolejnym etapem będzie wystawienie Świadectwa Przejęcia, czyli dokumentu, na mocy którego Wykonawca robót budowlanych formalnie przekaże Gminie Miejskiej Kraków wybudowaną infrastrukturę.
- Planuje się, że parking P+R Swoszowice zostanie oddany do użytku w sierpniu br. - tłumaczy Kamil Popiela
Projekt przebudowy stacji kolejowej SKA „Kraków Swoszowice” wraz z budową parkingu typu Park+Ride dofinansowany jest w ramach Osi Priorytetowej 4 Regionalna polityka energetyczna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 -2020. Wysokość dofinansowania wynosi 29 780 139,68 zł.
- Zanim wieś Zakopane stała się miastem. Tak tu było przed ponad 100 laty!
- Gdzie na szybki wypad z Krakowa? TOP 10 urokliwych miejsc z dala od zgiełku
- Będzie nowy wiek emerytalny w Polsce? Takie mogą być emerytury stażowe
- Najmodniejsze sukienki na wesele w 2023 roku. Takie są trendy w tym sezonie
- TOP 15 najlepszych parków rozrywki w Polsce. Tu warto przyjechać! RANKING
- Ogromne podwyżki płac w Krakowie i Małopolsce. Kto dostał najwięcej?
FLESZ - Ceny samochodów mocno w górę
