Kraków: powstało Wirtualne Muzeum Drzeworytów Ludowych
Pod koniec 2014 r. na tej trasie pociągi mają jeździć z prędkością 160 km/godz. Spod Wawelu do stolicy Podkarpacia dotrzemy więc w około godzinę. Do tego jednak czasu podróżni muszą uzbroić się w dużą cierpliwość. Dziś pokonanie tej niespełna 160-kilometrowej trasy zajmuje ponad trzy i pół godziny. A w 2012 r. czas podróży przekroczy nawet cztery godziny.
Prace remontowe rozpoczną się bowiem na kolejnych fragmentach trasy. Naprzemiennie, tylko po jednym torze, pociągi pojadą np. między Kłajem a Bochnią, Bochnią a Brzeskiem czy Biadolinami a Bogumiłowicami. Jednocześnie będą modernizowane stacje m.in. w Podłężu, Bogumiłowicach i Tarnowie-Mościcach.
Jak zaznaczają jednak kolejarze ze spółki PKP PLK, podczas Euro 2012 kibice i turyści nie będą mieli problemów z dotarciem pociągami na Ukrainę. Na czas mistrzostw mają bowiem zostać zawieszone niemal wszystkie prace wykonywane na tej newralgicznej linii, tak, by czas przejazdu się skrócił.
Dodatkowo, na pocieszenie, w spółce PKP InterCity zapewniają, że już od 11 grudnia, gdy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy, możemy liczyć na odrobinę szybszą podróż z Krakowa do Warszawy czy Trójmiasta. Przykładowo - do stolicy dojedziemy nawet w 2 godz. 49 min pociągiem ekspresowym (obecnie 3 godz. 2 min).
Niestety, w nowym rozkładzie zabraknie kilku popularnych pociągów, m.in. niektórych z Krakowa do Katowic, Oświęcimia, Tarnowa czy Balic. Jak informują w spółce Przewozy Regionalne, w 2011 r. podróżujący po województwie małopolskim pociągami Regio do dyspozycji mieli 309 połączeń. W 2012 r. będzie ich już tylko 279.
Miss Polonia z dawnych lat. Zobacz galerię kandydatek!
Wybieramy najpiękniejszą sportsmenkę Małopolski! Weź udział w plebiscycie!
"Super pies, super kot"! Zobacz zwierzaki zgłoszone w plebiscycie i oddaj głos!
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
