https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Potrzebny buspas na Czarnowiejskiej [MÓJ REPORTER]

Karolina Gawlik
Ul. Czarnowiejska
Ul. Czarnowiejska fot. Andrzej Banaś
Zadzwonił do nas mieszkaniec ul. Chopina w sprawie buspasa przy ul. Czarnowiejskiej. Jak mówi, buspas jest tam bardzo potrzebny, ponieważ autobusy stoją w korkach i jeżdżą z dużym opóźnieniem. - Nie ma sensu patrzeć na rozkład, bo i tak linie nie kursują według niego! Czy miasto planuje coś zrobić w tej sprawie? - pyta pan Marek.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu na razie nie realizuje takiej inwestycji. Choć przyznaje, że były takie plany. - Chcieliśmy, aby Czarnowiejska była jednokierunkowa i miała buspas. Jednak decyzja w tej sprawie nie została podjęta, a prace nad realizacją pomysłu są wstrzymane - informuje Michał Pyclik z ZIKiT-u.

Czy ul. Czarnowiejska powinna być jednokierunkowa? Czekamy na Twoją opinię na forum pod artykułem!

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 23

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

I
IronMike
Kolega był studentem chyba w latach 70, bo mentalnie tkwi w tamtych czasach. Przez takie właśnie archaiczne podejście Pan Polak musi wszędzie jechać samochodem, bo przecież komunikacją zbiorową jeździ bydło. A jak ktoś przyjedzie nią, albo rowerem to się go nie szanuje, bo przecież jest biedakiem, którego nie stać na pasacika w tedeiku.
Co do ilości pasażerów w samochodzie, to szanowny Panie jest wyliczona w Krakowie średnia, która wynosi 1,2 osoby na jeden samochód, czyli aby przewieźć 100 osób potrzeba ponad 83 samochody, które zajmą (4m długość samochodu plus 1m na odstępy pomiędzy) 410m. A ręczę, że co taką odległość w korku znajduje się autobus.
I
IronMike
Szanowna Krakuska, tam powinno się ograniczyć i uspokoić ruch samochodów, a nie budować jakieś kładki dla pieszych. W całym cywilizowanym świecie w centrach miast to pieszy ma pierwszeństwo na przejściach a nie pcha się go na kładki, bądź przejścia podziemne. To pieszy, bądź rowerzysta jest o wiele bardziej pożądaną osobą w porównaniu z smrodzącymi samochodziarzami - osoby kultywujące ruch fizyczny na co dzień w ogólnym rozrachunku przynoszą państwu zysk.
I
IronMike
Taaa jasne, bo pieszy ma ustępować miejsca jaśnie Panu w jego samochodzie. Niech jaśnie Pan przesiądzie się na transport zbiorowy, bądź jeśli musi przejechać przez Centrum niech uzbroi się w cierpliwość, bo tutaj pieszy ma pierwszeństwo, a nie śmierdzący samochód.
t
tomznh
Ale mam nadzieję, że ty zrozumiałeś to co napisałeś? Czyli w jedną stronę będą jeździły same autobusy a w drugą tak jak dzisiaj autobusy będą stały w korku z innymi samochodami.... bo tam są tylko 2 pasy.... Mam! Wyburzyć budynki bo studenciaki chcą miejsca na przebieganie przez jezdnię!
n
nfoanfab
Jednak ci studenci wlasnie nie maja kultury przechodzenia przez przejscia. Nie jest tak ze pieszy ma bezwzgledne prawo pierwszenstwa, wszedzie potrzeba umiaru i wspolpracy. A nie tak jak na Czarnowiejskiej cielaki wchodza "jeszcze ja! jeszcze ja tez zdaze" i przez to ludzie wchodza z naprzeciwka, pojedynczy samochod stoi tam srednio ok. 15s, no i robi sie zator. Przydalyby sie swiatla bo student to juz ma to do siebie ze jest bardziej beztroski i sie takimi pierdolami jak czekajacy w samochodach kierowcy nie przejmuje. A swoja droga zdziwilbys sie jak wielu studentow "zapycha Krakow samochodami" wszystko sie pokazuje od 1 pazdziernika jaki jest tlok na ulicach.
m
m
błagam o buspas na czarnowiejskiej, przejazd tamtędy to codzienny koszmar!
D
DarkVolfer
Primo: w autach średnio jeździ sam kierowca (natura nie zna pół osoby). Secundo: Policz ile to jest miejsca 50 (niech Ci będzie) x 3,5 (lub bardziej realnie 4)m. Wynik? Jak powiedział JC "żeby mieć stłuczkę trzeba się poruszać", a my mamy korek.
f
foksmolder
pokazałeś klasę krakowską. Brawo!
m
mikaangelo
zapomniałeś też dodać że "przyjezdni ze wsi zabitej dechami i żeby wracali skąd przyjechali, bo nie płacą podatków w Krakowie..." Zamiast chodzić po pasach do autobusu powinni może latać, albo zapychać Kraków samochodami?
n
nfoanfab
Sa 3 miejsca gdzie piesi zawlaszczyli ruch na skrzyzowaniach: Bagatela (tutaj jeszcze jest to usprawiedliwione centrum miasta), Pawia, Czarnowiejska z Alejami ale w tym ostatnim przypadku to ma katastrofalne skutki dla ruchu takze na alejach. Musza tam byc swiatla albo nie wiem, przesunac to przejscie, bo to co tam wyczyniaja piesi to masakra! Piesi-studenci zapomnialem dodac. Chodza po tych pasach jak po pastwisku konca nie widac!
b
były student
a dlaczego mamy promować autobusy, może zróbmy bus pas dla omnibusów? albo dla pieszych kolumn?
w latach 70. było wszystko pod dyktat aut? ile ty masz lat, 15? wtedy aut było 1000 razy mniej, a bydło woziły pekaesy i stare ogórki. teraz samochody przewożą więcej ludzi niż autobus. bo nawet jeśli w autobusie jest 100 ludzi, a w samochodzie średnio 2, to na 100% przejeżdża więcej niż 50 samochodów z 2 średnio ludźmi (kierowca+pasażer) na 1 autobus
g
gosc
Dworak ma przynajmniej rowno pod sufitem kolega. Wiadomo ze rowery nigdy nie będą glownym środkiem lokomocji, o czym niektórzy rowerowi aktywiści chcą zapomniec
s
student :)
piesi chodzą tam jak święte krowy, a gdyby zrobili tam światła oczywiście zsynchronizowane ze światłami na alejach to takich korków by nie było :)
K
Krakuska
Kładka jest pomysłem idealnym. Z dużym prawdopodobieństwem, to właśnie wzmożony ruch pieszych (czy jak woli dr Wiktor Wektor "pieprzonych przyjezdnych studencików" - też ich nie lubię ale takiego słownictwa bardziej) jest przyczyną korków. Rozumiem, że takie rozwiązanie generuje koszt, nie jest chyba jednak on aż tak wysoki by Miasto nie mogło go wziąć pod uwagę.
a
aa
Na Czarnowiejskiej zgoda, a pod Bagatelą to bardziej trzeba się zabrać za "cfaniaki", które tamtędy jeżdżą bez uprawnień.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska