Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Powstaje nowy przystanek kolejowy na Grzegórzkach. Montują już zadaszenie [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki ma być nowym, jednym z głównych punktów przesiadkowych w mieście. Postępują prace związane z budową tego obiektu. Trwa tam właśnie montaż konstrukcji zadaszenia.
Przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki ma być nowym, jednym z głównych punktów przesiadkowych w mieście. Postępują prace związane z budową tego obiektu. Trwa tam właśnie montaż konstrukcji zadaszenia. PKP PLK
Przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki ma być nowym, jednym z głównych punktów przesiadkowych w mieście. Postępują prace związane z budową tego obiektu. Trwa tam właśnie montaż konstrukcji zadaszenia.

FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy

od 16 lat

- Obecnie wykonawcy przystąpili do zabudowy peronów przystanku Kraków Grzegórzki. W pierwszej kolejności ruszyły prace przy montażu konstrukcji wiat przystanku. Perony będą w pełni zadaszone. Do końca wykonawcy zostały jeszcze prace przy budowie ciągów komunikacyjnych, klatek schodowych i szybów wind, oraz instalacji systemów teletechnicznych. Uruchomienie przystanku planowane jest w przyszłym roku - informuje Piotr Hamarnik z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Dwa perony przystanku Kraków Grzegórzki, na których zatrzymywać się będą pociągi aglomeracyjne, będą w pełni zadaszone. Na przystanek będzie się można dostać zarówno od strony Grzegórzek, jak i Kazimierza.

Most Dębnicki jest w fatalnym stanie i wymaga remontu. W tym roku ma powstać projekt modernizacji obiektu, a wykonanie prac planowane jest na 2022 r.

Kraków. Dziurawy most Dębnicki w końcu ma się doczekać remon...

Przypomnijmy, że budowa przystanku Kraków Grzegórzki prowadzona jest w ramach ogromnej kolejowej rewolucji w centrum miasta dotyczącej dobudowy dodatkowej pary torów dla szybkiej kolei aglomeracyjnej. Pomiędzy ul. Kopernika i Miodową XIX-wieczny nasyp kolejowy zastąpiły dwie estakady, o łącznej długości 700 metrów. Na obiektach są budowane dodatkowe tory.

Budowa konstrukcji estakad kolejowych została zakończona. Teraz wykonawcy działają przy budowie torów na tych obiektach.

Prace w centrum Krakowa odbywają się w ramach robót na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Roboty rozpoczęły się w połowie 2017 roku. W ramach tej inwestycji powstają też trzy nowe mosty nad Wisłą oraz ma zostać wybudowana kładka pieszo-rowerowa (powstanie przy finansowym współudziale gminy Kraków). Całość prac to koszt ponad 1 mld zł.

Inwestycja w pełni miała się zakończyć w pierwszej połowie 2021 roku. Teraz szacuje się, że całe przedsięwzięcie najwcześniej zakończy się w połowie 2022 r. (wtedy ma powstać trzeci z nowych mostów nad Wisłą). Opóźnienia są związane m.in. z zawirowaniami wokół przebudowy zabytkowego wiaduktu nad ul. Grzegórzecką (przystanek Kraków Grzegórzki powstaje w jego sąsiedztwie), który także jest rozbudowywany o dodatkową parę torów.

Opóźnia się przebudowa zabytkowego wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką

Kraków. Niekończące się problemy z przebudową wiaduktu nad u...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska