FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy

- Obecnie wykonawcy przystąpili do zabudowy peronów przystanku Kraków Grzegórzki. W pierwszej kolejności ruszyły prace przy montażu konstrukcji wiat przystanku. Perony będą w pełni zadaszone. Do końca wykonawcy zostały jeszcze prace przy budowie ciągów komunikacyjnych, klatek schodowych i szybów wind, oraz instalacji systemów teletechnicznych. Uruchomienie przystanku planowane jest w przyszłym roku - informuje Piotr Hamarnik z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Dwa perony przystanku Kraków Grzegórzki, na których zatrzymywać się będą pociągi aglomeracyjne, będą w pełni zadaszone. Na przystanek będzie się można dostać zarówno od strony Grzegórzek, jak i Kazimierza.
Kraków. Dziurawy most Dębnicki w końcu ma się doczekać remon...
Przypomnijmy, że budowa przystanku Kraków Grzegórzki prowadzona jest w ramach ogromnej kolejowej rewolucji w centrum miasta dotyczącej dobudowy dodatkowej pary torów dla szybkiej kolei aglomeracyjnej. Pomiędzy ul. Kopernika i Miodową XIX-wieczny nasyp kolejowy zastąpiły dwie estakady, o łącznej długości 700 metrów. Na obiektach są budowane dodatkowe tory.
Budowa konstrukcji estakad kolejowych została zakończona. Teraz wykonawcy działają przy budowie torów na tych obiektach.
Prace w centrum Krakowa odbywają się w ramach robót na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Roboty rozpoczęły się w połowie 2017 roku. W ramach tej inwestycji powstają też trzy nowe mosty nad Wisłą oraz ma zostać wybudowana kładka pieszo-rowerowa (powstanie przy finansowym współudziale gminy Kraków). Całość prac to koszt ponad 1 mld zł.
Inwestycja w pełni miała się zakończyć w pierwszej połowie 2021 roku. Teraz szacuje się, że całe przedsięwzięcie najwcześniej zakończy się w połowie 2022 r. (wtedy ma powstać trzeci z nowych mostów nad Wisłą). Opóźnienia są związane m.in. z zawirowaniami wokół przebudowy zabytkowego wiaduktu nad ul. Grzegórzecką (przystanek Kraków Grzegórzki powstaje w jego sąsiedztwie), który także jest rozbudowywany o dodatkową parę torów.
Kraków. Niekończące się problemy z przebudową wiaduktu nad u...