Parking został zamontowany w rejonie Dworca Głównego, pod estakadą na ul. Wita Stwosza, tuż przy dworcu autobusowym i pętli autobusów miejskich.
Trzeba przyznać, że jak na warunki krakowskie, to parking ma rozmach. Konstrukcja modułowa działa jak szuflada i pozwala na zaparkowanie 38 rowerów. Możliwe jest jej rozbudowania, tak aby w przyszłości pomieścić 60 rowerów.
Jak informują urzędnicy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu parking ma służyć przede wszystkim jako „rowerowy Park & Ride”. Rowerzyści mogą zaparkować w nim swoje pojazdy i przesiąść się np. na pociągi linii aglomeracyjnych.
Parking kosztował ok. 40 tys. zł. Ochronę przed złodziejami i wandalami zapewni monitoring, który pojawi się w tym miejscu.
Niewykluczone, że podobne parkingi pojawią się w innych częściach Krakowa. Idealnym miejscem dla takich konstrukcji będą parkingi Park & Ride – korzystający z nich mieszkańcy zamiast autem, będą mogli do przystanku dojeżdżać rowerem a następnie korzystać z komunikacji miejskiej.