Kraków. Trasa Łagiewnicka: Przełożyli koryto Wilgi i ryby w dwóch wiaderkach [ZDJĘCIA] 4.03.

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej przełożono rzekę Wilgę do nowego koryta na odcinku ok. 550 metrów. Dzięki temu będzie można dokończyć budowę jednego z tuneli i wykonać łącznicę ul. Zakopiańskiej z nową drogą.

WIDEO: Trzy Szybkie

- Skierowanie rzeki ze starego do nowego koryta zajęło około pięć minut. Nasyp nowych brzegów rzeki jest ekologiczny, wykonany z kamieni, co da możliwość wegetacji roślin - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Cała operacja polegała na tym, że rozkopano tamę zabezpieczającą nowe koryto, to spowodowało, że wpłynęła do niego woda. W tym samym czasie usypano wał, który nie pozwolił już powrócić wodzie do starego koryta. - Większość ryb przepłynęła do nowego koryta wraz z wodą. Ryby które pozostały w starym korycie zostały odłowione i przetransportowane w dwóch wiaderkach do rzeki - dodaje Krzysztof Migdał.

Do przełożenia biegu Wilgi w rejonie ul. Zakopiańskiej doszło w sobotę 29 lutego. Krzysztof Migdał zaznacza, że wykonawcy zdążyli z przeprowadzeniem prac w terminie wyznaczonym przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska, która wydała zgodę na wykonanie zadania do końca lutego tego roku.

Przygotowania do przełożenia Wilgi trwały cztery miesiące. W związku z tym trzeba było m.in. wybudować nowy kolektor sanitarny w rejonie ul. Zakopiańskiej - o średnicy 1,6-1,8 metra.

Przełożenie Wilgi było konieczne, by kontynuować budowę najdłuższych z tuneli Trasy Łagiewnickiej, który częściowo zaplanowano w miejscu, gdzie rzeka płynęła starym korytem. Tunele powstają w rejonie "Białych Mórz", w sąsiedztwie sanktuariów Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Budowane obok siebie tunele drogowy i tramwajowy mają mieć długość ponad 600 m każdy.

Stare koryto Wilgi zostanie zasypane. Od strony ul. Ludwisarzy w jego miejscu będzie rozbudowana ul. Zakopiańska i powstanie jej łącznica z nową drogą.

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, będzie przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2021 r. Koszt przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Projekt współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej [WIZUALIZACJE]

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje w sumie sześć tuneli. Oprócz wspomnianego, pomiędzy sanktuariami, budowane są także tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (o długości ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

W ramach inwestycji powstaje też nowa linia tramwajowa z pętli w Kurdwanowie do ul. Zakopiańskiej. Część tunelu między sanktuariami przeznaczona dla tramwajów ma zostać zakończona przystankiem (zlokalizowanym w rejonie mostu Miłosierdzia), który będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.

Czytaj także

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

h
h
2 marca, 17:43, Ech:

I dalej pan redaktor nie umie się dowiedzieć najważniejszej sprawy dla mieszkańców, a mianowicie kiedy będzie przejezdna Turowicza i Zakopiańska, co nas obchodzą, rybki, ziemia, tunele itp. Ta droga prowadzi do nikąd, kończy się w osiedlu i dalej nie będzie budowana bo nie ma na to pieniędzy, to jest tylko łącznik do sanktuarium, bo taki był deal

Jest zawsze info na stronie urzędu miasta, aktualizowane po każdej zmianie planów finansowych przez radę miasta:

bip.kraków-rozwój miasta- plany inwestycyjne, np tu (inwestycje strategiczne):

https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/dokumenty/n/233858/karta

Nie dowiadywać się u redaktorów, bo oni nie mają motywacji do rzetelnego informowania, wolą rzucać hasła burzące krew w czytelnikach.

e
etam
4 marca, 15:59, Kamil:

To teraz Rząd w Warszawie powinien natychmiast dofinansować Trasę Pychowicką i Trasę Zwierzyniecką.

Jeśli śledzić zawiłe myśli rządu, bo wśród nich znowu uparcie plącze się, od 10 już lat w odrzucony, program dewastacji miasta przez tzw. Kanał Krakowski, wydumaną transportową drogę wodną. To wykluczałoby praktycznie kontynuację trzeciej obwodnicy drogowej, w szczególności trasę Pychowicką właśnie.

K
Kamil

To teraz Rząd w Warszawie powinien natychmiast dofinansować Trasę Pychowicką i Trasę Zwierzyniecką.

G
Gość

My to jednak mamy czasem szczescie. Bo jakby ktoras z tych ryb to byl karpo po...ekhm... to caly teren eksterytorialny....

P
Ppp
2 marca, 17:43, Ech:

I dalej pan redaktor nie umie się dowiedzieć najważniejszej sprawy dla mieszkańców, a mianowicie kiedy będzie przejezdna Turowicza i Zakopiańska, co nas obchodzą, rybki, ziemia, tunele itp. Ta droga prowadzi do nikąd, kończy się w osiedlu i dalej nie będzie budowana bo nie ma na to pieniędzy, to jest tylko łącznik do sanktuarium, bo taki był deal

2 marca, 18:26, asdf:

może dziennikarze powinni pociagnąc temat czy była zasadna budowa tej trasy bez woli wybudowania pozostałych części i przy protestach mieszkańców oraz czy wzięcie tak ogromnego kredytu na tą trasę nie było czystą niegospodarnością

Wola wybudowania pozostałych części jest tylko pieniędzy nie ma . I długo nie będzie.

P
Piotr
2 marca, 17:43, Ech:

I dalej pan redaktor nie umie się dowiedzieć najważniejszej sprawy dla mieszkańców, a mianowicie kiedy będzie przejezdna Turowicza i Zakopiańska, co nas obchodzą, rybki, ziemia, tunele itp. Ta droga prowadzi do nikąd, kończy się w osiedlu i dalej nie będzie budowana bo nie ma na to pieniędzy, to jest tylko łącznik do sanktuarium, bo taki był deal

2 marca, 18:26, asdf:

może dziennikarze powinni pociagnąc temat czy była zasadna budowa tej trasy bez woli wybudowania pozostałych części i przy protestach mieszkańców oraz czy wzięcie tak ogromnego kredytu na tą trasę nie było czystą niegospodarnością

Też uważam, że Trasa Łagiewnicka z logicznego punktu widzenia powinna być wybudowana po trasie Pychowickiej i Zwierzynieckiej. Ale z drugiej strony w Krakowie nie ma planów zagospodarowania przestrzennego i pewnie w najbliższych latach deweloperzy by zabudowali obecny plac budowy blokami i tyle by było... Na kopcu trudniej stawiać bloki

g
gniewko_syn_ryba

No, faktycznie zmienili Wilgę w koryto...

a
asfg
2 marca, 16:08, ssdf:

ciekawe ile płacą gk by pisała takie peany na część tego remontu, który nikogo nie obchodzi poza członkami spolki

2 marca, 19:47, zzz:

hm, mnie obchodzi bo jestem z KRK (nie, nie jestem członkiem jakiejś spółki)

a mnie nie.

E
Ech
2 marca, 17:43, Ech:

I dalej pan redaktor nie umie się dowiedzieć najważniejszej sprawy dla mieszkańców, a mianowicie kiedy będzie przejezdna Turowicza i Zakopiańska, co nas obchodzą, rybki, ziemia, tunele itp. Ta droga prowadzi do nikąd, kończy się w osiedlu i dalej nie będzie budowana bo nie ma na to pieniędzy, to jest tylko łącznik do sanktuarium, bo taki był deal

2 marca, 20:31, redaktor:

A goooowno cię to interesuje!!!!Sam się dowiedz ,a nie wysługuj innymi!!!!

I tu się pojawia problem, że nie ma takiej możliwości żeby zwykły obywatel uzyskał gdziekolwiek taką informację, i Google tu nie pomoże bo tylko kieruję na artykuły redaktorka który pomimo że ma dostęp do źródła to bezmyślnie podaje frazesy jakie mu przedstawia inwestor. Ale dziękuję za ważny i merytoryczny komentarz, oraz dobrą radę.

r
redaktor
2 marca, 17:43, Ech:

I dalej pan redaktor nie umie się dowiedzieć najważniejszej sprawy dla mieszkańców, a mianowicie kiedy będzie przejezdna Turowicza i Zakopiańska, co nas obchodzą, rybki, ziemia, tunele itp. Ta droga prowadzi do nikąd, kończy się w osiedlu i dalej nie będzie budowana bo nie ma na to pieniędzy, to jest tylko łącznik do sanktuarium, bo taki był deal

A goooowno cię to interesuje!!!!Sam się dowiedz ,a nie wysługuj innymi!!!!

z
zzz
2 marca, 16:08, ssdf:

ciekawe ile płacą gk by pisała takie peany na część tego remontu, który nikogo nie obchodzi poza członkami spolki

hm, mnie obchodzi bo jestem z KRK (nie, nie jestem członkiem jakiejś spółki)

E
Ech
2 marca, 17:43, Ech:

I dalej pan redaktor nie umie się dowiedzieć najważniejszej sprawy dla mieszkańców, a mianowicie kiedy będzie przejezdna Turowicza i Zakopiańska, co nas obchodzą, rybki, ziemia, tunele itp. Ta droga prowadzi do nikąd, kończy się w osiedlu i dalej nie będzie budowana bo nie ma na to pieniędzy, to jest tylko łącznik do sanktuarium, bo taki był deal

2 marca, 17:51, Ucz się, Jasiu:

"Donikąd" - ŁĄCZNIE

Ma Pan rację panie profesorze 65 , literówki się zdarzają, ale pisanie dużymi literami w internecie? To nie przystoi takiemu autorytetowi w dziedzinie ortografii. Nie mówiąc już o braku merytorycznego nawiązana do wypowiedzi, bo samo wytknięcie litrówki, tylko dla sportu? To już jest fobia, ale proszę się nie poddawać i dbać o poprawną polszczyznę na każdym portalu :-) pewnie jakiś Jaś Pana musiał kręcić jak Pan był kiedyś nauczycielem ;-)

a
asdf
2 marca, 17:43, Ech:

I dalej pan redaktor nie umie się dowiedzieć najważniejszej sprawy dla mieszkańców, a mianowicie kiedy będzie przejezdna Turowicza i Zakopiańska, co nas obchodzą, rybki, ziemia, tunele itp. Ta droga prowadzi do nikąd, kończy się w osiedlu i dalej nie będzie budowana bo nie ma na to pieniędzy, to jest tylko łącznik do sanktuarium, bo taki był deal

może dziennikarze powinni pociagnąc temat czy była zasadna budowa tej trasy bez woli wybudowania pozostałych części i przy protestach mieszkańców oraz czy wzięcie tak ogromnego kredytu na tą trasę nie było czystą niegospodarnością

U
Ucz się, Jasiu
2 marca, 17:43, Ech:

I dalej pan redaktor nie umie się dowiedzieć najważniejszej sprawy dla mieszkańców, a mianowicie kiedy będzie przejezdna Turowicza i Zakopiańska, co nas obchodzą, rybki, ziemia, tunele itp. Ta droga prowadzi do nikąd, kończy się w osiedlu i dalej nie będzie budowana bo nie ma na to pieniędzy, to jest tylko łącznik do sanktuarium, bo taki był deal

"Donikąd" - ŁĄCZNIE

E
Ech

I dalej pan redaktor nie umie się dowiedzieć najważniejszej sprawy dla mieszkańców, a mianowicie kiedy będzie przejezdna Turowicza i Zakopiańska, co nas obchodzą, rybki, ziemia, tunele itp. Ta droga prowadzi do nikąd, kończy się w osiedlu i dalej nie będzie budowana bo nie ma na to pieniędzy, to jest tylko łącznik do sanktuarium, bo taki był deal

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3