https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Uwaga kierowcy! Od 3 lutego duże zmiany w ruchu na ulicy Zakopiańskiej związane z budową Trasy Łagiewnickiej

Piotr Tymczak
W związku z budową Trasy Łagiewnickiej od 3 lutego szykują się duże zmiany w organizacji ruchu na ul. Zakopiańskiej.
W związku z budową Trasy Łagiewnickiej od 3 lutego szykują się duże zmiany w organizacji ruchu na ul. Zakopiańskiej. Trasa Łagiewnicka
W związku z kolejnym etapem prac na budowie Trasy Łagiewnickiej od 3 lutego 2021 roku, na około 4 miesiące, wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu na ul. Zakopiańskiej.

FLESZ - Oto najbrudniejsze miasta w Polsce. Wyniki raportu zaskakują

Ruch zostanie przełożony z jezdni wschodniej na jezdnię zachodnią, położoną bliżej torowiska tramwajowego. Zmiana podyktowana jest pracami w rejonie skrzyżowania ulicy Zakopiańskiej z budowaną Trasą Łagiewnicką, dotyczącymi m.in. tworzenia rozjazdów tramwajowych z tej ulicy do tunelu powstającego w ramach inwestycji

- informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Zawężony ruch samochodowy w związku z budową Trasy Łagiewnickiej obowiązuje na odcinku od rejonu budynku ZUS do terenu za skrzyżowaniem z ul. Zbrojarzy. Ten odcinek obejmą więc zapowiadane zmiany.

Otwarto w pełni skrzyżowanie w rejonie Trasy Łagiewnickiej. Teraz w ciągu ulic Herberta i Turowicza można jeździć po dwóch pasach ruchu w każdym kierunku.

Kraków. Otwarto skrzyżowanie ulic Witosa i Turowicza, ale br...

Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt całego przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Częścią inwestycji jest też budowa linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2021 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

C
Ciekawski

"Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt całego przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. "

...czyli ponad 300 tys. zł. za metr bieżący tej niezbyt długiej "trasy". Do tej pory nie znamy jakoś odpowiedzi na pytania:

- czy miastu w ogóle potrzebna była ta niezwykle kosztowna inwestycja?

- jeśli potrzebna(?) - to czy faktycznie akurat teraz, w sytuacji i tak sporego zadłużenia miasta? Nie mogło to poczekać?

- czy na pewno było to optymalne rozwiązanie jakiegoś (jak rozumiem) problemu komunikacyjnego? Jakie były inne możliwe warianty?

- czy ogromnie pieniądze wyłożone na tę trasę -- z kieszeni krakowskiego podatnika -- w jakiś sposób "wrócą" do Krakowa? Jeśli tak -- jak to się będzie odbywało i jak długi okres czasu zajmie?

- czy nie dało się znaleźć tańszych wykonawców?

To tylko parę pytań, nasuwających się "na gorąco".

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska