https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Ze zjazdu z A4 wkrótce ma zniknąć absurd generujący korki

Grzegorz Skowron
Jest zielone światło dla przebudowy zjazdu z autostradowej obwodnicy Krakowa na zakopiankę. Impuls dał inwestor prywatny. - Robić, nie dyskutować - tak minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zareagował na inicjatywę przebudowy ul. Zakopiańskiej w rejonie połączenia jej z autostradową obwodnicą. Władze Krakowa i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad są bliskie podpisania porozumienia w tej sprawie - czytamy w "Dzienniku Polskim".

Chodzi o wybudowanie dwóch dwupoziomowych, bezkolizyjnych skrzyżowań. Pierwsze powstałoby w rejonie ul. Poronińskiej, drugie - tuż przed Górą Libertowską. Dzięki tym inwestycjom można by zlikwidować wszystkie sygnalizacje świetlne, także tę najbardziej kuriozalną - na wylocie z autostrady w ul. Zakopiańską.

Z autostradowej obwodnicy można byłoby wtedy bez zatrzymywania się przemknąć przez Zakopiańską. Obecnie na wyjeździe z autostrady tworzą się korki, a samochody czekające na opuszczenie A4 są ogromnym zagrożeniem dla innych pojazdów pędzących z dużą prędkością w kierunku Rzeszowa czy Katowic. Problem będzie coraz większy, bo otwarta niedawno wschodnia obwodnica Krakowa (droga ekspresowa S7) ma doprowadzać część ruchu tranzytowego właśnie w to miejsce.

Budowa ekspresowej zakopianki mocno zmieniła górski krajobraz

Budowa zakopianki. Zdjęcia z drona robią wielkie wrażenie

Co ciekawsze - impulsem do rozwiązania tego problemu jest budowa sklepu wielkopowierzchniowego, który miałby jeszcze bardziej zwiększyć ruch w tym rejonie. Przed inwestorem postawiono więc warunek zbudowania na własny koszt dojazdu do sklepu pod istniejącą ulicą wylotową na południe, czyli pierwszego bezkolizyjnego skrzyżowania. Z niego korzystaliby także okoliczni mieszkańcy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dratewka
Nie da się przy tym ruchu wykonywać jakichkolwiek prac poza koszeniem trawy (też nie bez problemów). Musimy poczekać na obwodnicę północną.
o
olo
trzeba koniecznie dobudować po 3 nitce obwodnicy od zjazdu na Skawinę do zjazdu na Zakopane i od zjazdu na Łagiewniki do zjazdu na Zakopane
P
Prorok
a niech to wszystko stanie się nie przejezdne, powiedział Bóg - i to było dobre
U
Ujeżdżający S7
Przy wielomilionowej inwestycji zrobiono tam zwykłe rondo (nie turbinowe) z jednym pasem do skrętu w prawo... Efekt? - w godzinach szczytu korkowanie już od Półłanki, a potem stresogenny dojazd do wiaduktu, gdzie po drodze pełno cwaniakowania, czyli jak jadąc lewym czy prawym pasem dostać się na ten właściwy...
K
KM
Idea OK, ale Zakopianka jest już tak obciążona, że konieczne jest jej poszerzenie - przynajmniej na odcinku Kraków - Głogoczów, a super byłoby Myślenice. Oczywiście nikt o tym nie mysli bo przecież powstają dalsze odcinki w kierunku Zakopanego. Ewentualnie droga alternatywna. I tak niedługo Zakopiankę bedą remontować pęka jezdnia kleją, ale jak długo ?
a
az
Jak rozumieć zdanie "Dokładnie"?
Dokładnie to przysłówek, inaczej "precyzyjnie", itp.
Ale co jest precyzyjnie?
k
krakowianin
Dokładnie. Dodam jeszcze ze obecnie nie ma jazdy na wprost z kierunków rondo czyzynkie plac bienczycki i na odwrót. Ale oczywiście światła na tym kierunku działają. mało tego cały cykl świateł działa, bo przecież ZIKITowskie matolstwo nie mogło na ten czas ustawić świateł z priorytetem dla kierunków plac centralny -oś wandy i na odwrót. Bo i po co.
Korki ogromne.

Ludzie od 60 lat latają w kosmos, a barany z ZIKITu świateł nie potrafią zmienic. Dramat
k
kierowca
absurd drogowy mamy na Rondzie Kocmyrzowskim, od strony DH Wanda wyłączono środkowy pas ruchu... nie wiadomo po co skoro na rondzie "wracają" trzy pasy, jedynym skutkiem są ogromne korki
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska