https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Krakowskiej dżungli groziło rozjechanie przez Trasę Pychowicką. Zobacz, jak wygląda ten bardzo cenny teren, który obronili mieszkańcy

Bartosz Dybała
Tak wygląda las łęgowy w Przegorzałach
Tak wygląda las łęgowy w Przegorzałach Anna Kaczmarz / Polska Press
W czasie konsultacji społecznych, dotyczących Trasy Pychowickiej, mieszkańcy powiedzieli jasno: nie chcemy zniszczenia lasu łęgowego w Przegorzałach. Mogłoby do tego dojść w momencie, gdyby nową drogę poprowadzono mostem nad Wisłą. Ostatecznie jednak miejska spółka Trasa Łagiewnicka zapowiedziała, że trasa będzie przechodzić w tunelu pod rzeką, dzięki czemu uda się uchronić cenne przyrodniczo tereny przed degradacją. Ale czym w zasadzie jest las łęgowy, w obronie którego stanęli mieszkańcy Krakowa i aktywiści?

Mieszkańcy ochronili las łęgowy przed degradacją

W ostatnich dniach poznaliśmy raport z konsultacji społecznych, dotyczących budowy Trasy Pychowickiej oraz Zwierzynieckiej, które będą kontynuacją wybudowanej już i użytkowanej przez kierowców Trasy Łagiewnickiej. Mieszkańcy Krakowa, którzy zabrali głos w czasie konsultacji, powiedzieli wprost: nie chcemy, żeby planowana Trasa Pychowicka została poprowadzona mostem nad Wisłą, bo w efekcie zniszczony zostanie las łęgowy w Przegorzałach. Dlaczego teren jest tak cenny?

Las w Przegorzałach daje schronienie ptakom, gadom, płazom i ssakom. Wśród nich są gatunki chronione prawem krajowym i europejskim, m.in. dzięcioł średni, dzięcioł zielonosiwy, jak również ślepowron. Ekolodzy wyliczają, że na tym cennym terenie łącznie gniazduje ponad 60 gatunków ptaków.

Protestujący mieszkańcy nie zgadzali się, żeby nad lasem rozmieszczono most samochodowo-tramwajowy lub (w przypadku schowania trasy dla aut pod ziemią) estakadę tramwajową. Przekonywali, że jeżeli ma powstać nowa droga, to z tunelem samochodowo-tramwajowym pod Wisłą oraz lasem.

Trasa Pychowicka - wraz z również planowaną Trasą Zwierzyniecką - ma być kontynuacją Trasy Łagiewnickiej, która została oddana do użytku w sierpniu 2022 roku. Nowy trakt ma połączyć Podgórze z Krowodrzą przez Wisłę oraz wzgórze św. Bronisławy, a w efekcie odciążyć aleje Trzech Wieszczów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Świat żegna Franciszka. Tłumy wiernych na Placu św. Piotra

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krecik
Hej ekooszołomy, czy wiecie że tunel zniszczy i pozabija setki tysięcy zwierzątek żyjących sobie w ziemi???

Natomiast most nad tymi terenami nikomu nie zaszkodzi. Halo, gdzie obrońcy zwierząt - nie tylko tych na powierzchni...
M
Miastuch
Kraków to miasto a nie dżungla!!!

Budować tą trasę natychmiast i nie dyskutować z ekozjebami!!!

Inżynierowie sa od konsultacji a nie lamentujące ludziska- często po 8 klas
L
Lukas
Krzaki, dżungla i bagna to cenny teren?

Miasto jest dla ludzi, a nie robaków i komarów. Gdzie tu zrównoważony rozwój? W obrębie miasta powinny być parki, a nie chaszcze. Natomiast dzikie tereny powinny być w parkach narodowych i rezerwatach. A najgorsze, że nie zbudują mostu tylko tunel, więc pieszy i rowerzysta znów są pokrzywdzeni na korzyść kilku okolicznych mieszkańców i "miłośników" płazów. Inwestycje miejskie (zwłaszcza tak duże, jak trasa pychowicka i zwierzyniecka) dotyczą wszystkich mieszkańców, nie tylko "pseudo-ekologów" i sąsiadujących z inwestycją mieszkańców.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska