Plan inwestycyjny jest konsekwencją wniosków płynących z map akustycznych opracowanych dla sześciu dróg wojewódzkich. Najważniejszą zmianą w porównaniu do poprzednich lat jest zastosowanie cichego asfaltu, dzięki czemu uniknie się budowy ciągnących się w nieskończoność ekranów akustycznych. Gdyby program ochrony przed hałasem opracowywano kilka lat temu, całe drogi zabudowano by pewnie ekranami akustycznymi. Teraz przewiduje się ich postawienie zaledwie na 800 metrach.
W pierwszej kolejności (do 2017 roku) plan inwestycyjny obejmie najgłośniejsze drogi.
- NR 775. Proszowice – Nowe Brzesko (przekroczenie norm hałasu na długości 7,6 km)
- NR 780. Liszki – Alwernia – Babice (17,9 km)
- NR 781. W Andrychowie (1,8 km)
- NR 791. Klucze – Olkusz (4,5 km)
- NR 966. Wieliczka – Gdów (13,3 km)
- NR 969. Krośnica – Krościenko nad Dunajcem (13,5 km)
Źródło: Dziennik Polski