https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Luksusy w przetargu na Trasę Łagiewnicką

Piotr Tymczak
Kraków. Mieszkańców zastanawia, że miasto chce zaoszczędzić na budowie Trasy Łagiewnickiej, kopiąc tunele, a w zamówieniu znalazły się samochody i obiekt klasy A - czytamy w "Dzienniku Polskim"

Budowa Trasy Łagiewnickiej za ok. 1,3 mld zł będzie najdroższym przedsięwzięciem w historii Krakowa. I już budzi emocje. Najwięcej wywołała informacja, że tunele, które mają stanowić niemal połowę drogi, nie będą drążone, tylko kopane, bowiem da to oszczędności wynoszące ok. 100 mln zł.

Pieniądze mają się jednak znaleźć na budowę budynku klasy „A”, czyli o wysokim standardzie oraz dostarczenie czterech samochodów dla miejskiej spółki, odpowiadającej za inwestycję. To zbulwersowało mieszkańców.

- Z jednej strony spółka zamierza oszczędzać, szykując nam ogromne wykopy koło naszych domów, a z drugiej w przetargu czytamy o dodatkowych wydatkach na auta i budynek. Gdzie tu gospodarność, dbanie o interes mieszkańców? - pyta Ewa Peldius, reprezentująca mieszkańców, w sąsiedztwie których ma powstać Trasa Łagiewnicka. Obawiają się, że budowa tuneli metodą odkrywkową może stanowić zagrożenie dla już istniejącej, okolicznej zabudowy.

Kraków. Jest przetarg na trasę za 1,3 mld zł [PLANY, WIZUALIZACJE]

Spółka Trasa Łagiewnicka, za pośrednictwem biura prasowego Urzędu Miasta wyjaśnia, że tunele będą kopane zgodnie z zasadami budowlanymi i przepisami prawa. Na wykonawcy (wyłonionym w przetargu) ma też spoczywać odpowiedzialność za ewentualne szkody powstałe podczas robót.

Zdaniem spółki Trasa Łagiewnicka niezbędny jest też budynek (powstanie przy jednym z tuneli) i cztery auta z napędem na cztery koła.

„W budynku przewidziano między innymi lokalizację Centrum Sterowania Tunelami. Nadzór nad nimi wymaga m.in. bardzo rozbudowanego systemu elektronicznego (monitoring, serwerownia, oddymianie, system przeciwpożarowy, UPS i inne)” - przekonuje spółka Trasa Łagiewnicka. Jej przedstawiciele dodają, że Centrum ma nie tylko odpowiadać za cztery tunele, jakie powstaną w ramach Trasy Łagiewnickiej, ale w przyszłości także za tunel pod wzgórzem bł. Bronisławy, który ma być budowany w ramach Trasy Zwierzynieckiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krk
A ja zapytam na konieczność budowania tuneli metodą podstropową (mega dużo robót ziemnych=uciążliwość na maxa + zajętość terenu x2). CZy na prawdę nie można tego robić metodą górniczą? Proszę o poważne argumenty, bo póki co to to co słyszymy od organizatorów tej inwestycji to jakiś bełkot, który tylko półgłówki mogłyby przyjąć do wiadomości - krakowianie jednak to nie debile, proszę to uszanować.
r
rex
baraki w środku trasy a dalej na piechotę w jedną i drugą stronę mniej niż kilometr.
r
rex
raz, nie wyleci
dwa, nie będzie finansowana z dotacji unii. Dotacaje unii wymagają odpowiedniego przygotowania, odpowiednie warunki. nie tak łatwo skubnąć kasy. Przy finansowaniu z budżetu Krakowa będą kwiatki w stylu niepottrzebny biurowiec, auta na cztery koła itp
M
Majcher&PO
przy okazji budowy trasy, wyprowadzają pieniądze na etaty dla kolesi.
A
Anita
Nie będzie Trasy Łagiewnickiej, bo Polska" wyleci "z Unii i nie będzie pieniędzy.
T
Trzeba sie nachapac
Ehh. Widac ze ta malo wazna trasa jest wazna dla urzednikow.
Znacznie wazniejsza trasa zwierzyniecka, nie mowiac o domknieciu obwodnicy pewnie nigdy nke powstanie.
.
A czym niby mamy jeździć nadzorując budowę? Autobusem? A budynek musi spełniać standardy wygody i bezpieczeństwa. Oszczędza się tam gdzie to nie szkodzi.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska