https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Motor Lublin czy Hutnik Kraków? Do drugiej ligi awansuje zespół, któremu sprzyjać będzie interpretacja regulaminu

Krzysztof Nowacki
W Krakowie Hutnik pokonał Motor Lublin 1:0
W Krakowie Hutnik pokonał Motor Lublin 1:0 Joanna Urbaniec / Gazeta Krakowska
Jeżeli pandemia koronawirusa doprowadzi do wcześniejszego zakończenia piłkarskiego sezonu, to o awansie do drugiej ligi Motoru Lublin lub Hutnika Kraków może zdecydować interpretacja regulaminu.

Rozgrywki piłkarskie zawieszone są do 29 marca, ale należy liczyć się z koniecznością ich wcześniejszego zakończenia i rozstrzygnięcia. Polski Związek Piłki Nożnej w ostatni czwartek opublikował uchwałę, w której zarządził w takiej sytuacji klasyfikację na podstawie kolejności drużyn w tabeli po ostatniej rozegranej kolejce rozgrywek.

Po rozegraniu 19 meczów trzeciej ligi grupy IV, w tabeli z identyczną liczbą punktów przewodzą Hutnik Kraków oraz Motor Lublin. Pierwszy jest zespół z Małopolski, ponieważ wygrał bezpośrednie spotkanie.

- Ale nie można patrzeć wyłącznie na tabelę - twierdzi Konrad Krzyszkowski, przewodniczący Wydziału Gier LZPN. - Tabela sporządzana jest na podstawie algorytmu i zawsze wyżej będzie zespół, który nawet po rozegraniu jednego bezpośredniego meczu, ma lepszy wynik. Nikt natomiast nie przewidział, że może nie udać się rozegrać całego sezonu. Dlatego w odpowiednim momencie zwrócimy się do PZPN o właściwą interpretację, czy uwzględniając bezpośrednie mecze wystarczy jedno spotkanie, czy muszą być rozegrane dwa - dodaje.

Według regulaminu rozgrywek trzeciej ligi grupy IV, ustalonego wspólnie przez cztery związki okręgowe, których drużyny uczestniczą w lidze (lubelski, podkarpacki, małopolski i świętokrzyski), w przypadku równej liczby punktów, o kolejności decyduje przede wszystkim lepszy bilans bezpośrednich spotkań. - Pytanie, czy konieczne jest rozegranie meczów w liczbie mnogiej? Ze sprawą zwrócimy się do Komisji ds. Prawnych PZPN i ona będzie miała prawo do interpretacji regulaminowych zawiłości. Jeżeli przerwa w rozgrywkach będzie się przedłużała, wówczas w połowie kwietnia skierujemy takie pismo, aby odpowiedź poznać odpowiednio wcześniej - twierdzi przewodniczący Wydziału Gier LZPN, organu prowadzącego w tym sezonie rozgrywki trzeciej ligi grupy IV.

Podobny problem dotyczy także drużyn Resovii Rzeszów i GKS Katowice, które w drugiej lidze mają tyle samo punktów i chcą być sklasyfikowane na trzecim miejscu (w przypadku odwołania baraży, ta lokata zapewni awans). - Są różne interpretacje, ale regulamin mówi o bezpośrednich meczach, a nie meczu - uważa Sławomir Ferenc, rzecznik prasowy Podkarpackiego ZPN.

Jeżeli piłkarze wrócą jednak na ligowe boiska, ale nie uda się rozegrać wszystkich kolejek, wówczas Konrad Krzyszkowski dopuszcza możliwość klasyfikowania drużyn na dwa sposoby. W przypadku równej liczby punktów, gdy zespoły rozegrają między sobą dwa mecze, o ich kolejności będzie decydował bilans dwumeczu. Natomiast o miejscu w tabeli drużyn, którym nie udało się zagrać ze sobą w rundzie rewanżowej, decydować będzie bilans bramkowy ze wszystkich spotkań.

- Uważam, że po rozegraniu jeszcze chociaż trzech kolejek, warto będzie zastosować to rozwiązanie. To są czasy nadzwyczajne - twierdzi Konrad Krzyszkowski. Obecnie Motor Lublin ma lepszy bilans bramkowy od Hutnika Kraków.

- Wznawiając rozgrywki najpóźniej w połowie kwietnia, jesteśmy w stanie rozegrać wszystkie kolejki. Jeśli zespoły wrócą do gry później, wtedy trzeba będzie się zastanowić nad skrócenie sezonu. Jestem jednak dobrej myśli. Natomiast pozostaje jeszcze kwestia obiektów sportowych. Nawet jeśli drużyny wznowią treningi, to główne stadiony są miejskie i mogą być wciąż zamknięte - zwraca uwagę Krzyszkowski.

Rozgrywki trzeciej ligi, wg terminarza, mają zakończyć się w połowie czerwca. Po decyzji UEFA odwołującej mistrzostwa Europy, nie będzie przeszkód, aby sezon wydłużyć do końca czerwca. Z kolei przedłużenie ligi na lipiec mogą utrudnić kwestie związane z kontraktami piłkarzy i trenerów (podpisywane do końca sezonu).

Motor Lublin - Chełmianka Chełm

Motor Lublin - Chełmianka Chełm. Zobacz, co działo się na tr...

od 7 lat
Wideo

Magazyn GOL 24 - podsumowanie kolejki Ekstraklasy

Komentarze 34

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomek
19 marca, 17:22, fucker:

Mimo panującej nici sympatii między kibicami Hutnika i Motoru żal patrzeć na niektore wpisy. Frekwencja ostatnio na meczach i w młynie Motoru jest tak samo żenująca jak na Hutniku a ich liczba na SS na jesieni wyniosła 0. To tak gwoli przypomnienia.

Regulamin jest jasny chyba dla wszystkich oprócz strony lubelskiej.

Grupa warszawska 3 ligii ma klauzule w regulaminie, że te zasady obowiązują tylko w wypadku rozegrania 2 meczów między zainteresowanymi. Lubelska opiera się na regulaminie PZPN i takiego zapisu nie ma.

Każdy organ odwoławczy bczy sąd rozbije na strzępy argumentację LZPN który bredzi coś wbrew własnemu regulaminowi. Może panowie z LZPN wykorzystają przerwę i zmienia zapisy regulaminu.... hehehe

19 marca, 22:02, Gość:

Nie, no masz rację frekwencja porównywalna. Spragnieni kibice obu klubów idą na 1 mecz rundy wiosennej 8.03.2020 w Krakowie tłum 400 fanów na Motor garstka 2737 kiboli.

Ilu ludzi mieszka w Lublinie? A w Krakowie Hutnik to narazie 4 siła piłkarsko a na 1 meczu było 800

G
Gość
19 marca, 16:20, Smerf:

Rozgrywki z pewnością będą zakończone . Nikt normalny ich nie wznowi. LZPN mówi że na dzień dzisiejszy liderem jest Hutnik ale....

Uchwała PZPN mówi że zachowana zostanie tabela po ostatniej kolejce.

Sprawa jest tak ewidentna, że srednio rozgranieta papuga wywalczyła by od PZPN dla Hutnika wielomilionowe odszkodowanie za brak awansu....

O a to może być dobre na kolejne sezony

G
Gość
20 marca, 07:40, Gość:

Pogonić Ten Hutnik z Centusiowa na 4 wiatry. Centusie mają już 3 drużyny w centralnych ligach. Wisła i Cracovia przędą w extra i to nieżle. Ale Garbarnia to teraz kicha na 2 fajerki. Weszla do extra i spadła w try miga. Więc po co Hutnik ma skakac do 2 ligi. Powtórzy wyczyn garbarni? Po co. Motor ma wejść i ok.

Centuś to twoja matka bojak mi zrobiła z połyskiem to policzyła co do grosza

G
Gość
19 marca, 17:22, fucker:

Mimo panującej nici sympatii między kibicami Hutnika i Motoru żal patrzeć na niektore wpisy. Frekwencja ostatnio na meczach i w młynie Motoru jest tak samo żenująca jak na Hutniku a ich liczba na SS na jesieni wyniosła 0. To tak gwoli przypomnienia.

Regulamin jest jasny chyba dla wszystkich oprócz strony lubelskiej.

Grupa warszawska 3 ligii ma klauzule w regulaminie, że te zasady obowiązują tylko w wypadku rozegrania 2 meczów między zainteresowanymi. Lubelska opiera się na regulaminie PZPN i takiego zapisu nie ma.

Każdy organ odwoławczy bczy sąd rozbije na strzępy argumentację LZPN który bredzi coś wbrew własnemu regulaminowi. Może panowie z LZPN wykorzystają przerwę i zmienia zapisy regulaminu.... hehehe

19 marca, 22:02, Gość:

Nie, no masz rację frekwencja porównywalna. Spragnieni kibice obu klubów idą na 1 mecz rundy wiosennej 8.03.2020 w Krakowie tłum 400 fanów na Motor garstka 2737 kiboli.

Nić sympatii a ja ich [wulgaryzm]e byłych pachołków wisły

G
Gość
20 marca, 8:02, Gość:

Kolejność w tabeli końcowej po pierwszej rozegranej rundzie,podobnie jak w skokach narciarskich gdy nie można rozegrać drugiej serii

A co jeżeli po pierwszej serii dwuch zawodników ma taką samą ilość punktów

a nawet trzech to co mądralo

G
Gość

Jeżeli jest problem z jednym meczem to proponuję rozegranie wirtualnego spotkania które zadecyduje o awansie Taki mecz rozegrali by w siedzibie PZPN kapitanowie obu zespołów ew tradycyjny rzut monetą a historia piłki zna takie przypadki a najlepiej pamiętają i mile wspominają taki rzut kibice Górnika Zabrze

G
Gość

Kolejność w tabeli końcowej po pierwszej rozegranej rundzie,podobnie jak w skokach narciarskich gdy nie można rozegrać drugiej serii

G
Gość

Pogonić Ten Hutnik z Centusiowa na 4 wiatry. Centusie mają już 3 drużyny w centralnych ligach. Wisła i Cracovia przędą w extra i to nieżle. Ale Garbarnia to teraz kicha na 2 fajerki. Weszla do extra i spadła w try miga. Więc po co Hutnik ma skakac do 2 ligi. Powtórzy wyczyn garbarni? Po co. Motor ma wejść i ok.

j
ja
19 marca, 22:47, Ss:

Jak w regulaminie jest że liczy się bilans spotkań to powinien awansować hutnik. Bo nie można przeskoczyć do 2 pkt jak jest pkt 1. Może niesprawiedliwe ale tak jest.

To nie tak. Jeśli uznamy, że stan faktyczny z pkt 1 jest nieadekwatny do opisanej w przepisie sytuacji to przepis nie będzie miał zastosowania. Bilans meczów a bilans meczu to jest różnica. Ale to kwestia interpretacji, a tu wiadomo jak jest. Liczę na to, że Resovia ma wieksze chody w centrali niż Gieksa.

S
Ss

Jak w regulaminie jest że liczy się bilans spotkań to powinien awansować hutnik. Bo nie można przeskoczyć do 2 pkt jak jest pkt 1. Może niesprawiedliwe ale tak jest.

j
ja

Prawda jest taka ze LZPN zrobi to co PZPN w sprawie Resovii i GKS. Szanse oceniam 80-20 dla Hutnika jesli nie wznowia rozgrywek.

G
Gość
19 marca, 17:22, fucker:

Mimo panującej nici sympatii między kibicami Hutnika i Motoru żal patrzeć na niektore wpisy. Frekwencja ostatnio na meczach i w młynie Motoru jest tak samo żenująca jak na Hutniku a ich liczba na SS na jesieni wyniosła 0. To tak gwoli przypomnienia.

Regulamin jest jasny chyba dla wszystkich oprócz strony lubelskiej.

Grupa warszawska 3 ligii ma klauzule w regulaminie, że te zasady obowiązują tylko w wypadku rozegrania 2 meczów między zainteresowanymi. Lubelska opiera się na regulaminie PZPN i takiego zapisu nie ma.

Każdy organ odwoławczy bczy sąd rozbije na strzępy argumentację LZPN który bredzi coś wbrew własnemu regulaminowi. Może panowie z LZPN wykorzystają przerwę i zmienia zapisy regulaminu.... hehehe

Nie, no masz rację frekwencja porównywalna. Spragnieni kibice obu klubów idą na 1 mecz rundy wiosennej 8.03.2020 w Krakowie tłum 400 fanów na Motor garstka 2737 kiboli.

G
GG

Hutnik jest liderem w tabeli w bezpośrednim meczu był lepszy. Jeśli Motor dostanie awans to będzie gruby wałek.

G
Gość

Ps to rzeczywiście klątwa buraków cukrowych a to już już mrozili szampany a tu masz Ci los pojechali na ostatni mecz sezonu do Radzynia dostali baty i popijawę trzeba było odłożyć na następny sezon Ale co on przyniósł to każdy widział i następny patrz jw teraz nadarza się okazja żeby w końcu awansować to na przeszkodzie stanęła porażka z Hutnikiem I jak tu nie mówić o zemście buraków za likwidację cukrowni

G
Gość

Sorry bardzo ale nawet zielony stolik nie pomoże Motorowi awansować po prostu jak pech to pech Tutaj największym wygranym będzie Hutnik jak by co

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska