Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na święta wrócą pociągi do Zakopanego. Pierwszy skład dojedzie 22 grudnia. Zatrzyma się na Spyrkówce

Łukasz Bobek
Łukasz Bobek
Tymczasowy dworzec kolejowy na Spyrkówce w Zakopanem
Tymczasowy dworzec kolejowy na Spyrkówce w Zakopanem Łukasz Bobek
Pociągi wracają na podhalańskie tory. Po kilkumiesięcznej przerwie 22 grudnia znów pociągi dowiozą pasażerów pod sam Giewont. Wciąż jednak składy zatrzymają się na stacji tymczasowej w Zakopanem – na Spyrkówce.

PKP wznawia na sezon zimowy połączenia kolejowe z Zakopanem. - Zgodnie z wcześniej przyjętym planem, pociągu znów dojadą do Zakopanego od 22 grudnia – mówi Dorota Szalacha z zespoły prasowego PKP PLK.

Połączenia na torach będą dostępne dla pasażerów przez cały sezon zimowy. Ci co się wybierają na święta do Zakopanego właśnie pociągiem, muszą jednak pamiętać, że składy nie dojadą na główny dworzec pod Giewontem. Ten bowiem jest cały czas w przebudowie. - Tej zimy nadal pociągi dojeżdżać i odjeżdżać będą z dworca tymczasowego na Spyrkówce. Podyktowane jest to przebudową torowiska na dworcu głównym w Zakopanem – informuje Dorota Szalacha.

Modernizacja torowiska powinna zakończyć się w 2023 roku. W tym samym czasie PKP planuje także zakończyć trwające od kilku już lat prace remontowe na kolejowej zakopiance. Roboty na torach wymuszają okresowe zawieszanie połączeń. Kolejarze jednak przywracają je na sezony letni i zimowy – gdy ruch w kierunku Zakopanego jest wzmożony. W trakcie ostatniego zamknięcie – od września do 22 grudnia robotnicy wymienili nasypy kolejowe i tory na odcinku między Białym Dunajcem a Szaflarami. Modernizacji poddany został także dworzec w Szaflarach Wsi.

- Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. W efekcie skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin. Ważnym efektem inwestycji będą lepiej dostępne dla wszystkich stacje i przystanki. Latem pasażerowie skorzystają już z 21 lepiej przygotowanych obiektów na odcinku między Skawiną a Zakopanem – informuje PKP.

Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska