- W rejonie ul. Halickiej budowlańcy działają przy torach. Realizują prace końcowe, których nie można było wykonać na wcześniejszych etapach inwestycji, ze względu na ruch pociągów. Wszystko będzie gotowe do września, kiedy wejdzie w życie korekta rozkładów jazdy pociągów - informują w PKP Polskie Linie Kolejowe.
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji (za ponad 1,2 mld zł) realizowanej przez PKP PLK wybudowano m.in. dodatkową parę torów w centrum Krakowa. Wraz nimi powstały estakady kolejowe między ul. Kopernika i Miodową oraz trzy nowe mosty nad Wisły.
Po wybudowaniu dodatkowej pary torów można było zająć się modernizacją torów, po których wcześniej jeździły pociągi.
Na ukończeniu jest też budowa nowego przystanku kolejowego Kraków - Grzegórzki oraz rozbudowa sąsiadującego z nim wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką.
Po wykonaniu wszystkich prac będzie można zwiększyć przepustowość na krakowskiej magistrali kolejowej.
Układ torowy rozbudowano tam z myślą o rozwoju połączeń aglomeracyjnych. Tory „boczne” są przeznaczone dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych, a środkiem jeździć mają pociągi dalekobieżne. Takie rozwiązanie ma ułatwić prowadzenie ruchu i dać możliwość przewoźnikom uruchomienia dodatkowych połączeń.
Wielkie zmiany w komunikacji w Krakowie. Tramwaje wróciły po...
Inwestycja objęła również budowę przystanku kolejowego Złocień (przy ul. Złocieniowej). W ramach przedsięwzięcia przebudowano cztery stacje: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Przebudowano także cztery przystanki kolejowe: Kraków Łobzów, Kraków Prokocim, Kokotów, Węgrzce Wielkie.
Wzrasta popyt na rynku nieruchomości

- 8 najbardziej trujących grzybów w polskich lasach. Niektóre są śmiertelnie groźne!
- Najlepsze punkty widokowe na Tatry. TOP 10 miejsc, które Cię zachwycą!
- Oto małopolskie: Malediwy, Chorwacja, Prowansja, Toskania, a nawet Hawaje!
- Najbardziej betonowe miejsca w Krakowie. Oto ranking "betonowych pustyń"
- Gdzie na lody w Krakowie? Oto miejsca polecane przez internautów