Rozbudowa nasypu i budowa mostu na Wiśle to tylko cześć wielkiej inwestycji kolejowej trwającej w Krakowie. Głównym jej celem jest położenie drugiej pary torów biegnących przez miasto, by pociągów mogło jeździć więcej. Oczywiście lepiej by było gdyby Kazimierz i Grzegórzki odgradzały estakady, a nie wielki wał ziemi, wtedy pod torami można by zagospodarować teren dla mieszkańców, tak jak to planuje się wzdłuż ul. Blich. Zapewne o takim, a nie innym rozwiązaniu wzdłuż Halickiej zadecydowały względy finansowe.
W rejonie ulicy Kopernika i Blich powstały nowe wiaduktu i estakady kolejowe. Równocześnie trwają prace przy odbudowie i poszerzeniu wiaduktu kolejowego przy Hali Targowej. Powstaje tam też nowa stacja. Odnawiane są też inne stacje kolejowe, a planowane kolejne. Most na Wiśle połączy na nowo Kazimierz i Grzegórzki z Zabłociem. Tam przystanek kolejowy również jest modernizowany. Odnawiane są też inne stacje kolejowe, a planowane kolejne.
Patogeny coraz bardziej odporne

- Ta dzielnica Krakowa przeszła ogromną metamorfozę! Dawniej były tu... pola
- Tu zakupów już nie zrobimy. Te sklepy zniknęły na dobre z krakowskich galerii
- TOP 10 miejsc na zimową wycieczkę w okolicach Krakowa!
- Oto 10 powodów, przez które życie w Krakowie bywa nieznośne
- Zobacz najpiękniejsze kreacje z małopolskich studniówek 2023 cz. II