https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nasyp kolejowy w Krakowie coraz większy. Niedługo będą kładli tory

Piotr Rąpalski
Najpierw pojawił się wielki mur odgradzający ulicę Halicką od Grzegórzek. Następnie pojawiły się tu tony ziemi, z których usypano poszerzenie nasypu kolejowego. Teraz teren jest równany i utwardzany, następnie pojawi się na nim druga para torów kolejowych. Ale to nie wszystko. Obok torów powstaje podjazd dla rowerów. Poprowadzi miłośników jednośladów na budowany most na Wiśle. A z niego zjadą pętlą w kształcie "ósemki"...

Rozbudowa nasypu i budowa mostu na Wiśle to tylko cześć wielkiej inwestycji kolejowej trwającej w Krakowie. Głównym jej celem jest położenie drugiej pary torów biegnących przez miasto, by pociągów mogło jeździć więcej. Oczywiście lepiej by było gdyby Kazimierz i Grzegórzki odgradzały estakady, a nie wielki wał ziemi, wtedy pod torami można by zagospodarować teren dla mieszkańców, tak jak to planuje się wzdłuż ul. Blich. Zapewne o takim, a nie innym rozwiązaniu wzdłuż Halickiej zadecydowały względy finansowe.

W rejonie ulicy Kopernika i Blich powstały nowe wiaduktu i estakady kolejowe. Równocześnie trwają prace przy odbudowie i poszerzeniu wiaduktu kolejowego przy Hali Targowej. Powstaje tam też nowa stacja. Odnawiane są też inne stacje kolejowe, a planowane kolejne. Most na Wiśle połączy na nowo Kazimierz i Grzegórzki z Zabłociem. Tam przystanek kolejowy również jest modernizowany. Odnawiane są też inne stacje kolejowe, a planowane kolejne.

Patogeny coraz bardziej odporne

od 16 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska