https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowoczesna pyta władze miasta ws. Trasy Łagiewnickiej

Piotr Ogórek
Politycy Nowoczesnej z Krakowa domagają się wyjaśnień od prezydenta miasta ws. budowy Trasy Łagiewnickiej. Uważają oni, że trasa jest potrzebna, ale najpierw powinna powstać Trasa Zwierzyniecka. Zarzucają także, że władze Krakowa nie chcą się spotykać z mieszkańcami.

- Popieramy rozwój trzeciej obwodnicy Krakowa i budowę Trasy Łagiewnickiej, ale uważamy, że zaczęto od złej strony – mówi Michał Starobrat, przewodniczący Nowoczesnej w Podgórzu. - Powinniśmy zacząć od Trasy Zwierzynieckiej, bo ona może samodzielnie istnieć i ma sens w odciążeniu alei Trzech Wieszczów – dodaje.

Dlatego poseł Nowoczesnej z Krakowa, Jerzy Meysztowicz, chce odpowiedzi od prezydenta Jacka Majchrowskiego na jakim etapie są przygotowania do realizacji budowy Trasy Pychowickiej i Zwierzynieckiej oraz czy jest zabezpieczenie finansowe dla tych inwestycji. Poseł dopytuje się także, dlaczego zdecydowano się najpierw na realizację Trasy Łagiewnickiej oraz czy w koncepcji na Trasę uwzględniono uwagi z uchwały kierunkowej radnych z lutego tego roku, gdzie domagali się zawężenia trasy do dwóch pasów i normalnych skrzyżowań, a nie bezkolizyjnych.

Przedstawiciele zarzucają też władzom miasta, że w trakcie ubiegłorocznych spotkań z mieszkańcami na temat przebiegu Trasy Łagiewnickiej, jej projektanci nie zawsze mogli odpowiedzieć na wszystkie pytania i odsyłali do prezydenta.

- Jedna z mieszkanek dowiedziała się, że prezydent Majchrowski może ja przyjąć za 1,5 roku, a wiceprezydent Tadeusz Trzmiel w ogóle nie ma czasu – zaznacza Michał Starobrat.

- Mamy też wątpliwości są co do tuneli w ramach trasy, a które znacząco zwiększają jej koszty. Tunel pod Grota Roweckiego będzie ślepy, do czasu powstania Trasy Pychowickiej, co na razie jest niepewne – dodaje Starobrat.

Przedstawiciele Nowoczesnej zarzucają też władzom miasta, że specyfikacja przetargowa była pisana na kolanie i np. nie wiadomo jak długa ma być linia tramwajowa - czy do ul. Zakopiańskiej czy do Grota-Roweckiego.

- Uważam za konieczną rozbudowę infrastruktury drogowej Krakowa. Jednak z uwagi na wysoki koszt realizacji inwestycji oraz jej skutki dla otoczenia należy rozwiać wszelkie wątpliwości co do zasadności inwestycji i jej przygotowania – zaznacza poseł Meysztowicz.

Przetarg na budowę Trasy Łagiewnickiej został ogłoszony w sierpniu. Czas na składanie ofert był do 4 października, ale został wydłużony do 15 listopada. Inwestycja ma kosztować 1,3 mld zł i być gotowa w 2020-2021 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
DoTj
Pytania były pewnie wielokrotnie. Problem polega na tym, że sensownych odpowiedzi nadal brak.
t
tjaa
Oni (każdy aspirujący do jakiegoś szczebla w polityce) muszą się rozliczyć z liczby zadawanych pytań, żeby zaliczyć stopnie z aktywności. Treść pytań nie jest wprawdzie ważna, bo oprócz urzędników nikt się na sprawach miasta naprawdę nie zna, ale nie wypada chyba powtarzać czy ściągać pytania sprzed poprzednich wyborów.
l
lsiogfj
Z Borku na Kurdwanów jest autobus, jedzie 10 minut, wiec po co objeżdżać całe Podgórze ?
M
Mew
To obwodnica z nazwy. Jeszcze kilka lat temu to pewnie byłaby obwodnica. Teraz Ruczaj jest jedną z najbardziej zabudowanych części miasta. Spór w sprawie trasy to efekt niefrasobliwych decyzji Miasta, które wydawało pozwolenia na budowy bez chwili zastanowienia. Do Zakopianki tak, ale dalej to jakaś pomyłka. Już teraz korkuje się wyjazd z Ruczaju a ta trasa udowodni tylko, że może być gorzej.
G
Gość
Może ma teraz mądrzejszych ludzi wokół siebie, bo te pytania wydają się być sensowne.
G
GOSC
ZGADZAM SIĘ ŻE TRZEBA TĄ TRASE UMIEŚCIĆ POD ZIEMIĄ WSZYSTKO JEST TAM JUŻ ZABUDOWANE ZOSTAŁ TYLKO ZAKRZÓWEK CHOCIAŻ TAM TEŻ ZA NIEDLUGO BEDZIE SIĘ LAŁ BETON I ASFALT. NIE MA JAK INACZEJ POPROWADZIĆ TEJ TRASY WZÓR MIAST SKANDYNAWSKICH TAM GŁÓWNE ARTERIE LECĄ POD ZIEMIĄ INNEJ DROGI NIE MA A CZY NAS STAĆ NA WZIĘCIE KOLEJNEGO KREDYTU MYŚLĘ ŻE TAK BO LATWO SIĘ POŻYCZA A CI CO BIORĄ I WEZMĄ TE KREDYTY NIE DOŻYJĄ ICH SPŁATY TYLKO ZOSTAWIĄ JE MŁODSZYM POKOLENIOM:)
H
Huop
akurat pomiędzy Zakopiańską i Kurdwanowem jest infrastrukturalna dziura, więc takie połączenie się przyda i to bardzo. Nie mówiąc o tym, że w przyszłosci to ma być obwodnica jako całosć. Po co więc torpedowac? Na inne fanaberie miasto przecież stać (fanaberią są przebudowy dróg WJAZDOWYCH, jak: 29 listopada do Bibic oraz Igołomska, bo na te drogi powinna isc kasa panstwowa).
Poza tym łagiewnicka ma miec niby nie 3 pasy, tylko 2 pasy (a gdy władza pójdzie po rozum do głowy, to jeden z tych pasów może byc jako buspas po IIIobwodnicy- to byłby skok jakościowy w krakowskiej komunikacji)
L
Lolu
Ale to nie buduja trasy rowerowo tramwajowej tylko autostrade gdzie tylko kawalek linii tramwajowej jest.
p
papa
Tuneli jest za malo. Jezeli cokolwiek mialoby powstac to calosc nalezy zakopac pod ziemie. Zeby nie szpecilo okolicy. Powinno sie wybudowac tylko trase zwierzyniecka. W calosci w tubelu. Na budowe za 4.5mld zl nas nie stac! Bo nie stac nas na budowe metra w podobnej kwocie. Budowa samej trasy z kurdwanowa do ruczaju to glupota i niegospodarnosc.
t
troll
Meysztowicz...Nie,dziękuje już temu panu.W wielu wcieleniach już był, ale oprócz typowego politycznego bełkotu , nic więcej...
Jak wielu, wielu innych...
GOSPODARZA!!!
M
Mew
Nie zrozumiałem. Rowerem popieram, tramwajem również. Po co komu jednak po trzy pasy w każdą stronę? Chyba tylko by tranzyt rzucić przez miasto. Nie zmniejszymy smogu, jeżeli puszczamy autostradę środkiem miasta.
N
NK
Do Zakopianki może ma sens ale po co komu najdroższa w historii dojazdówka do niemieckiego sklepu?
N
Nikt
Na Ruczaj? Raczej do Kauflandu.
a
anty burak
z Kurdwanowa na Ruczaj to jest "znikąd donikąd"???
q
qr2nuff
panowie "nowocześni" naprawdę nie róbcie sobie obciachu w mediach. Kraków chce być metropolią a nie wiochą. Budować tą trasę!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska