- Popieramy rozwój trzeciej obwodnicy Krakowa i budowę Trasy Łagiewnickiej, ale uważamy, że zaczęto od złej strony – mówi Michał Starobrat, przewodniczący Nowoczesnej w Podgórzu. - Powinniśmy zacząć od Trasy Zwierzynieckiej, bo ona może samodzielnie istnieć i ma sens w odciążeniu alei Trzech Wieszczów – dodaje.
Dlatego poseł Nowoczesnej z Krakowa, Jerzy Meysztowicz, chce odpowiedzi od prezydenta Jacka Majchrowskiego na jakim etapie są przygotowania do realizacji budowy Trasy Pychowickiej i Zwierzynieckiej oraz czy jest zabezpieczenie finansowe dla tych inwestycji. Poseł dopytuje się także, dlaczego zdecydowano się najpierw na realizację Trasy Łagiewnickiej oraz czy w koncepcji na Trasę uwzględniono uwagi z uchwały kierunkowej radnych z lutego tego roku, gdzie domagali się zawężenia trasy do dwóch pasów i normalnych skrzyżowań, a nie bezkolizyjnych.
Przedstawiciele zarzucają też władzom miasta, że w trakcie ubiegłorocznych spotkań z mieszkańcami na temat przebiegu Trasy Łagiewnickiej, jej projektanci nie zawsze mogli odpowiedzieć na wszystkie pytania i odsyłali do prezydenta.
- Jedna z mieszkanek dowiedziała się, że prezydent Majchrowski może ja przyjąć za 1,5 roku, a wiceprezydent Tadeusz Trzmiel w ogóle nie ma czasu – zaznacza Michał Starobrat.
- Mamy też wątpliwości są co do tuneli w ramach trasy, a które znacząco zwiększają jej koszty. Tunel pod Grota Roweckiego będzie ślepy, do czasu powstania Trasy Pychowickiej, co na razie jest niepewne – dodaje Starobrat.
Przedstawiciele Nowoczesnej zarzucają też władzom miasta, że specyfikacja przetargowa była pisana na kolanie i np. nie wiadomo jak długa ma być linia tramwajowa - czy do ul. Zakopiańskiej czy do Grota-Roweckiego.
- Uważam za konieczną rozbudowę infrastruktury drogowej Krakowa. Jednak z uwagi na wysoki koszt realizacji inwestycji oraz jej skutki dla otoczenia należy rozwiać wszelkie wątpliwości co do zasadności inwestycji i jej przygotowania – zaznacza poseł Meysztowicz.
Przetarg na budowę Trasy Łagiewnickiej został ogłoszony w sierpniu. Czas na składanie ofert był do 4 października, ale został wydłużony do 15 listopada. Inwestycja ma kosztować 1,3 mld zł i być gotowa w 2020-2021 roku.
