Wczoraj dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich, Grzegorz Stech, jako inwestor, podpisał w Dobczycach umowę z Pedro Fernandesem, przedstawicielem firmy Mota Engil - wykonawcą zadania.
Wybudują odcinek o długości 1,2 km z mostem. -Będzie to ładny i ciekawy obiekt. Powinien być gotowy za dwa lata. - zaznacza Grzegorz Stech, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie. - Wraz z estakadami liczył sobie będzie 650 metrów.
Wicedyrektor ZDW Marta Maj dodaje, że będzie się składać z części mostowej rozciągającej się nad Rabą (178 metrów) oraz z estakady dojazdowej nad doliną i potokiem Młynówka.
Burmistrz Dobczyc Marcin Pawlak przekonuje, że estakada wpasuje się w pejzaż, a pod nią będą przechodzić zwierzęta np. łosie. O obwodnicy dobczycanie marzą od wielu lat. Burmistrz miasta Marcin Pawlak rozpoczął starania o budowę już dziewięć lat temu. Potem zainteresował sprawą Zarząd Dróg Wojewódzkich.
- Od 2003 r. z zarządem województwa małopolskiego i powiatu myślenickiego przygotowywaliśmy inwestycję - przypomina burmistrz Pawlak.
Jak podkreśla szef gminy Dobczyce zależy mu nie tylko na tym, by wyprowadzić ruch hałaśliwych wielkich pojazdów z centrum miasta, ale także, by wybudować porządną drogę do strefy gospodarczej. A obwodnica będzie przebiegała przez strefę, w której na 51 ha osiedliło się 12 firm, zatrudniających 1500 osób.
Wicemarszałek Małopolski, Roman Ciepiela, zaznacza, że inwestycja ułatwi życie mieszkańcom miasta, ale także turystom, bo będzie alternatywą dla osób jadących w kierunku Zakopanego.
Obwodnica pochłonie 58 mln zł. Z tego roboty w terenie będą kosztowały 54,4 mln zł. Koncepcję budowy drogi, studium wykonalności i projekty za ponad 400 tys. zł sfinansowała gmina Dobczyce przy pomocy powiatu myślenickiego i województwa małopolskiego. A dodatkowo ZDW i gmina poniosły koszty wykupu gruntów. Lwia część budowy obwodnicy, bo 49,3 mln zł zostanie sfinansowana z pieniędzy unijnych.
Inwestycja została zaprojektowana przez rzeszowską pracownię Promost Consulting. - Będzie to obiekt nowoczesny i trwały - zapewnia projektant Tomasz Siwowski.
Przedstawiciel wykonawcy Pedro Fernandes z firmy Mota Engil obiecuje, że firma wybuduje go szybko i będzie on przykładem na to, jak powinny być budowane obwodnice i nowoczesne mosty.