https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pandemia odstraszyła widzów od kin. Akcja "Kino to emocje" ma pomóc przyciągnąć ich z powrotem przed duże ekrany

Paweł Gzyl
W lipcu tego roku polskie kina odwiedziło o 90 proc. mniej widzów w lipcu roku ubiegłego. Dlatego Polski Instytut Sztuki Filmowej i Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego uruchomiły kampanię społeczną "Kino to emocje", która ma z powrotem przyciągnąć publiczność przed duże ekrany.

FLESZ - Krótsza kwarantanna, eksperci chwalą decyzję

Polski Instytut Sztuki Filmowej przekazał portalowi Wirtualne Media, że w lipcu tego roku polskie kina odwiedziło około 532 740 widzów. W lipcu roku ubiegłego liczba ta wyniosła 4 861 647 osób. Oznacza to, że tegoroczny spadek frekwencji kinowej rok do roku wynosi 89,04 proc.

Oglądanie filmów na dużym ekranie cieszy się ogromną popularnością, co potwierdzają liczby: w 2019 r. w polskich kinach sprzedano ponad 60,2 mln biletów. 2020 rok zapowiadał się podobnie, jednak pandemia i czasowe zamknięcie kin, uniemożliwiły pobicie kolejnego rekordu.

Aby wspomóc przeżywającą kryzys branżę, rusza ogólnopolska kampania społeczna „Kino to emocje”. W ramach tego projektu duże sieci oraz kina studyjne i lokalne, wspierane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej i Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, po raz pierwszy w historii będą wspólnie zachęcać do powrotu przed duży ekran.

Jej głównym elementem są spoty z udziałem Joanny Kulig i Marcina Dorocińskiego, które będzie można zobaczyć w kinach, telewizji i internecie. Oprócz emisji spotów, przewidziano także szereg działań w mediach społecznościowych, m.in. aktywności z aktorkami i aktorami za pośrednictwem ich kanałów. Wszystkie elementy łączyć będzie wspólny hasztag: #ChodźDoKina.

W kampanię zaangażowały się sieci: Cinema City, Helios, Multikino oraz kina zrzeszone w Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych w całej Polsce. Projekt współfinansowany jest przez Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wsparcia udzielili także: Polska Gildia Producentów oraz Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.

- Wyjątkowe w tej kampanii jest to, że cała branża mówi jednym, wspólnym głosem. Okres pandemii pokazał, jak ważne są kina
dla naszej tożsamości. To w kinach najlepiej brzmią emocje filmu, to tutaj buduje on swoją historię na kolejne lata. To także dla widowni w kinie i wrażeń, wiążących się z kinowymi seansami, producenci, twórcy i aktorzy tworzą dzieła, które wchodzą do panteonu kultury. A widzowie nie muszą już za nimi tęsknić. Zapraszamy do wszystkich kin w Polsce - podkreśla Joanna Kotłowska, prezes Polskiego Stowarzyszenia Nowe Kina.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kultura i rozrywka

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska