Kładka ułatwia poruszanie się pieszych pomiędzy prawym i lewym brzegiem Wisły, a rowerzystom umożliwia dogodny dojazd do centrum od strony Zabłocia i tworzy alternatywę dla mostu Powstańców Śląskich.
– Realizacja zadania wpisuje się w działania miasta mające na celu ożywienie brzegów Wisły. Nowa przeprawa będzie miała szczególne znaczenie dla powiązania sieci tras rowerowych na terenie Krakowa, w tym do poprawy komfortu ich użytkowników. Budowa nowoczesnej i wzajemnie zintegrowanej infrastruktury komunikacyjnej na Wiśle, usprawni i skróci czas dojazdu pomiędzy obszarami miasta zlokalizowanymi po przeciwnych stronach rzeki – podkreśla Jerzy Muzyk, zastępca prezydenta Krakowa.
Spektakularne otwarcie największej inwestycji kolejowej w Kr...
Z okazji otwarcia kładki można skontrolować rower
Z okazji otwarcia mostu kolejowego z przeprawą pieszo-rowerową przez Wisłę 10 czerwca w godz. 10-18 odbywa się akcja „Rower na właściwym torze”, czyli kontrole jednośladów. Stan roweru w ramach akcji można sprawdzić w mobilnych stacjach kontroli u zbiegu ulic Halickiej i Podgórskiej.
Obiekt powstał dzięki współpracy miasta z PKP
Szansa na budowę kładki dla pieszych i rowerzystów przez Wisłę na wysokości ulic Podgórskiej i Zabłocie pojawiła się w ramach realizowanej przez PKP PLK modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, przewidującej budowę kilku przepraw mostowych na potrzeby ruchu kolejowego.
17 kwietnia 2020 r. gmina Kraków zawarła umowę z PKP PLK w sprawie dofinansowania realizacji inwestycji kolejowej w zakresie dotyczącym infrastruktury dla pieszych i rowerzystów w ramach zadania pn. „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej, odcinek 3 – obiekty mostowe nad rzeką Wisłą”.
Od ulicy Przemyskiej do stacji Kraków Zabłocie
Infrastruktura dla rowerzystów i pieszych powstała w ramach budowy trzeciego mostu (oznaczony symbolem M3) oraz na ścianach oporowych i pochylniach usytuowanych wzdłuż ul. Halickiej oraz przy ul. Zabłocie. Całość ma długość ok. 660 m od ul. Przemyskiej do stacji kolejowej Kraków Zabłocie. Sam most ma 234,2 m długości. Wszystkie ciągi piesze przystosowane są dla potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Łączna szerokość kładki wynosi ok. 9 m.
Zadanie o wartości ok. 73 mln zł dofinansowano ze środków rządowych przeznaczonych na przygotowanie III Igrzysk Europejskich. Kwota dofinansowania z budżetu państwa wyniosła 32 438 497,72 zł.
Którędy pojedzie premetro w Krakowie? Budowa tunelu pod cent...
Aby nowa przeprawa mogła zostać wybudowana, konieczne było usunięcie kolizji z napowietrzną linią wysokiego napięcia w rejonie ul. Halickiej. Ten zakres prac, zleconych przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie został wykonany w zeszłym roku. Stary słup został zlikwidowany, a cała sieć została poprowadzona pod ziemią.
Wzrasta popyt na rynku nieruchomości

polecane]24923313,24393581,24856067,24931083,19539135,24762297[/polecane]