https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Po starych torach w Limanowej nie pozostał ślad. Prace przy przebudowie szybkiego połączenia kolejowego z Krakowem postępują

Alicja Fałek
Wideo
od 16 lat
Trwają prace modernizacyjne stacji kolejowej Limanowa oraz przyległego jej torowiska w ramach przebudowy linii kolejowej 104 Chabówka - Nowy Sącz. Postęp robót jest widoczny. Nie ma śladu po starych torach, wyburzono niektóre obiekty.

Przebudowa linii 104 w Limanowej

Przebudowa linii kolejowej w Limanowej wraz z budową stacji Limanowa postępują w szybkim tempie. Roboty rozpoczęła we wrześniu spółka Skanska, która wygrała ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe przetarg. Zadanie opiewa na ponad 335 mln zł brutto (273 mln zł netto).

Przeprowadzono już rozbiórkę starych torów. Wyburzone zostały budynki przy ul. Kolejowej, które służyły dawniej jako magazyny i zaplecze socjalne. Na całym odcinku prowadzone są roboty ziemne.

W ramach inwestycji całkowitą metamorfozę przejdzie stacja Limanowa. Powstaną tam dwa nowoczesne perony i przejście podziemne. Wokół wybudowany zostanie nowy układ komunikacyjny - drogi dojazdowe, chodniki i wiadukty.

- Tylko w ramach tego zadania wybudujemy 3 km nowych dróg, ścieżki rowerowe i chodniki w zamiana za to, że w tym obszarze 9 przejazdów kolejowych będzie zlikwidowanych. Umowę podpisujemy ze sprawdzonym na rynku wykonawcą, który prowadził już z nami niejedno zadanie i śmiało deklaruje, że będzie to jeszcze szybciej zrealizowane - mówił Mateusz Wanata, dyrektor Regionu Południowego – Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podczas podpisywania umowy z wykonawcą zadania.

Projekt Piekiełko-Podłęże to szybka kolej

Modernizacja linii kolejowej nr 104, łączącej Chabówkę, Rabkę, Mszanę Dolną, Tymbark, Limanową i Nowy Sącz to pierwsza część projektu nazwanego „Podłęże – Piekiełko”. Środki na realizację tego zadania zostały przewidziane w ramach prefinansowania Krajowego Programu Odbudowy przez Polski Fundusz Rozwoju. Po zakończeniu wszystkich prac, według zapowiedzi ma to być rok 2030, podróż pociągiem z Nowego Sącza do Krakowa powinna zająć godzinę.

Prace przy modernizacji linii 104 Chabówka-Nowy Sącz podzielone zostało na kilka osobnych zadań. Roboty wykonywane już są na następujących odcinkach: Chabówka – Rabka Zaryte, Nowy Sącz – Klęczany, podobnie jest na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna. Także na odcinku Limanowa - Klęczany prace ruszyły zaraz po podpisaniu umowy. Na tym odcinku, w miejscowości Męcina, ma powstać najdłuższy tunel w Polsce.

Druga etap prac to wykonanie fragmentów trasy w kierunku północnym. Przetargi na realizację poszczególnych odcinków, jak zapowiedziały PKP Polskie Linie Kolejowe SA dla Limanowa – Tymbark, Tymbark – Szczyrzyc, Szczyrzyc – Gdów powinny zostać ogłoszone do końca roku.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska