Po wakacjach Zarządca Infrastruktury rozpoczął kolejny etap remontu linii kolejowej Chabówka - Zakopane. Tym razem jednak w odróżnieniu od okresu wiosennego, całość prac skoncentrowana jest na odcinku Chabówka - Nowy Targ, co umożliwiło utrzymanie ruchu pociągów pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem. Dzięki temu we wrześniu br. liczba przewiezionych podróżnych prze spółkę Przewozy Regionalne pomiędzy Chabówką a Zakopanem wyniosła powyżej 30 tys. osób.
Ogółem od momentu uruchomienia Podhalańskiej Kolei Regionalnej dnia 27 kwietnia 2018 r. do końca września 2019 r. spółka Przewozy Regionalne pomiędzy Rabką-Zdrój a Zakopanem przewiozła 550 tys. podróżnych.
Takie liczby powodują, że władze województwa zamierzają dalej rozwijać kolejowe połączenia na Podhalu. Już od 15 grudnia planuje się by większość kursów kończyła się nie w Nowym Targu a Rabce. Dotychczas takie wydłużone relacje miały miejsce tylko kilka razy dziennie.
WIDEO: Krótki wywiad
Co więcej kolejarze cały czas remontują tory pod Tatry i w ramach tych prac zamierzają wybudować dwa nowe przystanki kolejowe w Bańskiej Niżnej (przy basenach termalnych) i w Poroninie dzielnica Misiagi. Następnie w tych miejscach mają powstać duże parkingi z których będą korzystały osoby mieszkające w wioskach położonych dalej od torów. Ci dojadą na nowe stacje zostawią tam samochody a dalej pojadą pociągiem.
