Młody Góral Jasiek skrycie kocha się w Hance, która właśnie wróciła z miasta w rodzinne strony. Hanka jednak kocha Andrzeja. Gdy w Zakopanem urządzany jest konkurs narciarski, Jasiek wykorzystuje okazję, by zwrócić na siebie uwagę Hanki. Przez całą trasę prowadzi, jednak na ostatniej prostej upada i zrezygnowany opuszcza zawody. Kilka dni później Andrzej i Hanka idą na wycieczkę w góry. Zostają zaskoczeni przez nagłą zmianę pogody i przysypani przez lawinę. Jasiek z ekipą TOPR rusza na ratunek ukochanej.
"Biały ślad" - niemy melodramat rozgrywający się w pięknej scenerii Tatr - to największy sukces Adama Krzeptowskiego - górala i fotografa, który w latach 20. prowadził w Zakopanem zakład fotograficzny i jak nikt potrafił uchwycić w obiektywie piękno Tatr. Jego film reprezentował Polskę na pierwszym festiwalu w Wenecji w 1932 roku, gdzie odbyła się prapremiera. Międzynarodową publiczność zachwyciły zapierające dech w piersiach plenery - wspaniale sfilmowany śnieg, przyroda, górskie szczyty - oraz niepowtarzalny, góralski folklor.
"Biały ślad" będzie można zobaczyć z muzyką na żywo w sobotę 31 maja o godz. 18 w Małopolskim Ogrodzie Sztuki (ul. Rajska 12).
Do filmu zagrają Maciej Trifonidis i Joachim Mencel. Tworząc muzykę artyści użyją szerokiego instrumentarium. Usłyszeć będzie można instrumenty ludowe, takie jak: lira korbowa (akustyczna i przetworzona przez niezliczone efekty), flety proste, flety etniczne, dzwonki, bębny etniczne, syntezatory, instrumenty perkusyjne, handpany i wieli innych instrumentów, które stworzyły niezwykłą atmosferę i idealnie zgrywają się z atmosferą filmu. Pojawią się tu elementy muzyki ludowej, muzyki góralskiej, oraz stricte filmowa muzyka i efekty dźwiękowe.
Maciej Trifonidis – multiinstrumentalista, kompozytor, animator kultury, organizator wydarzeń kulturalnych, edukacyjnych, projektów interdyscyplinarnych, producent muzyczny, redaktor radiowy, realizator dźwięku. Zbieracz dźwięków, kolekcjoner brzmień, obserwator muzycznych procesów i nieokiełznany poszukiwacz.

Kultura i rozrywka
Na brzmienie muzyki Trifonidisa wpływ ma wiele czynników, między innymi fascynacja muzyką etniczną i instrumentami ludowymi, dzieciństwo spędzone w Afryce Północnej (Tripolis, Libia), w środowisku multikulturowym, tworzonym przez obywateli Turcji, Pakistanu, Indii, Bangladeszu, Korei, Vietnamu, Algierii, Tunezji, Sudanu, liczne podróże oraz polsko-greckie korzenie. Zetknięcie z tą wielokulturowością jest wyczuwalne w kompozycjach, melodyce oraz sposobie gry.
Joachim Mencel – pianista, kompozytor, producent muzyczny, prekursor wykonywania współczesnego jazzu na lirze korbowej, dr hab. profesor Akademii Muzycznej im.Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, odznaczony m. in. Srebrnym Krzyżem Zasługi oraz Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, nazywany „romantykiem polskiej pianistyki jazzowej”.
Ukończył studia na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Grał m. in. w zespołach Janusza Muniaka (album „Contemplation”), Andrzeja Cudzicha („Simple Way”) i Nigela Kennedy’ego. Regularnie współpracuje z amerykańskim klarnecistą Bradem Terrym (płyty „All About Spring”, “Colorado”, „Live in Fort Andross”).
Ceniony aranżer muzyki wokalnej, pisał i aranżował piosenki dla Ewy Bem (wszystkie piosenki na albumie “Kakadu”), Mieczysława Szcześniaka, Anny Marii Jopek czy zespołów New Life’m i El Greco. Mencel jest autorem kantaty jazzowej na chór, orkiestrę i solistów „Miłość mi wszystko wyjaśniła”, a także muzyki do filmów, spektakli baletowych i pantomimy.