FLESZ - Rosyjska horda w Charkowie - Relacja

Uczelnię i MPK łączą już wspólne przedsięwzięcia. Najbardziej spektakularnym owocem dotychczasowej współpracy jest – zaprezentowany publicznie w 2020 r. – projekt pierwszego w Polsce układu sterowania autonomicznego tramwaju. Realizowany jest m.in. przez naukowców z Wydziału Mechanicznego PK i MPK.
Eksperci służą miejskiemu przewoźnikowi wsparciem przy ocenie stanu technicznego taboru komunikacji i jego wpływu na poziom bezpieczeństwa transportu szynowego, a także przy projektowaniu nowych tras tramwajowych i autobusowych, wyznaczaniu pętli czy optymalizacji tras przejazdów. MPK korzysta także z infrastruktury dydaktycznej uczelni, szczególnie symulatora tramwaju NGT6, na którym realizowane są kursy dla kandydatów na motorniczych. Z kolei praktycy z MPK wspierają kształcenie studentów w Szkole Transportu PK na specjalności „Inżynieria pojazdów szynowych”, prowadzonej na Wydziale Mechanicznym.
Transformacja energetyczna w naszej branży dokonuje się w błyskawicznym tempie – autobusy zasilane energią ze źródeł odnawialnych lub wodorem, tramwaje magazynujące energię elektryczną to już wkrótce będzie standard dla całego taboru komunikacji zbiorowej w Krakowie. To rodzi nowe wyzwania i technologiczne, i kompetencyjne – dla kadr naszej firmy, ale też dla uczelni, która chce kształcić adekwatnie do potrzeby gospodarki i rynku pracy. We wspólnych projektach badawczo-rozwojowych chcemy postawić konkretne naukowe wyzwania, których rozwiązanie znajdzie praktyczne zastosowanie w naszej firmie - podkreśla Rafał Świerczyński, prezes MPK SA.
- Blok jak zamek w Krakowie! "Najoryginalniejszy" w mieście! Kto jeszcze nie widział?
- Bierzemy je na potęgę! Oto efekty uboczne popularnych leków bez recepty.
- Zatopione Skawce. Wieś na dnie Jeziora Mucharskiego
- Te znaki zodiaku to najlepsze żony
- Z aptek zniknęło kilkanaście popularnych leków. Wycofał je GIF
- "Perły Śródmieścia" usunięte. To kolejna akcja krakowskiej straży miejskiej