https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Półmetek prac na linii kolejowej Chabówka - Nowy Sącz za nami. Widać efekty! Ten fragment ma być gotowy w połowie 2025 roku

Joanna Mrozek
Niemal gotowy jest już peron i sąsiadujące z nim przejścia podziemne w kierunku Zarytego.
Niemal gotowy jest już peron i sąsiadujące z nim przejścia podziemne w kierunku Zarytego. PKP PLK
Ponad rok temu ruszyła wyczekiwana inwestycja kolejowa w Małopolsce. Słynna linia 104 Chabówka-Nowy Sącz jest w trakcie modernizacji, a prace odbywają się na różnych jej odcinkach. Największy postęp widać na odcinku Chabówka - Rabka-Zdrój w kierunku Zarytego. Tak obecnie wygląda plac budowy.

Od Rabki-Zdrój po Zaryte praca przy modernizacji linii kolejowej wre

PKP PKP Polskie Linie Kolejowe pokazały najnowsze zdjęcia z przebudowy linii kolejowej na terenie Rabki-Zdroju i Zarytego. Widać na nich m.in. nowe bezkolizyjne skrzyżowanie w Rabce Zdrój przy ul. Podhalańskiej. Pociągi pojadą górą, a pojazdy i piesi będą mieli do dyspozycji bezpieczną infrastrukturę pod spodem.

Niemal gotowy jest już peron i sąsiadujące z nim przejścia podziemne w kierunku Zarytego. To będzie ważny węzeł komunikacyjny dla nowej linii kolejowej.

Na odcinku Rabka Zdrój - Chabówka powstaje przejście podziemnego w rejonie ulicy Zakopiańskiej. Konstrukcja jest już praktycznie gotowa.

Wykonawca działa też w rejonie mostu kolejowego nad Rabą. Prace prowadzone są w trudnym, górskim terenie, dlatego m.in. w okolicy ulic Kasprowicza i Tetmajera powstały ściany oporowe zabezpieczające nową linię kolejową przed zboczem.

- Przy stacji Rabka-Zaryte budujemy też szereg obiektów inżynieryjnych, mostów kolejowych i drogowych. Sama stacja będzie ważnym punktem, bo tam będą mogły mijać się pociągi jadące w przeciwnych kierunkach. Będzie też dużo większa niż przystanek Rabka Zdrój - wyjaśnia

Co powstanie w ramach modernizacji linii Chabówka-Nowy Sącz?

Modernizacja trasy nr 104 Chabówka - Nowy Sącz to część większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej. Przygotowywane jest połączenie kolejowe Podłęże - Piekiełko, które oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka - Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.

Oprócz torów, obiektów inżynieryjnych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowane będą stacje i przystanki.

Na odcinku między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem przebudowana zostanie stacja Marcinkowice oraz przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Wyższe perony oraz nowe przejścia podziemne, winda i dojścia ułatwią dostęp do kolei wszystkim podróżnym. Zwiększy się komfort i bezpieczeństwo w połączeniach regionalnych, a także dalekobieżnych.

od 16 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska