Północna obwodnica (w ciągu drogi ekspresowej S52) będzie miała długość 12,3 km i dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich. Węzły drogowe połączą ją z istniejącym układem komunikacyjnym, a 20 km dróg dojazdowych pozwoli na dogodne dojazdy z obszaru Krakowa i okolicznych miejscowości. Do węzła Modlnica dobudowane zostaną cztery łącznice.
Znajdujący się na drugim końcu węzeł Kraków Mistrzejowice wybudowany zostanie w ramach realizacji S7 i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa. W ciągu S52 POK powstaną także dwa tunele (w Zielonkach ma 653 m, a w Batowicach 496 m), 27 obiektów (wiadukty, estakada) i 4 km murów oporowych. Między tunelem w Batowicach a węzłem Węgrzce powstaje najdłuższa na odcinku S52 estakada, mająca prawie 570 metrów długości.
Na budowie węzła S7 w Mistrzejowicach też widać postęp prac, ale nie jest tak zaawansowany jak na Północnej Obwodnicy. A to klucz do realnego odciążenia Krakowa z ruchu tranzytowego od strony północnej. Przypomnijmy też, że właśnie oddano do użytku Trasę Wolbromską (która teraz czeka na drugi etap budowy) i przebudowaną al. 29 Listopada. Ruch na północy Krakowa ma szanse stać się bardzie komfortowy dla kierowców.
Wartość prac budowlanych związany z Północną Obwodnicą Krakowa to prawie 1,9 mld zł, a łączny koszt realizacji to prawie 2,4 mld zł. Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa otrzymała prawie 680 milionów zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
9 mld złotych wydanych na walkę z otyłością Polaków
