https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Postępują wielkie inwestycje PKP w Krakowie. Znika most, powstaje nowy wiadukt [ZDJĘCIA]

Arkadiusz Maciejowski
Ruszył kolejny etap budowy nowego wiaduktu kolejowego nad ul. Kopernika
Ruszył kolejny etap budowy nowego wiaduktu kolejowego nad ul. Kopernika PKP PLK/FACEBOOK KRAKÓW PO KOLEI
Kolejarze zmieniają Kraków. Właśnie ruszył kolejny etap budowy nowego wiaduktu PKP nad ul. Kopernika. Jego przęsła mają być gotowe do końca listopada. - W porównaniu do starego wiaduktu pod nowym znajdzie się więcej miejsca. Dzięki temu będzie można je zagospodarować chociażby na poszerzenie chodników - podkreślają kolejarze. W kluczowy etap wkracza natomiast rozbiórka mostu nad Wisłą (łączącego dotychczas Zabłocie i Kazimierz).

FLESZ - Chcesz się budować ? Dobrze się przygotuj

- Poszczególne przęsła na obiekcie są przygotowywane do wycięcia i transportu. Wszystkie zostaną ponownie wykorzystane m.in. w Zagórzu, Częstochowie czy Lublinie - podkreślają kolejarze z PKP PLK.

Przypomnijmy, że dotychczas - między mostem Powstańców Śląskich a mostem Kotlarskim - znajdował się tylko jeden most kolejowy łączący Zabłocie i Kazimierz. To po nim przejeżdżały pociągi jadące z Płaszowa do centrum Krakowa.

Od kilku tygodni pociągi pokonują Wisłę jednak już pierwszym nowym mostem kolejowym, jednocześnie ruszyła rozbiórka starego mostu.

Docelowo w tym miejscu powstaną trzy nowe mosty z łącznie czterema torami (na jednym starym moście były tylko dwa tory).

- Zgodnie z planem most zniknie z krajobrazu Krakowa do końca wakacji - informowali już na początku lipca kolejarze z PKP PLK.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karol

GK napisała: 'Docelowo w tym miejscu powstaną trzy nowe mosty z łącznie czterema torami (na jednym starym moście były tylko dwa tory)'

Panie Maciejowski, proszę wskazać mosty na rzekami z większą ilością torów. Nie rozumiem dlaczego 3 mosty łącznie z czterema torami, a nie np. 2 mosty z dwoma torami. Wersja z trzema mostami wydaje się o wiele droższa.

K
Karol

GK napisała:

Docelowo w tym miejscu powstaną trzy nowe mosty z łącznie czterema torami (na jednym starym moście były tylko dwa tory)

W
WKrak

Potrzeba nowej stacji między Łobzowem a Głównym - Kraków Krowodrza (w okolicach pętli tramwajowej Dworzec Towarowy)

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska