Stare wiadukty do wyburzenia
Jak informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA, samochody pojadą nowym wiaduktem, prowadzącym nad torami kolejowymi, do ul. Łowińskiego. Tu powstanie tymczasowe rondo, z którego będzie można pojechać dalej w kierunku ul. Kocmyrzowskiej. Piesi będą mieli wygrodzone przejście nową jezdnią.
- Stare wiadukty, nad linią kolejową i ul. Łowińskiego, zostaną rozebrane. Na miejscu obiektu nad linią kolejową powstanie nowy, którym w przyszłości zostanie poprowadzona jedna z jezdni ul. Kocmyrzowskiej - mówi Kacper Michna.
Pierwsza próba zakończyła się niepowodzeniem
Przypomnijmy, że w nocy z poniedziałku na wtorek drogowcy przełożyli ruch z ul. Kocmyrzowskiej na nowy wiadukt wybudowany w ramach węzła Grębałów. Droga prowadzi do skrzyżowania z ul. Łowińskiego, gdzie pojawiło się tymczasowe rondo w miejscu skrzyżowania. Niestety nowe rozwiązanie drogowe nie zlikwidowało porannych korków w tym miejscu. Wręcz przeciwnie, korki powiększyły się. GDDKiA postanowiło przywrócić dotychczasowy ruch ul. Kocmyrzowską.
– Okazało się, że są problemy z geometrią tej tymczasowej jezdni na połączeniu z ul. Łowińskiego. Wykonawca ma poprawić to miejsce – tłumaczył 27 sierpnia Kacper Michna.
Największy problem z przejechaniem tego odcinka miały wtedy długie autobusy.
S7 Widoma – Kraków
Węzeł Grębałów to element budowy 18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty. Dzieli się ona na dwa znacznie różniące się od siebie odcinki. Pierwszy, tzw. pozamiejski, ma 11,2 km i przebiega przede wszystkim przez tereny rolnicze. Jego budowa jest zaawansowana w 68 proc. Droga w tej części będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, powstaną na niej dwa węzły, Łuczyce i Raciborowice.
- Drugi odcinek, miejski, ma 7,1 km i biegnie w większości przez teren Krakowa. Inwestycja jest zaawansowana w 38 proc. Budowa w tym miejscu przecina wiele różnych urządzeń, linii i sieci, m.in. ciepłowniczych, energetycznych i gazowych. Trasa w tej części będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku i dwa węzły drogowe, Mistrzejowice i Grębałów - mówi Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA.
Inwestycja za miliardy
Wartość prac budowlanych to ponad 1,8 mld zł. Budowa tego odcinka otrzymała prawie 543 miliony zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i niemal 421 mln zł w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.
Promienie słoneczne mogą powodować nowotwór skóry. Jak się chronić?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?