MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przeniesienie ruchu z ul. Kocmyrzowskiej na nowy wiadukt. Podejście drugie. Czy tym razem uda się uniknąć ogromnych korków?

Marcin Banasik
27 sierpnia kierowcy tylko przez kilka godzin mogli jeździć po nowym wiadukcie. Drogowcy poprawili tymczasową drogę i niedługo ponownie przełożą tutaj ruch samochodowy
27 sierpnia kierowcy tylko przez kilka godzin mogli jeździć po nowym wiadukcie. Drogowcy poprawili tymczasową drogę i niedługo ponownie przełożą tutaj ruch samochodowy Marcin Banasik
W środę 4 września o godz. 10 zostanie wprowadzona czasowa organizacja ruchu na ul. Kocmyrzowskiej. We wtorek na węźle Grębałów odbyły się próbne przejazdy autobusów krótkich oraz przegubowych. Testy wypadły pozytywnie, a geometria najazdu, która w ubiegłym tygodniu sprawiała problemy, została skorygowana. To już drugie podejście do zmiany organizacji ruchu w tym miejscu. Pierwsze odbyło się pod koniec sierpnia i po kilku godzinach paraliżu komunikacyjnego drogowcy zdecydowali o wycofaniu się ze zmian.

Stare wiadukty do wyburzenia

Jak informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA, samochody pojadą nowym wiaduktem, prowadzącym nad torami kolejowymi, do ul. Łowińskiego. Tu powstanie tymczasowe rondo, z którego będzie można pojechać dalej w kierunku ul. Kocmyrzowskiej. Piesi będą mieli wygrodzone przejście nową jezdnią.

- Stare wiadukty, nad linią kolejową i ul. Łowińskiego, zostaną rozebrane. Na miejscu obiektu nad linią kolejową powstanie nowy, którym w przyszłości zostanie poprowadzona jedna z jezdni ul. Kocmyrzowskiej - mówi Kacper Michna.

Pierwsza próba zakończyła się niepowodzeniem

Przypomnijmy, że w nocy z poniedziałku na wtorek drogowcy przełożyli ruch z ul. Kocmyrzowskiej na nowy wiadukt wybudowany w ramach węzła Grębałów. Droga prowadzi do skrzyżowania z ul. Łowińskiego, gdzie pojawiło się tymczasowe rondo w miejscu skrzyżowania. Niestety nowe rozwiązanie drogowe nie zlikwidowało porannych korków w tym miejscu. Wręcz przeciwnie, korki powiększyły się. GDDKiA postanowiło przywrócić dotychczasowy ruch ul. Kocmyrzowską.

– Okazało się, że są problemy z geometrią tej tymczasowej jezdni na połączeniu z ul. Łowińskiego. Wykonawca ma poprawić to miejsce – tłumaczył 27 sierpnia Kacper Michna.

Największy problem z przejechaniem tego odcinka miały wtedy długie autobusy.

S7 Widoma – Kraków 

Węzeł Grębałów to element budowy 18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty. Dzieli się ona na dwa znacznie różniące się od siebie odcinki. Pierwszy, tzw. pozamiejski, ma 11,2 km i przebiega przede wszystkim przez tereny rolnicze. Jego budowa jest zaawansowana w 68 proc. Droga w tej części będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, powstaną na niej dwa węzły, Łuczyce i Raciborowice.

- Drugi odcinek, miejski, ma 7,1 km i biegnie w większości przez teren Krakowa. Inwestycja jest zaawansowana w 38 proc. Budowa w tym miejscu przecina wiele różnych urządzeń, linii i sieci, m.in. ciepłowniczych, energetycznych i gazowych. Trasa w tej części będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku i dwa węzły drogowe, Mistrzejowice i Grębałów - mówi Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA.

Inwestycja za miliardy

Wartość prac budowlanych to ponad 1,8 mld zł. Budowa tego odcinka otrzymała prawie 543 miliony zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i niemal 421 mln zł w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. 

Promienie słoneczne mogą powodować nowotwór skóry. Jak się chronić?

od 7 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska