https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Stacja Limanowa w przebudowie. Nowe tory połączą miasto z Krakowem. Tak wygląda plac budowy na odcinku linii Chabówka - Nowy Sącz

Joanna Mrozek
Prace na wysokości ul. Źródlanej, widok z lotu ptaka
Prace na wysokości ul. Źródlanej, widok z lotu ptaka Krzysztof Dzidek, PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Przebudowa stacji Limanowa jest kolejnym etapem modernizacji linii kolejowej 104 (Chabówka – Nowy Sącz). To część projektu Podłęże-Piekiełko, największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Obecnie trwają prace ziemne w rejonie przejazdów kolejowych i samej stacji. Inwestycja ta pochłonie 335 mln zł i będzie ważną częścią remontowanego odcinka.

Spis treści

Modernizacja stacji Limanowa i jej otoczenia

Prace ziemne odbywają się na całej długości linii kolejowej w rejonie stacji Limanowa. Obecnie na fragmencie, który jest objęty inwestycją prace postępują zgodnie z harmonogramem.

- Wykonywane są przede wszystkim prace ziemne, a także prace w rejonie przejazdów kolejowo-drogowych. Przekładki instalacji podziemnych, prace związane z regulacją chociażby cieków wodnych czy budowa przepustów. W rejonie samej stacji i przyszłych peronów pracujemy przy budowie przejścia podziemnego - mówi "Gazecie Krakowskiej" Piotr Hamarnik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W ramach kontraktu zmieni się także otoczenie stacji. Powstaną tam dwa nowoczesne perony i przejście podziemne. Wokół wybudowany zostanie nowy układ komunikacyjny - drogi dojazdowe, chodniki i wiadukty.

Druga część torów w Limanowej będzie objęta osobnym kontraktem, na który PKP Polskie Linie Kolejowe będą ogłaszały przetarg.

Zamknięte przejścia drogowo-kolejowe

Już od połowy stycznia zamknięte zostały przejazdy drogowo-kolejowe prowadzące na osiedla w ciągu ulic Słonecznej, Żuławskiego i Paderewskiego. Ruch pieszy został utrzymany w rejonie ulic Żuławskiego i Słonecznej. Natomiast z ulicy Paderewskiego, z uwagi na rozległe i głębokie wykopy, został przekierowany do ulicy Kolejowej. Kolejne zmiany w tymczasowej organizacji ruchu mają zostać wprowadzone w marcu.

Projekt Piekiełko-Podłęże

Modernizacja linii kolejowej nr 104, łączącej Chabówkę, Rabkę, Mszanę Dolną, Tymbark, Limanową i Nowy Sącz to pierwsza część projektu nazwanego „Podłęże – Piekiełko”. Środki na realizację tego zadania zostały przewidziane w ramach prefinansowania Krajowego Programu Odbudowy przez Polski Fundusz Rozwoju. Po zakończeniu wszystkich prac, według zapowiedzi ma to być rok 2030, podróż pociągiem z Nowego Sącza do Krakowa powinna zająć godzinę.

Prace przy modernizacji linii 104 Chabówka-Nowy Sącz podzielone zostało na kilka osobnych zadań. Roboty wykonywane już są na następujących odcinkach: Chabówka – Rabka Zaryte, Nowy Sącz – Klęczany, podobnie jest na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna. Także na odcinku Limanowa - Klęczany prace ruszyły zaraz po podpisaniu umowy. Na tym odcinku, w miejscowości Męcina, ma powstać najdłuższy tunel w Polsce.

Druga etap prac to wykonanie fragmentów trasy w kierunku północnym. To odcinki Limanowa – Tymbark, Tymbark – Szczyrzyc, Szczyrzyc – Gdów (ten został ogłoszony w styczniu br.).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska