Spis treści
Modernizacja stacji Limanowa i jej otoczenia
Prace ziemne odbywają się na całej długości linii kolejowej w rejonie stacji Limanowa. Obecnie na fragmencie, który jest objęty inwestycją prace postępują zgodnie z harmonogramem.
- Wykonywane są przede wszystkim prace ziemne, a także prace w rejonie przejazdów kolejowo-drogowych. Przekładki instalacji podziemnych, prace związane z regulacją chociażby cieków wodnych czy budowa przepustów. W rejonie samej stacji i przyszłych peronów pracujemy przy budowie przejścia podziemnego - mówi "Gazecie Krakowskiej" Piotr Hamarnik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
W ramach kontraktu zmieni się także otoczenie stacji. Powstaną tam dwa nowoczesne perony i przejście podziemne. Wokół wybudowany zostanie nowy układ komunikacyjny - drogi dojazdowe, chodniki i wiadukty.
Druga część torów w Limanowej będzie objęta osobnym kontraktem, na który PKP Polskie Linie Kolejowe będą ogłaszały przetarg.
Zamknięte przejścia drogowo-kolejowe
Już od połowy stycznia zamknięte zostały przejazdy drogowo-kolejowe prowadzące na osiedla w ciągu ulic Słonecznej, Żuławskiego i Paderewskiego. Ruch pieszy został utrzymany w rejonie ulic Żuławskiego i Słonecznej. Natomiast z ulicy Paderewskiego, z uwagi na rozległe i głębokie wykopy, został przekierowany do ulicy Kolejowej. Kolejne zmiany w tymczasowej organizacji ruchu mają zostać wprowadzone w marcu.
Projekt Piekiełko-Podłęże
Modernizacja linii kolejowej nr 104, łączącej Chabówkę, Rabkę, Mszanę Dolną, Tymbark, Limanową i Nowy Sącz to pierwsza część projektu nazwanego „Podłęże – Piekiełko”. Środki na realizację tego zadania zostały przewidziane w ramach prefinansowania Krajowego Programu Odbudowy przez Polski Fundusz Rozwoju. Po zakończeniu wszystkich prac, według zapowiedzi ma to być rok 2030, podróż pociągiem z Nowego Sącza do Krakowa powinna zająć godzinę.
Prace przy modernizacji linii 104 Chabówka-Nowy Sącz podzielone zostało na kilka osobnych zadań. Roboty wykonywane już są na następujących odcinkach: Chabówka – Rabka Zaryte, Nowy Sącz – Klęczany, podobnie jest na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna. Także na odcinku Limanowa - Klęczany prace ruszyły zaraz po podpisaniu umowy. Na tym odcinku, w miejscowości Męcina, ma powstać najdłuższy tunel w Polsce.
Druga etap prac to wykonanie fragmentów trasy w kierunku północnym. To odcinki Limanowa – Tymbark, Tymbark – Szczyrzyc, Szczyrzyc – Gdów (ten został ogłoszony w styczniu br.).
