https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Sztuka, sukces i polityka

Jerzy Sułowski
Spór między żoną generała Czesława Kiszczaka a Marylą Rodowicz o to, kto ma zasługi w rozwoju kariery wykonawczyni szlagieru „Do łezki łezka” można łatwo skwitować zdaniem: kampania promocyjna. A konkretnie - reklama książki wydanej przez Marię Kiszczak, żonę generała wojska, szefa MSW i w sierpniu 1989 przez 22 dni premiera, skazanego przed kilku miesiącami, w zawieszeniu, za wprowadzenie stanu wojennego.

Rodowicz dostała wielki talent, który bronił się w szarych latach PRL, i który sprawdził się w wolnej Polsce. Nie musi dorabiać martyrologii, bo nie była na froncie walki z ówczesną władzą. Ani też nie była jej tak bliska jak inna gwiazda tamtych czasów, Helena Vondrackova. Maryla miała przywileje (paszport), ale to raczej rządzący ogrzewali się w blasku popularnej osoby. To się akurat nie zmieniło do dziś.

Lider T.Love Muniek Staszczyk wie o tym, dlatego odżegnuje się od aliansów z politykami, nawet jeśli są jego kolegami.

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska