Tarnów. Autobus MPK nie ucieknie już pasażerom sprzed nosa? Ma w tym pomóc nowy system w autobusach

Robert Gąsiorek
Robert Gąsiorek
Asystent przesiadkowy ma pomóc pasażerom, którym autobus często uciekał sprzed nosa Robert Gąsiorek
W tarnowskim MPK trwają prace nad uruchomieniem nowego systemu informatycznego monitorującego przyjazd autobusów na przystanki przesiadkowe. Dzięki temu pasażerom łatwiej będzie korzystać z podróżowania kilkoma liniami na raz.

FLESZ - Bez wizy do Turcji

Asystent przesiadkowy będzie pierwszym takim systemem stosowanym w komunikacji miejskiej na terenie kraju. Jego pomysłodawcą i autorem jest prezes tarnowskiego MPK, Jerzy Wiatr.

- Jesteśmy w trakcie wymiany komputerów w autobusach, czyli jednostek, które zarządzają pojazdami. Te nowe mają większe możliwości i można do nich dodawać nowe pomysły. Dlatego wymyśliłem i zaprojektowałem asystenta przesiadkowego - mówi.

System umożliwi kierowcom autobusów śledzenie na bieżąco położenia innych pojazdów z floty MPK. W momencie przyjazdu na przystanek, kierowca otrzyma informacje za jaki czas przyjedzie tam kolejny kurs.

- Jeśli kierowca autobusu, który już stoi na przystanku otrzyma informację, że kolejny pojawi się na tym przystanku za minutę, to będzie mógł poczekać, aby pasażerowie z drugiego pojazdu przesiedli się do niego, by kontynuować dalszą podróż - zaznacza Jerzy Wiatr. - Pozwoli to uniknąć bardzo nieprzyjemnych dla pasażerów sytuacji, gdy autobus ucieka im sprzed nosa - dodaje.

Nowy system nie oznacza jednak, że kierowcy bezwzględnie będą czekać na przyjazd kolejnego autobusu. Kierowca ma o tym decydować, biorąc pod uwagę, czy jego kurs nie jest już opóźniony. - Musi dobrze ocenić sytuację. Nawet jeśli będzie o czasie, to musi ocenić, czy nie trafi wkrótce na jakiś zator, bo wtedy nie będzie mógł zbyt długo czekać - podkreśla prezes Wiatr.

Szef MPK dodaje, że podróżowanie komunikacją miejską dodatkowo ułatwi Inteligenty System Transportu, który jeszcze w tym roku ma zostać uruchomiony w Tarnowie. Wtedy kierowcy opóźnionych kursów będą mogli nadrobić stracony czas korzystając z przywileju włączania zielonego światła na skrzyżowaniach.

Wdrożenie asystenta przesiadkowego kosztuje nieco ponad 20 tysięcy złotych. Ma być w pełni dostępny na przełomie maja i czerwca i ułatwić życie pasażerom zwłaszcza po ostatnich korektach w rozkładach jazdy, wymuszających częstsze przesiadki.

Czytaj także

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
15 marca, 17:48, Czytelnik:

Ciekawe czy kierowcy się dostosują zwłaszcza wtedy gdy na przystanku np.na krakowską planty podjeżdża linia nr 30 na który bym się chciała przesiąść a za minutę podjedzie np.229 w którym jadę. Jakoś nie wierzę że kierowcy się do tego dostosują. Rozkład powinien być tak ułożony żeby pasażerowie z lini podmiejskich mieli możliwość przesiadki w możliwie krótkim czasie na linie miejskie i podmiejskie.

15 marca, 18:11, Gość:

Niestety w ZDiK-u nie ma takiego geniusza który ułożyłby taki skoordynowany rozkład jazdy😂

Nie ma kreatywnych

Iloraz inteligencji im przeszkadza

Tam pracują do wyższych rzeczy stworzeni

A wszyscy w cv mają kreatywność i parę jeszcze kłamstw co lepiej wyglądają na papierze

G
Gość

No właśnie dziś miałam tego przykład

Autobus odjechał z przystanku 3 minuty przed właściwym czasem

Sprzed nosa

To jest jeden wielki burdelu

Przez te udogodnienia nie mamy czym się z Klikowskiej dostać do nowego szpitala. 11 skrócona

44 ma kilka kursów na dzień

Pożal się Boże z całą tą firmą transportową

Godziny odjazdów do niczego nie pasują

Jeżdżą jak chcą

Jeden pozytywny przypadek

Pan chciał kupić bilet u kierowcy A nie wiedział że teraz się nie da

Więc kierowca był tak grzeczny i miły że poczekał aż Pan kupi w kiosku i wsiądzie do autobusu

Dobrze że są jeszcze tacy kierowcy

Reszta to tragedia

Służba publiczna to co?? Już nie służba??

G
Gość
15 marca, 17:30, nina:

A może wystarczy skoordynować rozklady jazdy na okoliczność przesiadek na początek "węzeł " Klikowska - Solidarności-Szujskiego

Całe to mpk to jedma wielka ch...nia razem z panem wiatrem

A
Anka

Rozumiem, że skoro Prezes jest pomysłodawcą to dostał również odpowiednie uposażenie?

A
Anka

Hmm wg mnie to należałoby najpierw poprawić kwestię tych sygnalizatorów na przystankach. Jeśli przychodzę i widzę, że autobus ma być za minutę a go nie ma bo jest opóźniony, co więcej znika z tego elektronicznego rozkładu - to chyba coś jest nie tak? System tyle kosztował a nie potrafili dodać informacji o opóźnieniach...

x
xxcs

Taki system funkcjonuje od lat w Niemczech....i jeszcze bardziej rozbudowany np. kontakt kierowcy z koleją ..itp. Tak ze to pański projekt autorski to raczej lekka "ściema"

T
Tarnowianin
15 marca, 17:48, Czytelnik:

Ciekawe czy kierowcy się dostosują zwłaszcza wtedy gdy na przystanku np.na krakowską planty podjeżdża linia nr 30 na który bym się chciała przesiąść a za minutę podjedzie np.229 w którym jadę. Jakoś nie wierzę że kierowcy się do tego dostosują. Rozkład powinien być tak ułożony żeby pasażerowie z lini podmiejskich mieli możliwość przesiadki w możliwie krótkim czasie na linie miejskie i podmiejskie.

15 marca, 18:11, Gość:

Niestety w ZDiK-u nie ma takiego geniusza który ułożyłby taki skoordynowany rozkład jazdy😂

Zdik nie jest zainteresowany pasażerem który chciałby jednym biletem objechać całe miasto tylko aby miał jak najdrożej i kilkoma liniami dotarł do celu szuka się kasy a nie optymalizacji

M
Mieszkaniec

Poronione pomysły w tej komunikacji zamiast optymalnej siatki rozkładów chore innowacje Prezesa jak niema kasy to igrzyska

G
Gość

Do pomysłu Pana Wiatra proponuję podwyżkę biletów o 50% i napewno będzie ful pasażerów.

G
Gość

Żenada. Pozabierali ludziom linie autobusowe bo ponoć nie ma pieniędzy na utrzymanie ich , skąd się nagle wzięła kasa na nowy system informatyczny? Pieniądze dla kolesi są , a ludzie zostali odcięci od dojazdów do szkół i pracy. Chory Tarnów .

G
Gość
15 marca, 17:48, Czytelnik:

Ciekawe czy kierowcy się dostosują zwłaszcza wtedy gdy na przystanku np.na krakowską planty podjeżdża linia nr 30 na który bym się chciała przesiąść a za minutę podjedzie np.229 w którym jadę. Jakoś nie wierzę że kierowcy się do tego dostosują. Rozkład powinien być tak ułożony żeby pasażerowie z lini podmiejskich mieli możliwość przesiadki w możliwie krótkim czasie na linie miejskie i podmiejskie.

Niestety w ZDiK-u nie ma takiego geniusza który ułożyłby taki skoordynowany rozkład jazdy😂

C
Czytelnik

Ciekawe czy kierowcy się dostosują zwłaszcza wtedy gdy na przystanku np.na krakowską planty podjeżdża linia nr 30 na który bym się chciała przesiąść a za minutę podjedzie np.229 w którym jadę. Jakoś nie wierzę że kierowcy się do tego dostosują. Rozkład powinien być tak ułożony żeby pasażerowie z lini podmiejskich mieli możliwość przesiadki w możliwie krótkim czasie na linie miejskie i podmiejskie.

n
nina

A może wystarczy skoordynować rozklady jazdy na okoliczność przesiadek na początek "węzeł " Klikowska - Solidarności-Szujskiego

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3