Czytaj też:
Prokuratura postawiła przed sądem cztery osoby nadzorujące roboty - dwoje ówczesnych pracowników kierownictwa Tarnowskiego Zarządu Dróg Miejskich, a także inspektora nadzoru oraz kierownika budowy. Według prokuratury dopuścić się mieli oni oszustwa polegającego na poświadczeniu nieprawdy w dokumentacji.
W grudniu 2008 r. Tarnów stanął przed szansą uzyskania dotacji w wysokości 2,2 mln zł z budżetu państwa na budowę ronda. Ale czas na "skonsumowanie" pieniędzy był rekordowo krótki. Oznaczał, że budowa ron-da musiałaby się zakończyć jeszcze w tym samym miesiącu. W rzeczywistości trwała do kwietnia 2009 r. Pojawiły się jednak dokumenty, według których budowę sfinalizowano w wymaganym terminie. Mowa o protokole ostatniego odbioru i przekazaniu inwestycji w użytkowanie oraz sprawozdaniu z jej realizacji.
Sąd pierwszej instancji umorzył postępowanie ze względu na znikomy stopień społecznej szkodliwości czynu. Nie zgodziła się z tym prokuratura, domagając się ponownego procesu. Sąd Okręgowy w Tarnowie podtrzymał jednak wcześniejsze rozstrzygnięcia. Mimo iż kwestionowane dokumenty w istocie opisywały stan znacznie różniący się z końcem 2008 roku od rzeczywistości. - Dokumenty nie miały znaczenia prawnego w obrocie, nie były wymagane dla uzyskania dotacji - tłumaczy Tomasz Kozioł, rzecznik prasowy Sądu Okręgowego w Tarnowie.
Samo ich przygotowanie sąd zakwalifikował jako "nieudolne usiłowanie poświadczenia nieprawdy". Podkreślono, że pieniądze z dotacji wykorzystane zostały wyłącznie na cele publiczne i nie było mowy o jakichkolwiek prywatnych korzyściach. - Przestępstwo nie zostało popełnione, bo jest nim tylko czyn, którego społeczna szkodliwość jest wyższa od znikomej - dodaje sędzia Kozioł.
Wybierz Wpływową Kobietę Małopolski 2012 Zobacz listę kandydatek i oddaj głos!
Która stacja narciarska w Małopolsce jest najlepsza? Zdecyduj i weź udział w plebiscycie
Ferie zimowe 2012. Zobacz, jak możesz je spędzić w Krakowie!
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!