https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

To ma być kolejowa rewolucja. Spółka PKP InterCity wyda 7 miliardów na pociągi

Arkadiusz Maciejowski
Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
PKP Intercity zaktualizowało swoją tzw. strategię taborową. Spółka zamierza w ciągu najbliższych sześciu lat wydać ponad 7 mld zł na modernizację i zakup taboru. - Dzięki przeprowadzonym inwestycjom blisko 80 proc. połączeń uruchamianych przez przewoźnika będzie zestawianych z nowego lub zmodernizowanego taboru. Na programie skorzystają m.in. osoby z niepełnosprawnościami, rodziny czy rowerzyści. Dodatkowo w co najmniej 77 proc. pociągów dostępny będzie bezprzewodowy internet. Nowy i zmodernizowany tabor kursować będzie po całej Polsce i Europie - zapowiadają w PKP InterCity.

Kraków. Łącznica Zabłocie-Krzemionki i przystanki oficjalnie otwarte

- W 2017 roku prognozujemy, że zysk spółki PKP Intercity wyniesie około 270 mln zł i przewieziemy ponad 40 mln pasażerów. To daje nam jeszcze większy impuls do działania. Do końca 2023 roku na podwyższenie komfortu podróży w naszych pociągach przeznaczymy ponad 7 mld zł. Jest to najwyższa w historii spółki kwota wydana na inwestycje w tabor. Z myślą o różnych grupach pasażerów wprowadzimy m.in. wielofunkcyjne wagony COMBI, a także wagony ze specjalnymi miejscami dla dzieci „Stefa Małego Podróżnika”. Będzie to jednak początek zmian. Nasze plany sięgają znacznie dalej poza rok 2023 – mówi Marek Chraniuk, prezes Zarządu PKP Intercity.

W sumie w ramach strategii do 2023 roku PKP Intercity zmodernizuje ponad 700 wagonów i kupi 185 nowych. Znajdą się wśród nich pojazdy przedziałowe i bezprzedziałowe, 1 i 2 klasy, gastronomiczne oraz do przewozu rowerów, wielofunkcyjne wagony COMBI oraz wagony ze „Strefą Małego Podróżnika”. Ponadto pasażerowie skorzystają z 19 nowych i 14 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz dwóch składów typu push-pull.

Część z nowych składów ma być przystosowana do prędkości 200 km/h lub wyższej.

Tabor zakupiony w ramach strategii będzie wykorzystywany do obsługi połączeń w Polsce i Europie, m.in. na trasach: Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – Białystok, Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia, Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/Gorzów Wlkp., Wrocław – Częstochowa – Kielce czy Warszawa – Poznań – Berlin oraz Warszawa - Katowice – Praga.

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie?

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

dziennikpolski24.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mieszkaniec
2017 rok i 270 mln zysku. Bądźmy chojni i załóżmy, że wbrew wszelkiej logice, zysk będzie rok rocznie rósł (zysk=przychód minus koszty). Niech sobie nawet rośnie stabilnie o około 10% (niczym chińska gospodarka), co nam w przybliżeniu po pierwszym roku da 297, potem 326, kolejno 359, następnie 395, w piątym roku 434 i wreszcie 477 milionów złotych na plus. Tak przy jeszcze naciąganiu tego wzrostu można by pobujać w obłokach do 2.5 miliarda przez sześć lat. Pytanie: czy kolejarze chcą coś sprzedać? Grunty, nieruchomości? Czy może wiedzą coś o nadchodzących dotacjach? Czy może to tylko zakupy na kredyt by najadł się do syta jakiś prezes, dla którego przy zakupach i remontach pod stołem wpadnie do kieszeni spory kawałek tortu?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska