Utrudnienia dla kierowców
Pod koniec listopada ubiegłego roku zamknięta dla ruchu została jezdnia południowa al. Solidarności, od wybudowanej przełączki do skrzyżowania z ul. Ujastek Mogilski. Ruch w kierunku ul. Ujastek został przeniesiony na jezdnię północną, na której od przełączki do ul. Ujastek obowiązuje ruch dwukierunkowy z ograniczeniem prędkości do 40 km/h. Na jezdni południowej, od skrzyżowania z ul. Wańkowicza do tymczasowej przełączki, wprowadzony został buspas.
Widoma – Kraków
Budowa ekspresowego odcinka drogi S7 Widoma Kraków to tak naprawdę dwie części – miejska i pozamiejska. Część miejska S7 Widoma Kraków obejmuje obwodnicę Krakowa i łączy się z północną obwodnicą Krakowa (S52) na węźle Mistrzejowice. Ma 7,1 km długości.
To bardzo skomplikowana budowa, bo biegnie przez tereny, po których poprowadzonych jest bardzo wiele sieci energetycznych, kanalizacyjnych, ciepłowniczych, teletechnicznych czy gazowych. Droga w tej części będzie szersza od części pozamiejskiej. S7 będzie tu miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Powstają tu dwa węzły drogowe.
Dwa potężne węzły
To węzeł Mistrzejowice, który ma być łącznikiem z północną obwodnicą Krakowa S52 oraz węzeł Grębałów.
W okolicy węzła Mistrzejowice powstaje długa na 1300 metrów estakada nad linią kolejową w Nowej Hucie. Jest budowana metodą nasuwania. Jak podaje GDDKiA, jest to najdłuższa, budowana tą metodą estakada w Polsce.
