Przypominamy, że to już ostatnia budowa w ramach tej inwestycji. Spośród trzech mostów, ten będzie najszerszy. Zmieszczą się na nim nie tylko pociągi, ale również piesi i rowerzyści, który będą mogli korzystać z kładki obok niego. Aktualnie trwają prace w rejonie ul. Halickiej i od strony Zabłocia, gdzie powstał już nowoczesny przystanek kolejowy. W połowie stycznia wykonawcy zamontowali szczytowe elementy łuku na ostatnim przęśle trzeciego mostu. Następnie ułożone zostaną tory i rozwieszona sieć trakcyjna.
- Coraz bliżej do końca budowy nowych mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie. Wykonawcy zamontowali szczytowe elementy łuku na ostatnim przęśle. To po nim na drugą stronę rzeki prócz pociągów przedostaną się również piesi i rowerzyści - informowały niedawno PKP Polskie Linie Kolejowe.
Za sprawą trzech mostów kolejowych w centrum Krakowa zostaną udostępnione cztery tory, dzięki którym ruch pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych zostanie bardzo usprawniony. Tory "boczne" będą służyć pociągom aglomeracyjnym i regionalnym. Z kolei środkiem będą jeździć pociągi dalekobieżne. Dzięki temu rozwiązaniu przewoźnicy mają zyskać szasnę na uruchomienie dodatkowych połączeń.
Ta gigantyczna inwestycja obejmuje także m. in. budowę estakad kolejowych między ul. Miodową i Kopernika oraz rozbudowę wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką tak, by docelowo pomieścił cztery tory. Powstał tam również przystanek kolejowy Kraków - Grzegórzki.
- Ta dzielnica Krakowa przeszła ogromną metamorfozę! Dawniej były tu... pola
- Tu zakupów już nie zrobimy. Te sklepy zniknęły na dobre z krakowskich galerii
- TOP 10 miejsc na zimową wycieczkę w okolicach Krakowa!
- Oto 10 powodów, przez które życie w Krakowie bywa nieznośne
- Zobacz najpiękniejsze kreacje z małopolskich studniówek 2023 cz. II
