https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Trwają intensywne prace przy budowie trzeciego mostu kolejowego nad Wisłą w Krakowie. Obiekt będzie gotowy w połowie roku

Aleksandra Łabędź
Postępują prace przy budowie trzeciego mostu kolejowego nad Wisłą. Już w połowie 2023 roku obiekt powinien zostać udostępniony zarówno dla pociągów jak również pieszych i rowerzystów.
Postępują prace przy budowie trzeciego mostu kolejowego nad Wisłą. Już w połowie 2023 roku obiekt powinien zostać udostępniony zarówno dla pociągów jak również pieszych i rowerzystów. Anna Kaczmarz
Cały czas postępują prace związane z budową trzeciego mostu kolejowego nad Wisłą a wraz z nim kładki pieszo-rowerowej, która połączy Grzegórzki z Zabłociem. Już w połowie 2023 roku obiekt powinien zostać udostępniony zarówno dla pociągów jak również pieszych i rowerzystów. Wszystkie prace są prowadzone w ramach gigantycznej inwestycji realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe, która opiewa na łączną kwotę ponad 1,2 mld zł i dotyczy robót na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy-Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej.

Przypominamy, że to już ostatnia budowa w ramach tej inwestycji. Spośród trzech mostów, ten będzie najszerszy. Zmieszczą się na nim nie tylko pociągi, ale również piesi i rowerzyści, który będą mogli korzystać z kładki obok niego. Aktualnie trwają prace w rejonie ul. Halickiej i od strony Zabłocia, gdzie powstał już nowoczesny przystanek kolejowy. W połowie stycznia wykonawcy zamontowali szczytowe elementy łuku na ostatnim przęśle trzeciego mostu. Następnie ułożone zostaną tory i rozwieszona sieć trakcyjna.

- Coraz bliżej do końca budowy nowych mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie. Wykonawcy zamontowali szczytowe elementy łuku na ostatnim przęśle. To po nim na drugą stronę rzeki prócz pociągów przedostaną się również piesi i rowerzyści - informowały niedawno PKP Polskie Linie Kolejowe.

Za sprawą trzech mostów kolejowych w centrum Krakowa zostaną udostępnione cztery tory, dzięki którym ruch pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych zostanie bardzo usprawniony. Tory "boczne" będą służyć pociągom aglomeracyjnym i regionalnym. Z kolei środkiem będą jeździć pociągi dalekobieżne. Dzięki temu rozwiązaniu przewoźnicy mają zyskać szasnę na uruchomienie dodatkowych połączeń.

Ta gigantyczna inwestycja obejmuje także m. in. budowę estakad kolejowych między ul. Miodową i Kopernika oraz rozbudowę wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką tak, by docelowo pomieścił cztery tory. Powstał tam również przystanek kolejowy Kraków - Grzegórzki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Świat żegna Franciszka. Tłumy wiernych na Placu św. Piotra

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska