Jeżeli coś Cię denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście, daj nam znać! Dziennikarze "Gazety Krakowskiej" zajmą się problemem! Czekamy też na Twoje opinie, uwagi a także zdjęcia i wideo - pisz e-maila na adres [email protected], dzwoń - tel. 12 6 888 301. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.
28 września zmieniła się organizacja nocnej komunikacji w naszym mieście. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu wprowadził tramwajowe linie nr 64 i 69 oraz przeorganizował kursy autobusów. Jedną z wprowadzonych zmian była też likwidacja linii 604.
- Przez to pracownicy kombinatu i zajezdni MPK w Hucie nie mają jak docierać do pracy w godzinach nocnych - mówi Marian Rachwalik, pracownik MPK mieszkający w okolicy ul. Dobrego Pasterza. - Często rozpoczynam pracę przed godziną 4 nad ranem, a dojazd w okolice Ujastka nie jest łatwy o takiej porze.
Pan Marian zaznacza, że linia 604 była dobrym rozwiązaniem, ponieważ komunikowała Azory z Hutą, a dodatkowo "obsługiwała" mieszkańców Czyżyn i okolic ul. Dobrego Pasterza oraz al. Przyjaźni.
O sprawę postanowiliśmy zapytać ZIKiT. - Komunikację nocną rejonu kombinatu i ul. Ujastek realizuje linia 609 - mówi Piotr Hamarnik z ZIKiT. - Aby dojechać z ul. Dobrego Pasterza nocą pod kombinat, należy wsiąść w autobus linii 610 i przesiąść się do autobusu 609 na przystanku "Dworzec Główny".
Pan Marian przekonuje jednak, że nie wystarczy istnienie teoretycznej możliwości dotarcia w jakieś miejsce, aby było to wygodne.
- Kiedyś mogłem dotrzeć do pracy w około 30 minut, teraz zajmuje mi to ponad godzinę. I nie ja jeden znalazłem się w takiej sytuacji - żali się pracownik MPK. - Dlaczego organizacja komunikacji nocnej tworzona jest jedynie z myślą o imprezowiczach wracających z Rynku, a zapomina się o ludziach jadących do pracy? - denerwuje się.
Stanowisko ZIKiT jest jednak niezmienne. - Główny punkt przesiadkowy nocą, na Dworcu Głównym, stworzono właśnie po to, by móc dojechać z każdego większego węzła w mieście do każdego innego węzła bezpośrednio bądź przy pomocy jednej przesiadki - tłumaczy Piotr Hamarnik i dodaje: - Dzięki takiej organizacji ruchu w nocy można dojechać wszędzie.
Awantura o Carrefour w Sukiennicach
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!