W piątek otwarcie nowego fragmentu zakopianki. Jest kilka "ale"

pb
Nowym fragmentem budowanej zakopianki pojedziemy już w piątek GDDKiA
W piątek rano drogowcy puszczą ruch po nowym śladzie ekspresowej zakopianki pomiędzy Lubniem i Naprawą. Kierowcy dostaną do dyspozycji jedną (patrząc od Krakowa lewą) nitkę trasy, po której poruszać się będą przez kilka najbliższych miesięcy. Jednocześnie GDDKiA informuje, że nowym odcinkiem samochody poruszać się będą z maksymalną prędkością wynoszącą jedynie 70 km/h.

"W piątek, 20.12.2019 r. o godz.9.00. rozpocznie się przekładanie ruchu z DK7 na lewą jezdnię budowanej S7, na 7,6 km odcinku Lubień-Naprawa. Jednocześnie zamknięta będzie możliwość zjazdu z użytkowanej już S7 w Lubniu na DK7 (Zakopiankę). W tym miejscu po przełożeniu ruchu rozpocznie się budowa muru oporowego, na którym łączyć się będzie istniejąca droga ekspresowa z prawą jezdnią budowanej S7. Nieco dalej na prawej jezdni trwa budowa estakady, którą wstrzymało osuwisko." - brzmi komunikat Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wizualizacje nowych odcinków zakopianki

Zmiany w organizacji ruchu

Kierowcy muszą przygotować się na zmiany w organizacji ruchu, albowiem nie pojadą w dotychczasowy sposób. Jadąc od Krakowa, w miejscu, gdzie kończy się droga ekspresowa S7 na odcinku Myślenice – Lubień kierowcy nie będą zjeżdżać w dół do DK7 jak do tej pory. Ten zjazd zostanie zamknięty. Pojadą na wprost do lewej jezdni budowanej S7 na odcinku Lubień –Naprawa. Na całym tym odcinku o długości 7,6 km ruch odbywa się tylko po jednej jezdni, w dwóch kierunkach. Obowiązuje zakaz wyprzedzania i ograniczenie prędkości do 70 km/godz. Po dojechaniu do Naprawy trzeba zjechać do drogi powiatowej, która została przebudowana do klasy G, aby mogła przejąć ruch. W trosce o bezpieczeństwo pieszych wybudowano na niej także chodniki. Tą drogą po ok. 500 m dojeżdżamy do DK7 tzw. Starej Zakopianki i omijamy budowę tunelu - tłumaczy GDDKiA.

Nowa zakopianka. Wiemy, kiedy drogowcy otworzą kolejny odcin...

Budowa zakopianki od Lubnia do Naprawy trwa już ponad trzy lata

Budowa S7 od Lubnia do Rabki Zdroju rozpoczęła się w 2016 r. Umowa na budowę odcinka Lubień – Naprawa podpisana została 29 czerwca 2016 r. z polsko-ukraińskim konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacją ALTIS-HOLDING z Kijowa. Koszt budowy wynosi 521 519 095,35 złotych.

Zgodnie z projektem na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy S powstają dwa MOP-Y : „Lubień” i „Krzeczów” oraz 10 obiektów inżynierskich dla każdej jezdni (mosty, wiadukty, estakady) oraz 6 małych obiektów na potoku Krzywańskim. Ok. 24 % drogi przebiega po obiektach, a 49 % w wykopach. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2020 r.

Odcinek I S7 Lubień – Naprawa jest częścią ok. 16,7 km nowej drogi, którą podzielono na trzy części realizacyjne.

II odcinek Naprawa-Skomielna Biała wykonuje firma włoska, Astaldi S.p.A z Rzymu. W ramach inwestycji o długości ok. 3 km budowany jest dwukomorowy tunel o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Przed portalem północnym powstaje także estakada. Zakończenie inwestycji planowane jest w połowie 2021 r.

III odcinek Skomielna Biała – Chabówka oraz nowy odcinek drogi krajowej nr 47 klasy GP od Rabki Zdroju do Chabówki wykonywała włoska firma SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu. Został udostępniony do ruchu 28 września 2019 r.

Nowy odcinek ekspresowej zakopianki gotowy! Zobacz jak wygląda!

Czytaj także

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jeszcze nie oddana a już się osuwa co będzie za kilka lat.Komuny ponoć nie ma od 30 lat ale nawyki pozostały.Propaganda sukcesu ,bylejakość i rozwiązywanie problemów które samemu się stworzyło.

J
Jimbo

Chyba już z rok jest poślizgu na budowie Polsko- Ukraińskiego konsorcjum . Ale pięknie się tłumaczy tą ich ślamazarność. Dla Włochów takiej pobłażliwości nie było.

G
Gość

Jest kilka "ale" ...

"but [ang.]" znaczy "ale [pol]". Stąd, "z gówna "bata" nie ukręcisz !".

r
rupta co hceta

W Polsce bite są rekordy powolności w budowaniu dróg.Żeby odcinek 7,6 km budować 3 lata(i to nie skończyć) to mistrzostwo świata in minus.Dlaczego tak jest?70 lat tresury =homo sovieticus=zanik moralności,korupcja,nepotyzm,złodziejstwo,cwaniactwo.Ogłupianie społ. mass mediami ,rządy obcych,de facto wrogów Polski

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3