Autobus 211 uruchomiono z początkiem 2011 roku. Początkowo linia kursowała do Pleszowa, ale kilka miesięcy później (od października 2011) na prośbę mieszkańców wydłużono jej trasę do bramy głównej Kombinatu.
Zbyt mała ilość kursów jest bolączką „211” od ponad dekady. Apele mieszkańców o „więcej 211” pojawiają się od dawna. Jak na razie z dość marnym skutkiem. Przez lata linia ta miała tylko 12 przejazdów w dni powszednie. Dopiero w styczniu 2022 dołożono tu pięć par kursów, dzięki czemu obecnie jest ich 17, ale w weekendy – wciąż tylko po siedem.
- Odbieram wiele telefonów od mieszkańców w sprawie autobusu 211. Ludzie proszą, wręcz błagają by coś z tym zrobić, bo nie mają czym dojechać do pracy. Jest nawet 4-5 godzin przerwy w kursach tego autobusu. To jest dramat, szczególnie w weekendy – mówiła radna Agata Zawadzka, mieszkanka Zabierzowa Bocheńskiego, podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej Niepołomic.
Z odpowiedzi udzielonej przez burmistrza Niepołomic Romana Ptaka wynika, że na zwiększenie częstotliwości przejazdów tej linii w obecnym kształcie, nie ma co liczyć.
- „211” ma najdłuższą trasę w naszej gminie spośród wszystkich kursujących tu autobusów aglomeracyjnych. Dziś trasa jest za długa, by zwiększyć liczbę kursów, bo krakowskie MPK nie ma taboru. Natomiast w najbliższych tygodniach powinna zakończyć się przebudowa linii tramwajowej (z placu Centralnego w kierunku Kopca Wandy; Kraków zapowiada finał tej modernizacji w lipcu/sierpniu 2022 – red.) i trasa „211” mogłaby zostać skrócona do Pleszowa, gdzie mieszkańcy przesiadali by się na szybki tramwaj. Taka była propozycja i rozmowy z Zarządem Transportu Publicznego w Krakowie. Przy takim rozwiązaniu „211” kursowałby częściej, bo skróconą trasę MPK mógłby obsługiwać tym samym taborem i kierowcami, co obecnie, ale byłaby możliwość wykonywania większej liczby „kółek” - powiedział burmistrz Niepołomic.
Dodał także w ostatnim czasie zrobiono dużo dla poprawy komunikacji na wschodzie gminy. W lutym 2022 uruchomiono gminną linię dowozową do Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej - z Chobotu przez Niepołomice do Podłęża. Natomiast w kwietniu ruszył tzw. autobus kolejowy – w ramach Autobusowych Linii Dowozowych, organizowanych przez spółkę Koleje Małopolskie – który w gminie Niepołomice kursuje z Chobotu do stacji PKP w Podłężu.
- Prócz MPK jeździ i ALD, i bus, więc ludzie mają wybór i różne możliwości transportu. Wiem, że taryfy nie są tu synchronizowane, ale koszt przejazdu gminnym busem jest symboliczny (na trasie Chobot – Niepołomice oraz Niepołomice – Podłęże bilet kosztuje złotówkę, a z Chobotu do Podłęża – 2 zł - red.). Dajmy sobie czas na wprowadzanie zmian i korekt. ALD kursuje dopiero od kwietnia. Z kolei w autobusach aglomeracyjnych prowadzono na początku czerwca badania napełnienia. Poczekajmy na ich analizę i wnioski – stwierdził Roman Ptak.
Wrócimy do tematu
- Co zjeść, podróżując po Małopolsce? Oto regionalne przysmaki!
- Relaksujący weekend? Tylko na termach. Oto najlepsze baseny w Małopolsce!
- Wieliczka. Wracają niedzielne kursy autobusów. Jedna linia do likwidacji
- Miodobranie 2021 w Wieliczce. Słodki czas w centrum miasta [ZDJĘCIA]
- Będą nowe połączenia MPK do Krakowa: dla Niepołomic i Wieliczki
- Pociągi nie dojadą z Krakowa do Wieliczki. Szykują się duże zmiany
FLESZ - To koniec pracy zdalnej? Firmy chcą powrotu do biur
