https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wybory parlamentarne 2019. Radny proponuje rządowy program "złotówka za złotówkę"

Bartosz Dybała
- Za każdą złotówkę wydaną na remont lokalnych dróg i chodników, rząd powinien dofinansować budowę taką samą kwotą - to jeden z punktów programu wyborczego bezpartyjnego kandydata na senatora z Krakowa Rafała Komarewicza. Jego zdaniem program pomoże w remontach ulic w miastach i dodatkowo pobudzi inwestycje samorządowe.

WIDEO: Dzieci mówią jak jest

Rafał Komarewicz, wiceprzewodniczący Rady Miasta Krakowa i bezpartyjny kandydat na Senatora RP, proponuje utworzenie specjalnego programu rządowego „złotówka za złotówkę” na remonty dróg w miastach na prawach powiatu.

- Podobny program budowy dróg samorządowych funkcjonuje, jednak pieniądze są przyznawane głównie małym i średnim gminom. Kraków na takim podziale środków traci miliony - mówi Rafał Komarewicz.

Kandydat na senatora podaje konkretne przykłady. Urzędnicy wnioskowali o dofinansowanie na przebudowę ulicy Bieżanowskiej, Kopernika czy świętego Filipa. - Tylko w jednym przypadku, przeszło pięć lat temu otrzymaliśmy ponad 700 tysięcy złotych na inwestycję. To zdecydowanie za mało - komentuje Rafał Komarewicz.

Rafał Komarewicz chce, aby Rada Ministrów stworzyła pilotażowy program. - To stolica Małopolski powinna być pierwszym miastem, gdzie przetestuje się program „złotówka za złotówkę” - podkreśla.

Mówi ponadto, że dziesięć polskich miast, gdzie ludność wynosi powyżej 250 tysięcy mieszkańców, powinno dostawać z rządu po 5 milionów złotych. Według Rafała Komarewicza kwota w skali budżetu państwa nie będzie szczególnie odczuwalna. Co równie istotne, taki program dofinansowań z budżetu centralnego może być dodatkowym bodźcem do pobudzenia inwestycji w Polsce. To z kolei jest ważne dla rozwoju gospodarczego całego kraju.

- To tylko 50 milionów złotych rocznie, a dla Krakowa, Łodzi czy Wrocławia to realny zastrzyk gotówki. Dzięki 5 milionom złotych można średnio dofinansować 5 remontów małych ulic - dodaje Rafał Komarewicz.

Na kogo głosować?

Dowiedz się więcej

Czy weźmiesz udział w najbliższych wyborach parlamentarnych?

  1. 90.88%
  2. 5.23%
  3. 3.89%
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
miastokrakow

miasto przynajmniej by lepiej wygladalo.. i ulatwilo by to zycie

g
gosc

Początkowo jako program pilotażowy można by bylo wprowadzac zmiany, byłby to program, który zwiększyłby standard wielu dużych miast z Polsce

G
Gość

niech remontuja i robia strefe platnego parkowania !! Wreszcie spokojnie mozna przejechać i nie ma problemu z zaparkowaniem

r
roboco

Jest to program ktory mialby dotyczyc wszystkich wiekszych miast.. a jego poczatek bylby w Krakowie... moze zapoczatkowalibysmy cos co pomogloby nie tylko naszemu miastu ale tez innym... ciekawe jakie zdanie maja inni mieszkancy wiekszych miast na ten temat

N
Ninus

I bardzo dobrze, nie powinnismy byc dyskryminowani tylko dlatego ze jestesmy duza gmina. Panstwo powinno wesprzec nas finansowo by remonotwac i polepszac infrastrukture miasta

D
DziedzicZBiblioteki

Nic im nie dawać !

Czerwony pająk zje wszystko, nic Krakowianą nie da...

Wyremontuje i zrobi strefe ograniczonego ruchu.

Publiczne drogi, a wjeżdzać mogą tylko beneficjenci identyfikatora. Np. dyrektor ZTP...

-zatrudniał przestępców, typu Królowa, czy jej "przełożony",

-spółki a'la miejska infrastruktura, gdzies wessało 50 mln pln (?), spolka rozwiazana dyrektorzy na inne stołki spadli...

- stadion Wisly: 600 mln, realna wartosc na tle europy to moze (!!!) 100 mln.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska